Od wina do reklamy

Włodzimierz Przybylski (z prawej), franczyzobiorca Agencji Reklamowej Xeromatic
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Włodzimierz Przybylski od 2002 roku pracował w sieci dobrewina.pl. W pewnym momencie doszedł do wniosku, że chciałby coś w swoim życiu zmienić.

– W firmie, w której pracowałem prawie 20 lat, robiłem już praktycznie wszystko. Byłem dyrektorem handlowym, dyrektorem franczyzy, członkiem zarządu i nawet sprzedawcą w sklepie. Posmakowałem tego biznesu z każdej strony i każdy mój dzień w pewnym momencie wyglądał tak samo. Dopadła mnie rutyna – opowiada Włodzimierz Przybylski.

Strzał w dziesiątkę

Postanowił poszukać sobie czegoś nowego. Przy tym marzyła mu się praca w firmie, w której każdego dnia mógłby robić coś innego. Brał pod uwagę jedynie biznes w formie franczyzy. W sieci dobrewina.pl zajmował się m.in. tworzeniem systemu franczyzowego, więc wiedział, z czym to się je.

– Nie chciałem wyważać otwartych drzwi. Wolałem skorzystać z doświadczenia innych. Po co popełniać błędy, które już wcześniej zostały popełnione i jest na nie gotowa recepta? – mówi Włodzimierz Przybylski.

W miesięczniku Własny Biznes Franchising  wpadł mu w oko pewien system polegający na prowadzeniu agencji reklamowej. Zaczął interesować się tematem i nawiązał współpracę z tą firmą.

– Ponieważ pracowałem w roli franczyzodawcy, wiedziałem jakie pytania zadać i co zrobić, żeby dowiedzieć się czegoś o danym systemie. Sprawdziłem firmę i doszedłem do wniosku, że to, co ona oferuje, ma niewiele wspólnego z rzeczywistością – mówi Włodzimierz Przybylski.

Nie zraził się jednak, ponieważ temat agencji reklamowej bardzo mu się spodobał. Zaczął szukać dalej. Drugim strzałem był Xeromatic. Szybko zdecydował się na współpracę z tą marką, jednocześnie pracując jeszcze w dobrewina.pl.

– Zacząłem nawiązywać kontakty i prowadzić sprzedaż według nowych rozwiązań. Sprawdzałem swoje siły oraz możliwości. Chciałem mieć pewność, że się odnajdę w nowym miejscu. Mając 50 lat nie podejmuje się już tak łatwo decyzji o całkowitej zmianie – mówi Włodzimierz Przybylski.

Początki jego współpracy z Xeromaticiem zbiegły się w czasie z kryzysem covidowym. To był marzec 2020 r., czyli moment, w którym pojawiły się pierwsze zachorowania i lockdown.

– Nikt nie wiedział, co będzie dalej, ale ja zacząłem działać i odkrywać, że w tej działalności dobrze się czuję i odnajduję to, czego mi brakowało – opowiada Włodzimierz Przybylski.

Ciekawie i kreatywnie

Po roku pracy pod szyldem Xeromatic nie zamieniłby swojego zajęcia na żadne inne.

– Praca jest ciekawa i kreatywna. Odnalazłem w niej to, czego mi brakowało. Codziennie mam inne zadanie do wykonania. Jednego dnia robię okleiny na samochód, kolejnego opracowuję logo, a następnego projektuję opakowanie na woreczki do zbierania psich kup – mówi Włodzimierz Przybylski.

Przy tym cały czas uczy się nowych rzeczy. Za tym idzie wsparcie franczyzodawcy, który na początku działał, a nie wiele mu obiecywał.

– Dał krótkie, treściwe szkolenie. Dowiedziałem się w jego trakcie, co w tej przyszłej pracy będę robił i w jaki sposób. Dostałem panel, a w nim podstawowe informacje, takie jak dostęp do drukarni i różnych rozwiązań. W ramach współpracy był przewidziany jeszcze pakiet sprzętu i wydruków, który dostałem od franczyzodawcy. Do tego nawiązałem nić porozumienia z opiekunem sieci i stworzyliśmy dobrą płaszczyznę wymiany doświadczeń. Cały czas mogę też liczyć na wsparcie od franczyzodawcy i innych członków sieci – opowiada Włodzimierz Przybylski.

Dzięki temu wszystkiemu szybko nauczył się jak działać i zarabiać pieniądze.

– W branży reklamowej jest niezwykle duża konkurencja. Dzięki własnemu doświadczeniu nauczyłem się, jak obsługiwać klientów, żeby zdobywać przewagę nad innymi, jak ich utrzymać i nie tracić nawet wtedy, kiedy zdarzy się sytuacja kryzysowa. Nauczyłem się też dbać o każdego klienta, nawet w sytuacji, która wydaje się nie do opanowania. Wiem, jak wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski i naprawić relację, która nie wyszła  – mówi Włodzimierz Przybylski.

Biznes dla handlowców

Franczyzobiorca Xeromatica zapewnia, że dzisiaj jego biznes dobrze prosperuje.

– Zdobywam klientów i zarabiam. Czuję się spełniony – mówi Włodzimierz Przybylski.

Jego zdaniem kluczowe, żeby odnaleźć się w tym biznesie, są umiejętności handlowe.

– Nawet jeśli ktoś nie ma żadnych umiejętności graficznych, ale jest dobrym handlowcem, to sobie poradzi. Natomiast osoba, która potrafi wspaniale projektować, ale nie umie sprzedawać, nie powinna się za ten biznes zabierać, ponieważ kluczowa w tym wszystkim jest umiejętność sprzedaży. My sprzedajemy klientom usługi, których dostarcza nam sieć. Umiejętności projektowania nabywamy przy okazji – tłumaczy Włodzimierz Przybylski.

Dodaje, że z efektów finansowych swojej pracy też jest zadowolony. 

– Gdybym miał dzisiaj jeszcze raz podjąć decyzję, czy w to wchodzę, zrobiłbym to bez wahania – mówi Włodzimierz Przybylski.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €