Zarabiamy na perfumach
Perfumy Refan to pomysł na samodzielny biznes lub poszerzenie oferty już prowadzonego sklepu czy punktu usługowego.
Perfumerie Refan sprzedają perfumy rozlewane. Co oznacza, że klient wybiera zapach i kupuje we flakoniku o preferowanej przez siebie pojemności. Niestety pandemia odcisnęła swoje piętno i na tej branży.
– Wszystkie nasze punkty w centrach handlowych były zamknięte. Sklepy w centrach miast też odnotowały spadek sprzedaży, ponieważ ludzie nie przemieszczali się – nie ukrywa Jarosław Wójcicki, regionalny kierownik ds. sprzedaży Refan Polska. – Nasza branża jest w pewnym stopniu uzależniona od stylu życia klientów. Jeśli nie chodzą do pracy, nie uczestniczą w uroczystościach, nie wychodzą do restauracji itp., to tym samym nie kupują takiej ilości perfum jak wcześniej. W pandemii postawiliśmy na rozwój pracowników i wykupiliśmy szkolenia podnoszące kwalifikacje oraz znacznie zwiększyliśmy nakłady na reklamę. W 2020 roku udało się jeszcze skorzystać z tarcz antykryzysowych, ale w 2021 roku nasze PKD nie było ujęte w nowych formach wsparcia ze strony rządu. Na szczęście sytuacja wraca do normy i zapotrzebowanie na perfumy rośnie.
Trudności do pokonania
Na szczęście sytuacja pandemiczna nie odbiła się drastycznie na wielkości sieci.
– Jeszcze przed pandemią wykupiliśmy szkolenia „Jak skutecznie reklamować się w social mediach”. Zwiększyliśmy znacznie nakłady na reklamę i dzięki temu udało nam się pozyskać wielu nowych partnerów – podkreśla Jarosław Wójcicki. – Oczywiście zdarzały się przypadki, że niektóre osoby nie podejmowały współpracy ze względu na groźbę lockdownu. Szczególnie niekomfortowe były dla nas sytuacje, kiedy partner był już zdecydowany na współpracę, zamówienie zostało ustalone lecz kolejne wprowadzane obostrzenia powodowały wycofanie się z decyzji. Sytuacja była i nadal jest bardzo niepewna, jednak udało nam się utrzymać obecnych partnerów i dodatkowo pozyskać nowych. Tylko jeden z naszych franczyzobiorców ograniczył swoją działalność z czterech do trzech punktów w centrach handlowych. Drugi przeniósł jeden punkt z centrum handlowego do sklepu w mieście. Udało się też nam utrzymać cały zespół pracowników w firmie.
Obecnie sieć punktów i perfumerii Refan liczy ok. 140 placówek. Można je prowadzić w różnej formie. Pierwsza możliwość to otwarcie wyspy handlowej lub samodzielnego sklepu, pod szyldem Refan. Mimo trudności, z jakimi borykały się galerie handlowe podczas licznych lockdownów, marka nadal chętnie wybiera je jako lokalizacje dla swoich punktów. Partner sam kupuje wyspę, kierując się przede wszystkim wymogami zarządcy galerii. Może być nowa lub używana – franczyzodawca dopuszcza obie opcje
– My jako centrala zajmujemy się oklejeniem i obrandowaniem takiego stoiska – dodaje Jarosław Wójcicki. – Koszty współpracy zależą przede wszystkim od wielkości wyspy czy sklepu i ilości asortymentu, jak partner chce mieć w ofercie.
Perfumy na dodatek
Inna możliwość współpracy, na której zresztą teraz firma się najbardziej koncentruje, to dołączenie perfum do asortymentu już działającego sklepu czy punktu usługowego. Mogą to być np. sklepy odzieżowe, kosmetyczne, solaria, salony fryzjerskie i kosmetyczne, sklepy z biżuterią oraz z asortymentem do domu czy kwiaciarnie.
– Przedsiębiorcy, którzy po lockdownach ponownie mogli otworzyć swoje biznesy, często szukają dodatkowego źródła dochodu i możliwości przyciągnięcia nowych klientów. Nasza oferta idealnie sprawdza się w takiej roli – zapewnia Jarosław Wójcicki. – W przypadku dodania naszego asortymentu do funkcjonującej już działalności mamy bardzo atrakcyjne pakiety i podchodzimy elastycznie do współpracy, w zależności od wielkości miejsca, które możemy wykorzystać oraz możliwości finansowych inwestora.
Refan nie pobiera opłat wstępnych, miesięcznych ani marketingowych. Franczyzobiorcy kupują natomiast od centrali towar. Wielkość zamówień oraz ich częstotliwość zależy od bieżących potrzeb danego punktu.
– Oferujemy pełną obsługę każdego punktu, czyli dostarczamy towar, szkolimy personel, ale też zajmujemy się reklamą. Projektujemy reklamy wewnętrzne i zewnętrzne na wymiar. Tworzymy indywidualne ulotki, dajemy dostęp do szerokiej bazy postów związanych z tematyką perfum, co znacznie pomaga reklamować się naszym Inwestorom. Co ważne, jesteśmy zawsze na miejscu osobiście i pomagamy we wszelkich działaniach związanych z wprowadzeniem naszego asortymentu – wylicza Jarosław Wójcicki.
Jak zapewnia franczyzodawca, średnio zwrot z inwestycji następuje po 2 - 6 miesiącach.
WIZYTÓWKA MARKI REFAN
Perfumerie z perfumami nalewanymi.
- ok. 140 placówek
- zwrot z inwestycji 2-6 miesięcy
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


