Zyski z japońskiej kuchni

Dwa modele
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sushi Bistro to ogólnopolska sieć lokali z kuchnią japońską. Wystartowała w 2014 roku, najpierw koncentrując się na rynku warszawskim. Obecnie ma tutaj cztery lokale, z czego trzy działają we franczyzie. W tym roku koncept po raz pierwszy wyszedł też poza stolicę, otwierając lokal w Giżycku. Teraz Sushi Bistro pojawi się też w Legionowie. Otwarcie już dziś.

– To drugi w ramach naszej sieci lokal Sushi Bistro eat & drink, w którym goście, obok zamówień z dostawą do domu, będą mogli zjeść na miejscu – mówi Robert Chmielewski, dyrektor ds. franczyzy Sushi Bistro. –Specyfika lokalizacji restauracji oferuje dodatkowo dostawy również do zegrzyńskich portów, więc z oferty będą mogli skorzystać także żeglarze. Dostawy z restauracji będą realizowane w całym powiecie legionowskim.

Format do wyboru

Sushi Bistro opiera system franczyzy na dwóch modelach. Pierwszy to take away, nastawiony na dostawy oraz odbiory osobiste. W tym formacie działają obecnie cztery lokale sieci. Drugi model, czyli  eat & drink, oprócz dostaw i odbiorów osobistych ma także salę restauracyjną i obsługę kelnerską. We wszystkich lokalach jest jednakowe menu, które obejmuje 30 zestawów sushi i 56 różnych rolek. W karcie są również inne dania, np. owoce morza czy tatary rybne. Ceny w całej Polsce są takie same.

Na format take away potrzebny jest lokal o powierzchni min. 50 m2. Koszty inwestycji to 40-50 tys. zł (w tym mieści się wyposażenie oraz opłata wstępna) plus wydatki na remont, które zależą od wyjściowego stanu lokalu. Franczyzobiorca musi też kupić lub wyleasingować samochody i zatrudnić kierowców.

Z kolei wydatki na format restauracyjny, czyli eat & drink to – według szacunków franczyzodawcy – 50-70 tys. zł, plus koszty remontu. Lokal powinien być większy, min. 80 m2.

Miesięczna opłata na rzecz centrali wynosi 10 proc. od obrotu, z czego 3 proc. jest przeznaczane na marketing. Franczyzodawca zapewnia m.in.: projekt lokalu, stałe wsparcie marketingowe i reklamowe, system zamówień on-line, własną infolinię, dostawców produktów, szkolenia dla licencjobiorcy oraz całego personelu.

Licencjodawca szacuje, że lokal powinien osiągnąć rentowność w ciągu 3-6 miesięcy, a na zwrot z inwestycji trzeba czekać maksymalnie półtora roku.

– W ciągu pięciu lat chcemy rozbudować sieć do 100 – zapowiada Robert Chmielewski.

Obejrzyj rozmowę z franczyzodawcą Sushi Bistro.

WIZYTÓWKA SUSHI BISTRO

Sieć lokali z sushi.

  • 6 lokalizacji
  • 2 formaty
  • opłata miesięczna 10 proc. od obrotu
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €