Kurierzy wciąż zyskują

Ile na inwestycję?
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pandemia wywołała prawdziwy boom na  rynku kurierskim. I trwaon do dzisiaj. Podczas zamknięcia galerii, sklepów wielkopowierzchniowych i innych lokali, większość sprzedaży przeniosła się do internetu a ludzie musieli przyzwyczaić się do zakupów przez internet. To skutkowało zwiększonym zapotrzebowaniem na usługi kurierskie.

– Nawet osoby indywidualne, które normalnie pojechałyby do rodziny na święta, nie mogąc tego zrobić wysyłały prezenty i inne rzeczy do swoich bliskich, korzystając z usług kurierów – mówi Łukasz Osyra, współwłaściciel Ship Center.

Niska inwestycja

Punkty kurierskie musiały przystosować swoje lokale do reżimów sanitarnych, żeby móc bezpiecznie obsługiwać klientów. Dla wielu firm wyzwaniem stało się także sprawne obsługiwanie znacznie większego zainteresowania ich usługami niż zazwyczaj. Ship Center umożliwił odbieranie paczek z InPostu albo UPS, dzięki czemu firma mogła zwiększyć dodatkowo liczbę obsługiwanych klientów.

– Taka możliwość istnieje obecnie w większości naszych punktów – mówi Łukasz Osyra.

Sieć liczy obecnie ponad 100 punktów partnerskich w całej Polsce. Własną placówkę firma ma w Katowicach. Inwestycja w uruchomienie punktu waha się od 14 do 20 tys. zł. Ostateczna kwota jest uzależniona od wyposażenia placówki.

– Przed uruchomieniem punktu badamy z naszym przyszłym franczyzobiorcą, jaki sprzęt będzie mu potrzebny. Wspólnie ustalamy, co nasz potencjalny franczyzobiorca już posiada, a co powinniśmy mu zorganizować. Często osoby przystępujące do naszej sieci mają już część wyposażenia, dzięki czemu kwota inwestycji może być niższa – wyjaśnia Łukasz Osyra.

Pół roku bez opłat

Jeśli chodzi o opłaty franczyzowe, to jest to stała kwota rzędu 290 zł miesięcznie. Przy czym franczyzobiorcy w ciągu pierwszych sześciu miesięcy działalności są z niej zwolnieni. Zaczynają ją regulować dopiero od siódmego miesiąca.

Firma ma dwa modele współpracy. Pierwszy zakłada zbudowanie punktu od podstaw, natomiast drugi to otwarcie placówki partnerskiej, która jest dodatkiem do prowadzonej już działalności gospodarczej.

Placówka Ship Center powinna mieć od 15 do 50 m2 i znajdować się w mieście zamieszkałym przez więcej niż 6 tys. mieszkańców. Franczyzodawca dużą wagę przywiązuje także do lokalizacji. Lokal musi mieścić się na parterze, najlepiej w pobliżu parkingu, aby łatwiej móc przywieźć i wyładować paczki.

W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca zapewnia wyposażenie lokalu oraz sprzęt (m.in.  komputer i drukarkę), oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne, stronę internetową, szkolenia, a także dostęp do programów związanych z usługami poligraficznymi i kurierskimi.

W punkcie Ship Center można nadać lub odebrać przesyłki krajowe i międzynarodowe. Marka oferuje także usługi poligraficzne, m.in. wydruki cyfrowe i wielkoformatowe oraz przygotowuje gadżety reklamowe, pieczątki czy profesjonalne opakowania. 

 

WIZYTÓWKA SIECI SHIP CENTER

Sieć placówek kurierskich

  • liczba placówek – ponad 100
  • kwota inwestycji -  od 14 do 20 tys.
  • opłaty miesięczne – 290 zł, od siódmego miesiąca działalności

 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €