Żabka otwarta na mniejsze rynki
Pod logo Żabka działa już 6 tys. przedsiębiorców w 950 polskich miastach. Sieć wchodzi do coraz mniejszych miejscowości. W nich widzi teraz największy potencjał dla swojego rozwoju.
Żabka dominuje w segmencie convenience, który jest jeszcze nowością w małych miejscowościach. Firma zaproponowała klientom ofertę, której wcześniej nie było w tradycyjnych sklepach spożywczych. To, co wyróżnia placówki sieci to przede wszystkim mała gastronomia, czyli gorące przekąski i napoje oraz usługi kurierskie, przy zachowaniu tradycyjnego asortymentu. Do wyboru są hot dogi, panini, mini pizza, a także kawa, świeżo parzona na miejscu. Ponadto można zagrać w LOTTO, opłacić rachunki, czy wypłacić gotówkę. Dodatkowo od jakiegoś czasu w sieci funkcjonują nowe usługi, jak „Żabka do domu” czy „Zamów i odbierz”. Klienci mogą zdalnie zamówić produkty, po czym odebrać je o umówionej godzinie.
– Życie mieszkańców małych miejscowości zdecydowanie upodabnia się do stylu funkcjonowania w dużych miastach. Tempo życia determinuje zmiany na rynku, a klienci tym bardziej oczekują w tym pośpiechu wygody i skrócenia czasu podstawowych czynności, jakimi są m.in. zakupy. Dlatego staramy się spełniać te warunki, wychodząc jednocześnie z dodatkowymi propozycjami. Takie rozwiązania są dobre dla klientów i franczyzobiorców, którzy czerpią dochody z różnych źródeł – mówi Damian Rybak, dyrektor rozwoju i wsparcia franczyzobiorców w Żabka Polska.
Jak podkreśla, firma stawia na otwartość, co przekłada się na zróżnicowanie franczyzobiorców. Są wśród nich osoby w różnym wieku, z różnych części Polski, każdy z innym wykształceniem i bagażem doświadczenia. Żabka czerpie z ich zasobów i to oni są często źródłem różnych pomysłów na rozwój sklepów, wykorzystywanych przez firmę.
– Nasi partnerzy to doświadczeni przedsiębiorcy. Znają rynek, mają kontakt z klientem i są świadomi ich potrzeb. Franczyzobiorcy znajdują się w centrum naszych działań. Wraz z nimi realizujemy szereg inicjatyw, które wspierają rozwój i ułatwiają prowadzenie sklepu – dodaje Damian Rybak.
Ważnym elementem tej współpracy jest Rada Franczyzobiorców, która opiniuje działania firmy i odpowiada za komunikację między franczyzobiorcami, a siecią.
Rozwój w ramach sieci
Firma zapewnia także rozwój swoim partnerom i ich pracownikom, oferując dostęp do platformy szkoleniowej połączonej z wirtualną makietą sklepu. Żabka tworzy cykle tematyczne, które poruszają różne aspekty związane z prowadzeniem biznesu. Franczyzobiorcy mają też stały kontakt ze szkoleniowcami, do których mogą kierować jakiekolwiek pytania. Ponadto, Żabka rozpoczyna prace nad tzw. ścieżką rozwoju franczyzobiorcy – programem wspierającym rozwój przedsiębiorczości oraz umożliwiający dalsze doskonalenie wiedzy i umiejętności w sieci.
– Rozbudowany system szkoleniowy rozwija umiejętności biznesowe oraz osobiste. Dzięki temu jestem świadomym przedsiębiorcą i łatwiej podejmuję decyzje. Takie wsparcie pomogło mi również przetrwać najtrudniejsze momenty pandemii. Ponadto Żabka to niedrogi, ale efektywny biznes, na który nie mogłabym sobie sama pozwolić. To samo dotyczy bieżącej działalności. Korzystam m.in. z ogromnego zaplecza marketingowego, co nie byłoby osiągalne bez współpracy z siecią – podkreśla Wioletta Michta, franczyzobiorczyni Żabki z Kielc.
Firma tworzy także Centrum Wsparcia Franczyzobiorców oraz partnerów ds. sprzedaży, które pomaga w bieżącej działalności.
Koszt inwestycji umożliwiający otwarcie sklepu Żabka wynosi ok. 5 tys. zł. Kwota przeznaczona jest na zakup kasy fiskalnej, produktów regionalnych i koncesji. Franczyzobiorcy otrzymują gotowy w pełni wyposażony, zatowarowany i umeblowany sklep, którego wartość wynosi ok. 300 tys. zł. Po stronie Żabki są również wszystkie formalności związane z wynajmem i adaptacją lokalu do standardów sieci. Franczyzobiorcy Żabki mają także zagwarantowany miesięczny przychód podstawowy w wysokości 16 tys. zł przez pierwszy rok działalności, co pozwala w pełni skupić im się na wdrożeniu w nowe obowiązki.
Nowocześność i ekologia
Żabka dużą uwagę skupia na rozwoju narzędzi opartych na nowoczesnych technologiach z obszaru IT. Klienci mogą korzystać z aplikacji żappka. Sieć opracowała także rozwiązania z obszaru e-logistyki czy sztucznej inteligencji, która analizuje i dopasowuje ofertę do lokalnych potrzeb. Posiada dodatkowo system zdalnego zarządzania sklepem za pomocą smartfonu, tj. aplikację Cyberstore, który umożliwia franczyzobiorcom monitorowanie poziomu sprzedaży, czy sprawdzanie terminu kolejnej dostawy.
Na rynku działają także sklepy Żabka zasilane odnawialną energią. W pobliżu wielu placówek powstały też stacje naprawy rowerów. We wszystkich punktach sieci zostały całkowicie wyeliminowane torebki foliowe, opakowania marek własnych wytwarzane są z plastiku pochodzącego z recyklingu, a kubki do kawy na wynos są wykonane z surowców w pełni biodegradowalnych.
– Wszystko to sprawia, że placówki sieci prowadzone przez tysiące franczyzobiorców w całej Polsce stają się jeszcze bardziej nowoczesne, przyjazne, dostosowane do oczekiwań współczesnych czasów i klientów – mówi Damian Rybak.
WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA
Sieć sklepów spożywczych
- 6 tys. franczyzobiorców
- ponad 7 tys. sklepów w 950 miastach
- kwota inwestycji ok. 5 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


