Biznes z potencjałem

Tomasz Zelis, franczyzobiorca Trybeco
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Tomasz Zelis od dawna myślał o otwarciu wypożyczalni samochodów. Od lat interesował się bowiem różnego rodzaju pojazdami. Kiedy jednak spróbował przejażdżki na elektrycznym rowerze, wiedział już, że chce pójść w tym kierunku.

– Było to dla mnie wybawienie, bo przez ograniczoną sprawność w jednej nodze, nie mogłem się poruszać swobodnie na zwykłym rowerze. Pojazd elektryczny umożliwił mi powrót do tej aktywności – opowiada Tomasz Zelis.

Dobry research

Zanim podjął decyzję sprawdził, jaki jest potencjał rozwoju pojazdów elektrycznych w Polsce i na świecie. Potem doszedł do wniosku, że taka działalność na własną rękę będzie trudna.

– Chciałem sam sprowadzać auta elektryczne z Chin. Ale okazało się, że to nie do końca dobra droga. Trzeba mieć sprawdzonych dostawców i jakość – mówi Tomasz Zelis.

Postanowił bliżej przyjrzeć się możliwości współpracy partnerskiej. Za pośrednictwem portalu Franchising.pl natknął się na ofertę TrybEco. Szybko zdecydował się na współpracę. Swój salon partnerski w Kielcach, oferujący sprzedaż, serwis i naprawę pojazdów elektrycznych, prowadzi już półtora roku.

– Marzec 2020 roku to nie był najlepszy moment na start, bo chwilę po otwarciu musieliśmy zamknąć nasz lokal z powodu lockdownu. Przez cały ubiegły rok próbowaliśmy się odnaleźć na rynku, ale tak naprawdę dopiero w tym roku zaczynamy naprawdę działać – mówi Tomasz Zelis.

Pracuje on na co dzień w salonie. Ma także dwóch pracowników. Jeden z nich zajmuje się obsługą klientów oraz ich pozyskiwaniem, a drugi – serwisem pojazdów.

– Ja się angażuję w obydwa obszary. Do tego dbam o aktywność w internecie, tak żebyśmy mogli sprzedawać nasze produkty nie tylko tradycyjnymi kanałami – mówi Tomasz Zelis. 

Tysiąc złotych prowizji

Tomasz Zelis zarabia na marży od sprzedaży produktów, ale także na usługach – naprawie i serwisie urządzeń. Jest pełen optymizmu, ponieważ uważa, że potencjał pojazdów elektrycznych jest duży.

– Popyt na takie rozwiązania rośnie. Coraz więcej ludzi ma świadomość, że trzeba dbać o środowisko, a pojazdy elektryczne sprzyjają poprawie jego jakości, a przy okazji promują zdrowy styl życia – mówi Tomasz Zelis.

– Wszelkie prognozy pokazują, że w ciągu najbliższych pięciu lat ten rynek zwiększy się dziesięciokrotnie. Przewiduje się, że do 2026 roku co trzeci sprzedawany rower będzie rowerem elektrycznym. W Czechach rowery elektryczne stanowią już 51 proc. rynku rowerowego – mówi Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco.

Ponadto różnica w cenach pomiędzy tradycyjnymi pojazdami, a tymi z napędem elektrycznym jest coraz mniejsza.

– Jeszcze jakiś czas temu pojazdy elektryczne były co najmniej kilka razy droższe, dzisiaj rower elektryczny można kupić za 4,5 tys. zł, czyli około dwa razy więcej niż zwykły w podobnym standardzie – mówi Tomasz Zelis.

Póki co firm oferujących pojazdy elektryczne nie jest wiele. 

– W Kielcach nie mamy konkurencji. Co prawda punktów sprzedających rowery elektryczne jest sporo, ale już lokali specjalizujących się w pojazdach elektrycznych oprócz nas nie ma wcale – mówi Tomasz Zelis. 

Obecnie w sieci TrybEco pracuje 70 liderów, którzy działają na zasadach partnerów handlowych oraz 11 firm działających na zasadach franczyzowych.

– W pierwotnym zamyśle idea punktów franczyzowych miała polegać na przystosowaniu przestrzeni wyspowej w galerii handlowej i stworzeniu specjalnych stref TrybEco Zone. Jednak trudno było ten model współpracy wykorzystać w czasie obostrzeń, ze względu na zamknięcia galerii handlowych. Liczymy, że teraz będziemy mogli wrócić do tych działań. Jako TrybEco zapewniamy wsparcie w negocjacjach z galeriami handlowymi, jeśli chodzi o miejsce i warunki najmu, ale umów nie podpisujemy na siebie – to autonomiczny biznes franczyzobiorcy – mówi Tomasz Przygucki.

Inwestycja we współpracę to 10-20 tys. zł.

– Z naszych szacunków wynika, że franczyzobiorcy zatrzymują średnio około tysiąca złotych na każdym sprzedanym pojeździe. Z tych pieniędzy muszą opłacić koszty bieżące, ale i tak inwestycja zwróci się bardzo szybko – zapewnia Tomasz Przygucki.

WIZYTÓWKA SIECI TRYBECO

Sieć oferująca pojazdy elektryczne

  • liczba placówek – 70 partnerów handlowych i 11 firm działających na zasadach franczyzowych
  • kwota inwestycji – 10-20 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €