Inwestycje - System franchisingu to szansa dla małych
System dystrybucyjny oparty na umowie franchisingowej cieszy się na polskim rynku coraz większym powodzeniem.
Puls Biznesu z 11 stycznia 2000 opublikował tekst „Inwestycje - System franchisingu to szansa dla małych”. Autorem artykułu jest Dorota Kaczyńska.
Autorka twierdzi, że system dystrybucyjny oparty na umowie franchisingowej cieszy się na polskim rynku coraz większym powodzeniem. Firmy małe i średnie dzięki nabyciu licencji mają szansę rozwoju pod opieką dużych przedsiębiorstw.
Pulsu Biznesu pisze, że badania statystyczne prowadzone na rynkach zachodnich wykazały, ze spośród przedsiębiorstw samodzielnie rozpoczynających działalność gospodarczą w ciągu, pierwszych, krytycznych 5 lat bankrutuje ok. 85 %. Dla porównania tę krytyczną barierę udaje się pokonać 90% firm, które zdecydowały się na franchising – dodaje PB.
Dziennik cytuje Łukasza Blikle, współwłaściciela warszawskiej sieci kawiarni i ciastkarni, który opowiada o zasadach franchisingu w jego firmie. - Firmy, które chcą nabyć licencję na prowadzenie kawiarni, płacą jednorazowo 400-500 tys. zł. - powiedział Pulsowi Łukasz Blikle. Muszą też posiadać swój własny sklep, ulokowany w ruchliwym miejscu. Dla swoich biorców firma Blikle organizuje kilkudniowe bezpłatne szkolenie. Ponadto sprawuje stałą opiekę nad promocją i reklamą każdej jednostki. Polega to na tym, że franchisobiorcy Bliklego wpłacają co miesiąc kwotę wartości 1 proc. od obrotów na fundusz reklamowy, dzięki czemu mają zapewniona promocję – kończy Puls Biznesu.
Więcej: Puls Biznesu, 11.01.2001
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


