Zarabiamy na wynajmie kwater

Specjaliści od najmu
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Branża wynajmu wakacyjnego została bardzo mocno dotknięta kryzysem spowodowanym przez COVID-19.

– Na pewno kryzys dotknął też naszą firmę. Jednak przeprowadziliśmy reorganizację biznesu i wdrożyliśmy kolejne projekty rozwojowe. A do czerwca otworzyliśmy pięć nowych rynków w naszym modelu franczyzowym – mówi Nino Dubretic, prezes i współzałożyciel Direct Booker. – Lubimy mówić, że kryzys wywołany pandemią COVID był dobrym okresem na pojawienie się nowych możliwości, a dla istniejących firm na optymalizację procesów pracy.

Nowoczesny wynajem    

Firma Direct Booker to agencja wynajmu wakacyjnego. Powstała w Chorwacji 11 lat temu i zajęła się profesjonalną obsługą rynku krótkoterminowego najmu kwater prywatnych.

– Dziś jesteśmy w pierwszej dziesiątce najlepszych zarządców nieruchomości na świecie – podkreśla Nino Dubretic. – Zakres naszej działalności obejmuje pośrednictwo, rezerwacje i inne usługi związane z prywatnym najmem wakacyjnym. Podstawową ideą naszej firmy jest łączenie właścicieli nieruchomości i turystów, poprzez wystawianie i reklamowanie nieruchomości w profesjonalnych kanałach sprzedaży, w tym najpopularniejszych światowych serwisach rezerwacyjnych, jak Airbnb, Booking.com, Expedia, HomeToGo i wiele innych. Unikalny system biznesowy zapewnia właścicielom większą wydajność i wyższe obłożenie nieruchomości.

Właścicielom nieruchomości, którzy zdecydują się skorzystać z usług Direct Booker, firma oferuje kompleksową obsługę: konsultacje i marketing, śledzenie i aktualizowanie cen zgodnie ze stawkami obowiązującymi na rynku, obsługę komunikacji z gośćmi, pomoc w prezentacji i reklamie nieruchomości (zdjęcia i optymalizacja wyszukiwania) dla każdego z kanałów sprzedaży. Firma zarządza płatnościami, kontroluje karty kredytowe, reguluje kwestie podatkowe itp.

– Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, w oparciu o rozwiązania technologiczne, na których bazuje cała nasza działalność, opracowaliśmy oprogramowanie Booker Tools, które ułatwia pracę franczyzobiorcom - wyjaśnia Nino Dubretic. – Ten unikalny system informatyczny umożliwia pełną kontrolę nad zarządzanymi obiektami na wielu portalach rezerwacyjnych - od ceny, minimalnego limitu pobytu, opisu noclegu itp. Jednocześnie pozwala właścicielowi w łatwy sposób sprawdzić dostępność swoich lokali i kalendarz cenowy, za pomocą interfejsa właściciela domu. Nasza technologia automatyzuje wiele procesów pracy, w tym zarządzanie przychodami. Śledzimy trendy rynkowe z rocznym wyprzedzeniem.

Od Bałkanów po Peru

Obecnie Direct Booker działa w 13 krajach i ma w sumie 27 partnerów franczyzowych. Oprócz macierzystej Chorwacji, marka jest też obecna we Włoszech, w Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Serbii, Słowenii, Czarnogórze, Serbii, Macedonii, Albanii, Peru. Na polskim rynku otworzyła oddział w Warszawie.

– Wierzymy, że Polska jest rynkiem z dużym potencjałem. Ma piękne turystyczne miejsca – podkreśla Nino Dubretic.

Direct Booker poszukuje lokalnych franczyzobiorców, którzy będą działać jak najbliżej klientów. Dlatego zakłada, że w danym kraju może mieć więcej niż jednego licencjobiorcę.

–- Nasze dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że na początku najlepiej skoncentrować się na jednym mieście – radzi Nino Dubretic. - Jesteśmy natomiast otwarci na dalszy rozwój placówek franczyzowych i ekspansję na kolejne miasta i regiony.

Kandydat na franczyzobiorcę musi znać język angielski. Jeśli ma doświadczenie w wynajmie lub sprzedaży, będzie to dodatkowym atutem.

– Najlepiej, aby prowadzenie działalności pod naszym szyldem był jego głównym zajęciem, ponieważ trzeba na to poświecić dużo czasu – podkreśla prezes Direct Booker.

Franczyzobiorcy Direct Booker pozyskują oferty nieruchomości, publikują i zarządzają nimi, zgodnie z modelem działalności firmy. Zanim zaczną pracę, przechodzą obowiązkowe szkolenia, m.in. z obsługi systemu. Szkolenia mogą odbywać się stacjonarnie, w siedzibie firmy lub online. Licencjobiorcy mają też zapewnione stałe wsparcie techniczne, przez siedem dni w tygodniu.

Na starcie działalności franczyzobiorcy nie muszą otwierać biura.

– Sugerujemy ograniczenie kosztów do minimum, czyli po prostu pracę z domu – mówi Nino Dubretic. - Natomiast gdy franczyzobiorca zacznie powiększać portfel nieruchomości, radzimy otwarcie profesjonalnego biura.

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci zaczyna się od 3 tys. euro (jest zależna od terytorium na jakim działa licencjobiorca). Od każdej wynajętej kwatery franczyzobiorca otrzymuje prowizję. Opłata franczyzowa jest naliczana corocznie, od dochodu brutto z rezerwacji.

 

WIZYTÓWKA DIRECT BOOKER

Zarządzanie nieruchomościami na wynajem krótkoterminowy.

  • 27 franczyzobiorców
  • 13 rynków na całym świecie
  • opłata za przystąpienie do sieci od 3 tys. euro
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €