InPost ma nowy pomysł, Carrefour myśli o sprzedaży

Nowe otwarcia
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Francuska prasa ujawniła, że Carrefour myśli o sprzedaży swoich sklepów w Polsce i na Tajwanie. Sama sieć komentuje tylko, że rozważa „możliwość konsolidacji, zbycia lub przejęcia zagranicznych spółek zależnych",

W Polsce spożywczy gigant działa od 1997 r. Na koniec pierwszego kwartału 2021 r. Carrefour miał u nas 947 obiektów handlowych, w tym 90 hipermarketów, 150 supermarketów, 697 sklepów convenience i 10 dyskontów Supeco.

W styczniu 2021 roku francuski rząd zablokował próbę przejęcia całej sieci Carrefour przez kanadyjski Alimentation Couche-Tard .

InPost wejdzie w delivery?

InPost szykuje się do wejścia na rynek delivery. W Urzędzie Patentowym zastrzegł znaki InPost Deli i InPost Fresh. W obu przypadkach chodzi o platformy do zamawiania produktów ze sklepów i posiłków z restauracji, a także o „usługi dostarczania zamówionych produktów sklepowych oraz posiłków z restauracji pod wskazany adres, transport i dostawy towarów” oraz o dostawę żywności, „zwłaszcza gotowych posiłków do bezpośredniego spożycia”. Zarejestrowano także aplikację mobilną do koordynowania usług transportowych, dostawczych i kurierskich.
W Polsce InPost na koniec marca miał 11,7 tys. paczkomatów. To 76 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma rozbudowuje też sieć lodówkomatów.

Lewiatan rośnie

PSH Lewiatan od początku roku otworzył 88 nowych sklepów. Ostatnie na Mazowszu: w Warszawie i w Starych Babicach.  Sklep w Starych Babicach ma powierzchnię 290 m2, ten w Warszawie - 200 m2. W ofercie sklepów klienci znajdą pełną ofertę asortymentową Lewiatana oraz produkty od lokalnych dostawców, w tym m.in. pieczywo, wyroby cukiernicze oraz mięso i wędliny. W asortymencie placówek znajduje się też szeroka oferta produktów marki własnej Lewiatan. – Przygotowując ofertę Lewiatana w Starych Babicach staraliśmy się wykorzystać potencjał, jaki leży w naszej najbliższej okolicy. Stąd decyzja o bliskiej współpracy z lokalnymi producentami, którzy zaopatrują nasz sklep w pieczywo, mięso, owoce i warzywa. Otwierając się na potrzeby naszych klientów, stawiamy na bliski kontakt z nimi, dlatego prowadzimy profil na Facebooku, a aktualną promocje w naszej placówce można sprawdzić korzystając z aplikacji Mój Lewiatan. W planach mamy też uruchomienie sklepu internetowego. – mówi Grzegorz Strzeszewski właściciel sklepu w Starych Babicach .

Studio Synergy otwiera

Od początku 2021 sieci Studio Synergy udało się zrealizować dwie umowy franczyzowe w województwie śląskim - w Katowicach i w Bielsku Białej. Po wakacjach jest planowane otwarcie nowego lokalu w Radomiu (woj. mazowieckie). Równolegle trwają również rozmowy z kolejnymi kandydatami na franczyzobiorców. - Przez najbliższe 2-3 lata planujemy ekspansję na kolejne miasta w Polsce. Na ten moment prowadzimy skrupulatną rekrutację franczyzobiorców i dużo czasu poświęcamy nowo otwartym klubom - zapewnia Bartłomiej Stanek, dyrektor ds. rozwoju sieci Studio Synergy. - Pierwszy rok rozwijania się franczyzy jest dla nas bardzo istotny, bo chcemy, aby jakość nowych klubów była równie wysoka jak w Krakowie. Naszą główną wizją jest działanie w Europie Środkowo-Wschodniej – dodaje.

Obecnie Studio Synergy ma w sumie siedem placówek, w tym cztery własne. Metoda ćwiczeń stosowana w placówkach to EMS czyli elektrostymulacja mięśni.

Nowy look

Żabka odświeża wizerunek oferty gastronomicznej. We wszystkich sklepach dostępne są menuboardy w nowej odsłonie oraz nowe, kolorowe kubki na napoje gorące. Zmienia się także otoczenie kącika kawowego. Jak informuje marka - „Dzięki wyrazistym, inspirowanym popartem kolorom oraz lekkim, młodzieżowym, hasłom komunikacja zyskała „pazura”.

Oferta gastronomiczna Żabki to hot dogi w różnych wariantach, burgery, także wege oraz panini czy tosty. Najnowsza, bezmięsna pozycja w ofercie szybkich przekąsek to hot dog z parówką serową. W sklepach sieci kupić także można świeżo mielone na miejscu kawy z brazylijskich ziaren 100 proc. arabica, m.in. czarną, białą, espresso, cappuccino czy latte, podawane w kubkach z papierowym wiekiem celulozowym. Poza stałym, nieustannie rozwijanym asortymentem, klienci znajdą tu także produkty okolicznościowe, np. halloweenowe donuty, pączki na tłusty czwartek czy poznańskie rogale z białym makiem.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €