Biznes w autodetailingu

Plany rozwoju w Polsce
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Początki pandemii były trudne dla branży autodetailingu. Odczuła to także firma Ziebart, amerykańska marka, która w Polsce działa od 2009 roku. Po chwilowym załamaniu popytu na początku pandemii, wrócił on do normy.

– W tej chwili sprzedaż w naszych salonach jest większa niż w tamtym roku – mówi Mateusz Drab, kierownik ds. rozwoju biznesu w firmie Ziebart.

Dodaje, że konkurencja na rynku autodetailingu jest dzisiaj bardzo duża. Funkcjonuje na nim wiele firm, ale także osób, które zakładają własne działalności gospodarcze i specjalizują się w tej dziedzinie. Nie ma już miasta, w którym nie byłoby konkurencji. 

– Detailing stał się modny, ponieważ wzrosła mocno świadomość ludzi na temat pielęgnacji aut. W 2013 roku mało kto wiedział, co to jest powłoka ceramiczna, a o folii ochronnej na auto nie słyszał prawie nikt. Dzisiaj taki brak świadomości zdarza się niezwykle rzadko. Ludzie chcą jeździć ładnie wyglądającymi autami – mówi Mareusz Drab.

Jego zdaniem firmę Ziebart wyróżnia na rynku fakt, że to największa firma detailingowa na świecie.

– Mamy więc sporo doświadczenia. W większości krajów, w których jesteśmy, działamy już kilkanaście albo nawet kilkadziesiąt lat. Każdy rynek ma swoją specyfikę. Na przykład w Korei Południowej połowa usług, które sprzedajemy, to wyciszanie auta. W Polsce nikt nie byłby tym zainteresowany. Natomiast w USA jest duże zainteresowanie zabezpieczeniem paki specjalnym środkiem, bo tam jest mnóstwo pickupów – opowiada Mateusz Drab.

Dealerzy mile widziani

W Polsce firma działa od 2009 roku. Ma salony w czterech miastach – w Bydgoszczy i Poznaniu własne, a w Krakowie i Warszawie franczyzowe. Prowadzi rozmowy z kolejnymi trzema partnerami.

Opłata licencyjna zależy od wielkości miasta, w którym dany partner chce działać, i wynosi od 20 do 50 tys. zł. Po stronie franczyzobiorcy leży remont lokalu i jego wyposażenie. Odpowiedni sprzęt i chemię nabywa on u franczyzodawcy. Miesięczna opłata to 8 proc. od obrotu, w przypadku chemii i 5 proc. w przypadku usług.

Docelowo Ziebart chce mieć około 49 placówek w Polsce. Jeśli partner ma duży salon w dużym mieście, może otwierać mniejsze punkty w poszczególnych dzielnicach. 

Zwrot z inwestycji może zająć średnio dwa lata. Przyspieszyć go może współpraca z dealerami samochodowymi.

– Zachęcamy do działania z lokalnymi dealerami samochodowymi. Dzięki temu szybciej można liczyć na profity i skraca się okres zwrotu inwestycji – mówi Mateusz Drab.

WIZYTÓWKA SIECI ZIEBART

Firma specjalizująca się w autodetailingu.

  • opłata licencyjna – od 20 do 50 tys. zł
  • miesięczna opłata – 8 proc. od obrotu w przypadku chemii i 5 proc. w przypadku usług miesięczne opłaty – kilkaset złotych
  • planowana liczba placówek w Polsce – 49
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €