Duże zainteresowanie franczyzą
Xeromatic podczas pandemii pozyskał wielu nowych partnerów franczyzowych. Kto najchętniej dołącza do sieci?
Xeromatic, agencja marketingowa i drukarnia, w ostatnim czasie rozwija się bardzo szybko. Firma zajmuje się reklamą online i offline. Jej partnerzy zarabiają na marketingu internetowym, jak również na produktach takich jak: wizytówki, ulotki, banery, plakaty czy gadżety reklamowe. Łącznie firma dysponuje kilkudziesięcioma produktami w kilkuset konfiguracjach.
Oficjalnie z franczyzą firma ruszyła w 2017 roku. Dzisiaj w sieci działa kilkudziesięciu partnerów. W czasie pandemii nie zwolniła tempa.
– Najszybciej rozwija się ostatnio marketing online. To naturalne, bo w czasie pandemii ludzie zostali w domach, co wymusiło na wielu firmach mocniejsze wejście do sieci. Mamy dużo zleceń na budowę stron internetowych i sklepów, ich pozycjonowanie oraz założenie, czy też obsługę kont w social mediach. Coraz więcej klientów pyta też o videomarketing i Google Ads – mówi Piotr Stefański, prezes Xeromatic.
Firma w czasie pandemii cały czas zdobywała nowych partnerów. Prowadzenie agencji reklamowej zaczęło być postrzegane jako biznes, który dobrze się sprawdza w kryzysie. W przypadku Xeromatic dużym ułatwieniem na starcie jest także to, że firma nie wymaga posiadania lokalu.
– Szczególnie na początku współpracy pracujemy w biurze naszego klienta, wychodzimy do niego. Biznes można rozpocząć zatem, posiadając jedynie telefon i komputer – zapewnia Piotr Stefański.
Dodaje, że często do Xeromatic dołączają osoby, które już mają swoją działalność, ale chcą się rozwijać i decydują się na drugi biznes. Często zakładają agencję reklamową i dzięki temu promują swój już działający biznes. Dostają do tego odpowiednie know how i wiedzę i dzięki temu zarabiają jeszcze na sprzedaży usług Xeromatic. Są też tacy partnerzy, którzy chcą się zajmować tylko działalnością reklamową.
Inwestycja we współpracę z Xeromatic wynosi 15 tys. zł. Potem franczyzobiorcy są zobowiązani do regulowania co miesiąc opłaty rzędu 399 zł.
Kilkadziesiąt tysięcy w miesiąc
Dobrym przykładem na to, że Xeromatic w czasie pandemii pozwalał dobrze zarobić, jest historia Michała Głowali. Działa on w sieci od półtora roku i ma 22 lata. Etat w korporacji porzucił w czerwcu 2020 roku, żeby całkiem poświęcić się Xeromaticowi. Od tamtej pory cieszy się najlepszymi zarobkami w życiu. Już w sierpniu 2020 roku osiągnął przychód 55 tys. zł, z czego około połowa stanowiła jego czysty zysk. Do tej pory pracował sam, w tym roku zaczął jednak także zatrudniać ludzi.
Dobrze sobie radzi także Michał Bęcki, który działa pod marką Xeromatic od września ubiegłego roku.
– Inwestycja zwróciła mi się po mniej więcej trzech miesiącach – mówi Michał Bęcki.
Jego zdaniem działalność w ramach Xeromatic bez problemu można łączyć z innym biznesem, choć zarobki są wprost proporcjonalne do tego, ile czasu i wysiłku wkłada się w ten biznes.
– Konkurencja na rynku jest duża. Moim zdaniem sprawne wejście w ten biznes wymaga komunikatywności. Większość naszej pracy to rozmowa z klientem – mówi Michał Bęcki.
Dodaje, że istotna jest również ogólna wiedza o funkcjonowaniu firm, ale przede wszystkim marketingowa.
– Trzeba znać produkt od podszewki i umieć dobrze przekazać klientom, jak on działa i co mogą dzięki niemu zyskać – mówi Michał Bęcki.
WIZYTÓWKA XEROMATIC
Sieć agencji reklamowych.
- Kilkudziesięciu partnerów franczyzowych
- Inwestycja w wysokości 15 tys. zł
- Zwrot z inwestycji kilka miesięcy
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

