Zarabiamy na jedzeniu na wagę

Pod szyldem Tavolo działają lokale, serwujące jedzenie na wagę. To format kojarzony przede wszystkim z galeriami handlowymi, ale może się sprawdzić też w innych lokalizacjach.
Koncept Tavolo należy do grupy AMB, rozwijającej też inne marki gastronomiczne, np. Pyszna Zupka czy Klooski.
– Tavolo to z języka włoskiego „stół smaków” – wyjaśnia Anna Karbowa, zajmująca się rozwojem marki Tavolo. – W menu naszych lokali są dania polskie oraz kuchni europejskiej, w tym śródziemnomorskiej.
Gdzie otworzyć biznes?
W Tavolo klienci sami nakładają sobie potrawy. Jedzenie jest sprzedawane na wagę. To koncept przeznaczony przede wszystkim dla galerii handlowych, ale nie tylko.
– Sprawdzi się też np. w parkach rozrywki – uważa Anna Karbowa. – Dobrą lokalizacją mogą też być centra miast i gęsto zabudowane osiedla mieszkaniowe. Generalnie muszą to być miejsca z dużym traffikiem.
Czy centra handlowe to dziś dobre lokalizacje dla biznesu? Ostatnie lockdowny mocno dały się we znaki lokalom prowadzonym w galeriach.
– Sądzę, że nie będzie już kolejnych całkowitych zamknięć galerii handlowych – uważa Anna Karbowa. – Możliwe są oczywiście różnego rodzaju obostrzenia, ale z nimi umiemy już żyć. Rozmawiamy przede wszystkim z tymi centrami handlowymi, które dostosowały warunki współpracy oraz parametry finansowe do nowych okoliczności rynkowych.
Powierzchni lokali bywa różna. Są takie 60-70-metrowe, ale też 300-metrowe, jak w warszawskim Wola Parku. Mogą mieć strefę stolikową we wspólnym food courcie lub indywidualną. W każdym lokalu musi być kuchnia, bo posiłki przygotowywane są na miejscu.
Wydatki na inwestycję
Franczyzodawca preferuje miasta powyżej 70 tys. mieszkańców. Przewidywany koszt inwestycji w lokal to min. 5,5 tys. zł za 1 m2, plus wyposażenie. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 19,9 tys. zł. Opłaty miesięczne to 666 zł przeznaczone na marketing oraz 5 proc. od obrotu opłaty franczyzowej.
Menu lokali w 60 proc. jest jednakowe, natomiast 40 proc. jest indywidualnie dostosowywane do preferencji konkretnego rynku.
– Mamy również pozycje dedykowane specjalnie dzieciom, np. naleśniki z dodatkami. W lokalach zadbaliśmy też o kąciki zabaw, aby były to miejsca atrakcyjne dla rodzin – dodaje Anna Karbowa. – Wkrótce planujemy uruchomienie usługi dowozu posiłków, pod brandem Tavolo Gusto. Będą to dania hermetycznie pakowane, możliwe do odgrzania w mikrofalówce lub na patelni.
WIZYTÓWKA MARKI TAVOLO
Sieć lokali z jedzeniem na wagę.
- 11 lokali własnych, 3 franczyzowe
- opłata wstępna 19,9 tys. zł
- minimalna inwestycja 5,5 tys. zł za 1 m2
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej