Zarabiaj na wynajmie biur coworkingowych
– Biura są i nadal będą potrzebne. Tyle, że w elastycznej formie – mówi Michał Dorszewski, dyrektor franczyzy w IWG.
Jak się sprawdziły usługi firmy IWG w czasie pandemii? Czy firma odczuła spowolnienie?
Kryzys jest czasem weryfikacji. Nie wszyscy na tym rynku przetrwają, ale my jednak się rozwijamy. Co więcej, dzięki naszej globalnej skali, wiemy co dzieje się na innych rynkach, np. w Azji, która jest o co najmniej kilka miesięcy przed Europą, jeżeli chodzi o odbicie po pandemii. Te trendy już pojawiają się w kraju i my przygotowujemy się na mocne odbicie i wzmożony popyt. Rynek najmu elastycznego stabilnie rósł o 20-30 proc. rok do roku na długo przed pandemią. Obecnie firmy mocno rewidują swoje polityki najmu. Biura nadal są i będą potrzebne tyle, że w elastycznej formie. A w tym jesteśmy specjalistami, więc na przyszłość patrzymy z optymizmem.
W czasie pandemii wielu klientów korzystało z naszych usług. Mogli oni dostosować sposób korzystania do swoich potrzeb w zakresie pracy hybrydowej. Wszystkie nasze obiekty były codziennie otwarte, świadcząc usługi i generując przychody.
Dlaczego warto skorzystać z elastycznego wynajmu biura?
Nasi klienci mogą zaoszczędzić w porównaniu do wynajmu tradycyjnego biura, korzystając tylko z potrzebnych usług i wtedy, gdy ich potrzebują – np. sal konferencyjnych na godziny, recepcji, czy też biura na krótki termin. Mogą też dowolnie powiększać albo zmniejszać powierzchnię najmu czy też przenosić ją na inną lokalizację, w ramach tej samej umowy. Dzięki temu nie muszą wynajmować biura na wiele lat i potem być uwiązani kontraktem, niezależnie od sytuacji rynkowej. Pandemia jeszcze bardziej uwidoczniła to zagrożenie i paradoksalnie wzmocniła sprzyjający nam trend pracy hybrydowej. Obecnie normą jest to, że pracownicy nie chcą tracić czasu i pieniędzy na dojazdy do centrali firmy, a pracodawcy też dostrzegli, jak ważna jest elastyczność. Jednocześnie wiemy już, że praca z własnego mieszkania ma wiele ograniczeń związanych z limitowaną powierzchnią, brakiem dostosowanego stanowiska pracy, zaburzeniem proporcji work/life balance, czy izolacją społeczną. Dlatego sieć biur elastycznych idealnie wpisuje się w nowe potrzeby.
Kto może zostać franczyzobiorcą IWG? W jakich miejscach w Polsce firma chce się rozwijać?
Chcemy się rozwijać w całej Polsce i widzimy duży popyt w regionach i mniejszych miastach, gdzie siłą rzeczy nie mamy jeszcze swoich zespołów. Szukamy więc lokalnych przedsiębiorców, gotowych wykorzystać nasze marki, systemy i siłę marketingową do rozwijania biznesu w każdym znaczącym mieście w Polsce.
Lokalni franczyzobiorcy przeważnie radzą sobie lepiej niż centralnie zarządzane punkty, właśnie dzięki swojej mocnej znajomości regionalnego rynku, odpowiednim kontaktom i wyczuciu miejscowego rynku. Oferujemy im pełen pakiet, począwszy od pomocy w znalezieniu budynku i wynegocjowaniu umowy najmu, poprzez zaprojektowanie obiektu, pomoc w jego wykonaniu, plan marketingowy i cenowy, pomoc w rekrutacji i pełne szkolenie personelu, a także dostęp do platform operacyjnych, sprzedażowych i marketingowych, pozwalających operować biznesem niemal z poziomu aplikacji w telefonie.
Aby zostać naszym partnerem, trzeba lubić sprzedaż i obsługę klienta, bo to core tego biznesu.
Jaki kapitał jest potrzebny na starcie?
Pracujemy na powierzchniach mniej więcej 1 tys. m2, co pozwala na zamknięcie całkowitej kwoty inwestycji w okolicach 1 mln zł. Od przychodów pobierane są regularne opłaty franczyzowe. Nasi partnerzy franczyzowi nie potrzebują konkretnego doświadczenia w naszej branży lub nieruchomościach, ze względu na całościowe wsparcie z naszej strony. Muszą po prostu mieć środki na inwestycje i chęć do rozwijania biznesu. Szacowany zwrot z inwestycji zwykle następuje w ciągu maksymalnie trzech lat.
Rozmawiała Dominika Pronarska
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


