Otwieramy salon masażu
Franczyzobiorca Orient Massage zdecydował się na otwarcie biznesu w czasie pandemii. Jak mu idzie?
Sylwester Sałasiński otworzył salon Orient Massage w marcu 2020 roku, zaraz przed ogłoszeniem pandemii. Kolejną placówkę, tym razem pod szyldem, Thai Organic uruchomił w maju 2021 roku. Jak twierdzi, w najtrudniejszym momencie wspierał go franczyzodawca, dlatego zdecydował się na drugą inwestycję. Sieć pomogła franczyzobiorcy złożyć wniosek o pomoc finansową w ramach Tarczy Antykryzysowej, dzięki czemu utrzymał personel. Szczególnie zależało mu na masażystkach z Bali, które są trzonem biznesu. Udało mu się również zmniejszyć koszty najmu salonu Orient Massage i koszty najmu mieszkania dla masażystek. Po zniesieniu lockdownu wiosną 2020 roku Sylwester Sałasiński ruszył pełną parą i do dzisiaj ma wypełniony grafik, przyjmując po kilkanaście osób w ciągu dnia.
– Frekwencja klientów cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie. Moim zdaniem COVID-19 spotęgował dbałość Polaków o zdrowie i kondycję. Moda na zdrowy tryb życia nastała jeszcze przed pandemią, ale teraz zyskała jeszcze bardziej na znaczeniu. Prawdopodobnie dlatego klienci nie rezygnowali ze zdrowotnych zabiegów i masaży – mówi Sylwester Sałasiński, franczyzobiorca Orient Massage.
Na razie skupia się na rozwoju najnowszego salonu Thai Organic, ale już planuje w niedalekiej przyszłości otworzyć trzeci salon.
Masażystki z Azji
Piotr Buchalski, który cztery lata temu założył sieć spa Orient Massage, w ostatnim czasie wprowadził na rynek kolejne dwa nowe koncepty – salony masażu Thai Organic i Pijalnie Ziół Natura Organica. Mimo utrudnień spowodowanych pandemią w ubiegłym roku powstało 10 salonów Orient Massage i w tej chwili jest ich 13. Thai Massage ma z kolei trzy salony, a Pijalnie Ziół Natura Organica 10 placówek. – Rozwijamy sieć pierwszych w Polsce salonów masażu oraz holistycznych spa, czerpiących z mądrości setek lat medycyny i terapii dalekiego wschodu – mówi Piotr Buchalski, franczyzodawca Orient Massage.
Licencjodawca realizuje koncepcję sieci opartej na technice wyspecjalizowanych masażystek z Bali i Tajlandii, które - jak twierdzi - uchodzą za najlepsze na świecie. Ich wiedza i doświadczenie z zakresu anatomii człowieka pozwalają dopasować technikę masażu do indywidualnych potrzeb klientów. Dzięki temu oferowane zabiegi są jeszcze bardziej efektywne. Masaże stanowią nie tylko element relaksu, ale również terapii i rehabilitacji. Dlatego personel salonów składa się z masażystek wyłącznie z udokumentowaną wiedzą, certyfikatami i świadectwem ukończenia szkół masażu na Bali i w Tajlandii.
– Wraz z naszymi ekspertami wdrożyliśmy program budowy naturalnej odporności organizmu opierając się na filozofii dalekowschodniej, czerpiąc z niej niezwykle bogatą gamę metod i terapii wpływających na nasze zdrowie, wygląd i wewnętrzną harmonię – zapewnia Piotr Buchalski.
Wsparcie franczyzodawcy
Proces przygotowania placówek do ich uruchomienia trwa od 1 do 3 miesięcy. Tyle zajmują formalności związane z załatwieniem dwuletniej wizy i pozwolenia na pracę dla osób z Bali, a także aranżacja lokalu. Wszystkie kwestie dotyczące procesu rekrutacji masażystek, przelotu, ZUS-u i podatków, załatwia franczyzodawca. Orient Massage i Thai Organic zatrudniają pracowników bezpośrednio dla konkretnego franczyzobiorcy. Każda masażystka podpisuje czteroletni kontrakt z miesięczną przerwą na odnowienie wizy, która przyznawana jest na dwa lata. W takiej sytuacji sieć zapewnia zastępstwo, aby utrzymać pełny komplet zatrudnienia.
