Punkty kurierskie z ambicjami

Ile na start
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W tym i w minionym roku dobrze się rozwija Epaka.pl, sieć punktów nadających i odbierających przesyłki kurierskie, oraz platforma wysyłkowa. Obecnie firma ma trzy oddziały własne i prawie 300 franczyzowych. W 2020 roku otworzyła 75 oddziałów. W tym roku liczba placówek franczyzowych w sumie ma sięgnąć 400.

Pół roku bez opłat

Joanna Kuśmierczyk, menedżer do spraw rozwoju sieci Epaka.pl, mówi, że wiele nowych oddziałów otwierają obecni partnerzy sieci, w ramach własnego rozwoju. – To niewątpliwie świadczy o tym, że zarówno biznes, jak i współpraca z nami, jest stabilna i rokująca – twierdzi Joanna Kuśmierczyk.

Dodaje, że Epaka.pl to dobry pomysł na biznes dla osób, które nie boją się sprzedaży, oraz bezpośredniego kontaktu z klientem – energicznych, zaangażowanych i otwartych na poszerzanie wiedzy.

– Nasz partner oprócz tych predyspozycji personalnych, powinien prowadzić działalność gospodarczą i posiadać lub wynajmować lokal, w którym będzie prowadzony oddział – mówi Joanna Kuśmierczyk.

Początkowa inwestycja to kwota 16 tys. zł netto. Zawiera ona pełną adaptację lokalu, wyposażenie w niezbędny sprzęt, licencję, szkolenia wstępne, know-how oraz opiekę koordynatorów. Miesięczne opłaty ruszają dopiero po pół roku współpracy.  W przypadku miasta do 15 tys. zł jest to 49 zł brutto, powyżej 15 tys. mieszkańców 99 zł brutto. Po roku rosną do 99 zł albo 199 zł miesięcznie.

Aby rozpocząć współpracę, potrzebny jest także lokal o wielkości między 20 a 50 m2, z witryną, na parterze oraz z możliwością łatwego dojazdu i parkingiem. Musi on zostać zaadaptowany zgodnie z zaleceniami Epaki.

Do kilkunastu miesięcy

Czas zwrotu inwestycji uzależniony jest od wielu czynników.

– Przede wszystkim jest to czynnik ludzki, czyli to,  na ile zaangażowany jest nasz partner. Zależy on również od miesięcznych kosztów, bo każdy partner ma inne. Niektórzy nasi partnerzy uzyskują zwrot z inwestycji po trzech miesiącach, inni potrzebują kilkunastu miesięcy – mówi Joanna Kuśmierczyk.

Partnerzy Epaki zarabiają na każdej przyjętej paczce w punkcie, awizacji paczek, sprzedaży materiałów do pakowania, oraz na pozyskiwaniu klientów online.

Oddziały Epaki w czasie pandemii dobrze się obroniły.

– W tym czasie ogromną rolę odgrywały przesyłki kurierskie. Byliśmy też alternatywą dla osób poszukujących innego stabilnego biznesu. Pandemia nas na pewno wzmocniła. W tym momencie sytuacja jest bardzo stabilna, klienci którzy wcześniej byli przekonani tylko do usług poczty polskiej zobaczyli, że można w sposób łatwiejszy tańszy nadać paczkę w punkcie kurierskim, więc część klientów przeszła do nas i wiemy, że już z nami zostaną – mówi Joanna Kuśmierczyk.

WIZYTÓWKA EPAKA.PL

Sieć punktów kurierskich.

  • Kwota inwestycji – 16 tys. zł
  • Miesięczne opłaty – od 49 do 199 zł
  • Liczba placówek franczyzowych – prawie 300.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €