Franczyza w ochronie środowiska
– Odbiorcą naszych usług jest praktycznie każdy przedsiębiorca, działający w Polsce – mówi Katarzyna Michniewska, prezes firmy consultingowej Project Zero Waste.
Skąd pomysł na doradztwo w zakresie ochrony środowiska?
Project Zero Waste Sp. z o.o. to firma rodzinna z wieloletnią tradycją, sięgającą ponad ćwierć wieku. Sam pomysł na doradztwo w ochronie środowiska to konsekwencja rozwoju działalności innej rodzinnej firmy – Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A. – której głównym obszarem działania jest dbanie o recykling odpadów opakowaniowych i edukacja ekologiczna. Zadowoleni z jakości naszych usług klienci niejako „wymusili” rozszerzanie naszej działalności. W ramach firmy Project Zero Waste zajmujemy się doradztwem w zakresie ochrony środowiska. Polega ono na weryfikowaniu wywiązywania się przedsiębiorców na polskim rynku z obowiązków w zakresie korzystania ze środowiska. Wierzymy, że przy okazji prowadzenia biznesu realizujemy ważną misję środowiskową, szczególnie,że świadomość ekologiczna w obecnym świecie jest niska.
W jakim zakresie doradzacie?
Zakres świadczonych przez Project Zero Waste Sp. z o.o. usług nakierowany jest na doradztwo w zakresie szeroko rozumianej ochrony środowiska. Są to m.in. audyty weryfikujące poprawność zarządzania ochroną środowiska w firmach czy przygotowanie dokumentacji i sprawozdań związanych z gospodarką odpadami oraz opłatami za korzystanie ze środowiska. Wraz z rozwojem krajowego ,,prawa środowiskowego’’ oraz zaostrzających się przepisów z tego zakresu, poszerzaliśmy swoją ofertę, odpowiadając dzięki temu na narastające potrzeby przedsiębiorców, niezależnie od branży. Jednym z takich elementów stała się np. usługa zarządzania kontem w Rejestrze BDO. Od początku naszej działalności przyświecała nam potrzeba informowania i pomocy przedsiębiorcom w obszarze ochrony środowiska i przepisów z nią związanych. W początkowym okresie działalności większość firm nie uświadamia sobie ciążących na niej obowiązków, a naszą rolą od początku jest właśnie ich edukowanie i wsparcie w tym zakresie. Dlatego odbiorcą naszych usług jest praktycznie każdy przedsiębiorca, działający w Polsce.
Jakie jest zainteresowanie tego typu usługami?
Każda zmiana przepisów powoduje lawinę zapytań ofertowych i telefonów w sprawie konsultacji. Zmiany te obarczone są bardzo dużymi karami środowiskowymi, stąd bardzo ważne jest zaufanie rynku do doradców w tym zakresie. My to zaufanie mamy – z naszych usług skorzystało już ponad 12 tys. polskich przedsiębiorstw. Jest to więc duży potencjał dla rozwoju zarówno firmy, jak i zapraszanych przez nas do współpracy franczyzobiorców.
Kto może zostać Państwa franczyzobiorcą? Jakie są wymagania i oczekiwania wobec kandydatów?
Idea stworzenia sieci franczyzowej była poprzedzona latami doświadczeń zespołu ekspertów działających w branży. Informatyzacja kontroli realizacji ustawowych obowiązków środowiskowych zrodziła ogromny popyt na usługi, który stale rośnie i wygląda na to (patrząc na nakazy wynikające z dyrektyw unijnych), że tendencja ta zostanie zachowana. Franczyzobiorcą może więc zostać każdy, komu odpowiada taki profil działalności, interesuje się ochroną środowiska i bliskie są mu te zagadnienia oraz ma chęć rozwoju zawodowego i doskonalenia w tym obszarze. W ramach franczyzy udostępniamy partnerom wszystkie narzędzia niezbędne do sprawnego funkcjonowania. Franczyzobiorcy otrzymują od nas fachowe i specjalistyczne przeszkolenia w zakresie zarówno obowiązujących przepisów, jak i standardów obsługi klienta obowiązujących w firmie. Zapewniamy pakiet narzędzi niezbędnych do płynnego i sprawnego funkcjonowania (wzory dokumentów, stosowane procedury, materiały merytoryczne, opiniowanie projektów, analizy rynkowe, newslettery z planowanymi zmianami na rynku). Jednocześnie organizowane będą dla franczyzobiorców szkolenia, dzięki którym możliwa będzie wymiana doświadczeń z różnych regionów Polski, wzajemne wsparcie w ramach świadczonych usług, kontrolowanie aktualnego stanu prawnego świadczonych usług.
Czym konkretnie będzie zajmował się franczyzobiorca? Czy jego praca polega tylko na pozyskiwaniu klientów czy też to właśnie on ma być doradcą dla klienta?
Naszym celem jest stworzenie jak najliczniejszej grupy profesjonalnych audytorów, którzy będą najbliżej klienta i będą mogli np. wziąć udział w stresującej dla niego kontroli z inspekcji ochrony środowiska czy urzędu marszałkowskiego. Oczywiście nie wykluczamy także, że nasz franczyzobiorca, dzięki osadzeniu w lokalnej społeczności, będzie samodzielnie poszukiwał firm, którym w ramach sieci franczyzowej będziemy świadczyli usługi doradcze w zakresu ochrony środowiska.
Jakie są koszty inwestycji?
Współpraca w ramach franczyzy może w stosunkowo szybkim czasie przynieść stabilne źródło dochodu. W celu rozpoczęcia współpracy potencjalny franczyzobiorca powinien dysponować kapitałem początkowym w wysokości minimum 100 tys. zł, lokalem do prowadzenia działalności oraz podstawowym sprzętem biurowym. Zwrot kosztów inwestycji może nastąpić w stosunkowo szybkim czasie. Prowadzenie placówki franczyzowej Project Zero Waste powinno zacząć przynosić zyski już w trzecim miesiącu działalności, a całkowity zwrot z inwestycji powinien nastąpić około 10 miesiąca prowadzenia firmy.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