– Element zatrudnienia masażystek budzi największe zainteresowanie wśród potencjalnych franczyzobiorców. Dlatego wszelkie formalności prawno-administracyjne związane z pracownikami z zagranicy są po naszej stronie. W naszej gestii są także kwestie związane z przedłużaniem wiz. Franczyzobiorcy jedynie zarządzają personelem i regulują koszty wynagrodzenia – wylicza Piotr Buchalski.
Bardziej zaawansowanym inwestycyjnie modelem biznesowym jest Orient Massage z osobnymi pomieszczeniami dla klientów. Natomiast placówki Thai Organic mają więcej otwartej przestrzeni, a stanowiska do masażu dzielą bambusowe ściany. Franczyzobiorcy otrzymują od centrali projekt aranżacji, a także wsparcie ekip budowlanych rekomendowanych przez sieć.
– Inspiracje wnętrz pochodzą z tropikalnej wyspy Bali oraz Tajlandii. Nadano im nowoczesny, świeży, stylowy design ukierunkowany na łagodzenie stresu i odprężenie organizmu. Do aranżacji wnętrz Thai Organic użyto naturalnych materiałów takich jak beton, drewno, bambus czy len. Dominują barwy i tekstury natury – podkreśla Piotr Buchalski.
Sieci korzystają także z naturalnych kosmetyków i olejków organicznych własnej marki Orient’ Nature, tłoczonych na zimno, bogatych w witaminy i minerały. Wśród nich są m.in. produkty oparte na oleju sojowym, słonecznikowym, migdałowym, czy avocado. Kosmetyki pochodzą z małych azjatyckich manufaktur, z którymi Piotr Buchalski bezpośrednio współpracuje.
Różne możliwości
Ważną częścią salonów Orient Massage i Thai Organic są strefy relaksu, czyli Pijalnie Ziół Natura Organica, oferujące kolekcje ziół, herbat, napojów, wyciągów i ekstraktów ziołowych o właściwościach prozdrowotnych wpływających na codzienną budowę naturalnej, trwałej odporności organizmu.
Pijalnie mogą funkcjonować również niezależnie od salonów Orient Massage i Thai Organic. Sprawdzają się w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, klubach fitness, hotelach, pensjonatach, sklepach, salonach masażu czy innych miejscach z recepcją.
– Punkty mogą być uzupełnieniem innych placówek w formie poczekalni czy strefy relaksu. W naszych pijalniach można także zrobić zakupy i zaopatrzyć się w zioła, herbaty, napoje ziołowe, wyciągi oraz ekstrakty o właściwościach prozdrowotnych – wymienia Piotr Buchalski. Franczyzodawca dostrzega powrót konsumentów do naturalnej metody budowania odporności organizmu i do picia ziół, które stosowane regularnie dają często lepsze efekty prozdrowotne, niż suplementy w tabletkach.
Koszt inwestycji w model Orient Massage wynosi od 60 tys. zł do 300 tys. zł. W przypadku Thai Organic, górna granica inwestycji wynosi 250 tys. zł. Natomiast organizacja biznesu pod marką Pijalnia Ziół Natura Organica zaczyna się już od 4 tys. zł.
Salony działają w miejscowościach od 15 tys. mieszkańców. Otwarcie salonu poprzedza szkolenie wstępne i bieżące, które obejmuje zarządzanie biznesem oraz personelem, a także z zakresu wiedzy o produktach, czyli kosmetykach oraz ziołach. Dodatkowo, w trakcie prowadzenia działalności partnerzy mają bieżące wsparcie koordynatorów sieci.
Według danych firmy miesięczny przychód pojedynczego salonu Orient Massage i Thai Organic wynosi od 30 tys. zł do 100 tys. zł. W przypadku Pijalni Ziół Natura Organica franczyzobiorca zarabia od 1 tys. zł do 4 tys. zł.
Według zapowiedzi franczyzodawcy, do końca tego roku powstanie od 10 do 15 salonów Orient Massage i Thai Organic oraz 20-30 Pijalni Ziół Natura Organica. Piotr Buchalski ma też ambitne plany na ekspansję międzynarodow.ą.
– Moim celem jest stworzenie w ciągu 6-8 lat największej w Europie sieci salonów masażu i holistycznych Spa – dodaje Piotr Buchalski.
WIZYTÓWKA Orient Massge
Sieć salonów masażu.
- Orient Massage – 13 placówek
- Thai Massage – 3 placówki
- Pijalnie Ziół Natura Organica - 10 placówek.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


