Zarabiamy na wynajmie kwater
Direct Booker to technologiczny start-up, który działa w branży najmu krótkoterminowego. Czym zajmują się franczyzobiorcy marki?
Branża wynajmu wakacyjnego została bardzo mocno dotknięta kryzysem spowodowanym przez COVID-19.
– Na pewno kryzys dotknął też naszą firmę. Jednak przeprowadziliśmy reorganizację biznesu i wdrożyliśmy kolejne projekty rozwojowe. A do czerwca otworzyliśmy pięć nowych rynków w naszym modelu franczyzowym – mówi Nino Dubretic, prezes i współzałożyciel Direct Booker. – Lubimy mówić, że kryzys wywołany pandemią COVID był dobrym okresem na pojawienie się nowych możliwości, a dla istniejących firm na optymalizację procesów pracy.
Nowoczesny wynajem
Firma Direct Booker to agencja wynajmu wakacyjnego. Powstała w Chorwacji 11 lat temu i zajęła się profesjonalną obsługą rynku krótkoterminowego najmu kwater prywatnych.
– Dziś jesteśmy w pierwszej dziesiątce najlepszych zarządców nieruchomości na świecie – podkreśla Nino Dubretic. – Zakres naszej działalności obejmuje pośrednictwo, rezerwacje i inne usługi związane z prywatnym najmem wakacyjnym. Podstawową ideą naszej firmy jest łączenie właścicieli nieruchomości i turystów, poprzez wystawianie i reklamowanie nieruchomości w profesjonalnych kanałach sprzedaży, w tym najpopularniejszych światowych serwisach rezerwacyjnych, jak Airbnb, Booking.com, Expedia, HomeToGo i wiele innych. Unikalny system biznesowy zapewnia właścicielom większą wydajność i wyższe obłożenie nieruchomości.
Właścicielom nieruchomości, którzy zdecydują się skorzystać z usług Direct Booker, firma oferuje kompleksową obsługę: konsultacje i marketing, śledzenie i aktualizowanie cen zgodnie ze stawkami obowiązującymi na rynku, obsługę komunikacji z gośćmi, pomoc w prezentacji i reklamie nieruchomości (zdjęcia i optymalizacja wyszukiwania) dla każdego z kanałów sprzedaży. Firma zarządza płatnościami, kontroluje karty kredytowe, reguluje kwestie podatkowe itp.
– Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, w oparciu o rozwiązania technologiczne, na których bazuje cała nasza działalność, opracowaliśmy oprogramowanie Booker Tools, które ułatwia pracę franczyzobiorcom - wyjaśnia Nino Dubretic. – Ten unikalny system informatyczny umożliwia pełną kontrolę nad zarządzanymi obiektami na wielu portalach rezerwacyjnych - od ceny, minimalnego limitu pobytu, opisu noclegu itp. Jednocześnie pozwala właścicielowi w łatwy sposób sprawdzić dostępność swoich lokali i kalendarz cenowy, za pomocą interfejsa właściciela domu. Nasza technologia automatyzuje wiele procesów pracy, w tym zarządzanie przychodami. Śledzimy trendy rynkowe z rocznym wyprzedzeniem.
Od Bałkanów po Peru
Obecnie Direct Booker działa w 13 krajach i ma w sumie 27 partnerów franczyzowych. Oprócz macierzystej Chorwacji, marka jest też obecna we Włoszech, w Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Serbii, Słowenii, Czarnogórze, Serbii, Macedonii, Albanii, Peru. Na polskim rynku otworzyła oddział w Warszawie.
– Wierzymy, że Polska jest rynkiem z dużym potencjałem. Ma piękne turystyczne miejsca – podkreśla Nino Dubretic.
Direct Booker poszukuje lokalnych franczyzobiorców, którzy będą działać jak najbliżej klientów. Dlatego zakłada, że w danym kraju może mieć więcej niż jednego licencjobiorcę.
–- Nasze dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że na początku najlepiej skoncentrować się na jednym mieście – radzi Nino Dubretic. - Jesteśmy natomiast otwarci na dalszy rozwój placówek franczyzowych i ekspansję na kolejne miasta i regiony.
Kandydat na franczyzobiorcę musi znać język angielski. Jeśli ma doświadczenie w wynajmie lub sprzedaży, będzie to dodatkowym atutem.
– Najlepiej, aby prowadzenie działalności pod naszym szyldem był jego głównym zajęciem, ponieważ trzeba na to poświecić dużo czasu – podkreśla prezes Direct Booker.
Franczyzobiorcy Direct Booker pozyskują oferty nieruchomości, publikują i zarządzają nimi, zgodnie z modelem działalności firmy. Zanim zaczną pracę, przechodzą obowiązkowe szkolenia, m.in. z obsługi systemu. Szkolenia mogą odbywać się stacjonarnie, w siedzibie firmy lub online. Licencjobiorcy mają też zapewnione stałe wsparcie techniczne, przez siedem dni w tygodniu.
Na starcie działalności franczyzobiorcy nie muszą otwierać biura.
– Sugerujemy ograniczenie kosztów do minimum, czyli po prostu pracę z domu – mówi Nino Dubretic. - Natomiast gdy franczyzobiorca zacznie powiększać portfel nieruchomości, radzimy otwarcie profesjonalnego biura.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci zaczyna się od 3 tys. euro (jest zależna od terytorium na jakim działa licencjobiorca). Od każdej wynajętej kwatery franczyzobiorca otrzymuje prowizję. Opłata franczyzowa jest naliczana corocznie, od dochodu brutto z rezerwacji.
WIZYTÓWKA DIRECT BOOKER
Zarządzanie nieruchomościami na wynajem krótkoterminowy.
- 27 franczyzobiorców
- 13 rynków na całym świecie
- opłata za przystąpienie do sieci od 3 tys. euro
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


