Franczyzobiorcy zauważyli popyt
Zainteresowanie modelem biznesowym firmy Mail Boxes Etc. wzrosło podczas pandemii dwukrotnie. Dlaczego?
Placówki Mail Boxes Etc. (MBE) to nowoczesne mini centra logistyczno-wysyłkowe świadczące usługi dla biznesu z obszaru logistyki i przesyłek, poligrafii i marketingu oraz administracji i obsługi pocztowej. Firma dostarcza rozwiązania dużej korporacji do lokalnego małego i średniego klienta biznesowego. Pandemia zaskoczyła ją… pozytywnie.
– Jako franczyza w branży logistycznej współpracująca z e-commerce i świadcząca usługi dla tego sektora, który wystrzelił w okresie pandemii do poziomu, jakiego się nikt nie spodziewał, nie możemy narzekać. Zainteresowanie naszym modelem biznesowym wzrosło ponad dwukrotnie, dzięki czemu zanotowaliśmy ponad 40 proc. przyrost sieci tylko w 2020 roku – mówi Sylwia Wiski, menedżer ds. rozwoju sieci w MBE Poland.
Rosło też zainteresowanie usługami firmy, dzięki czemu przychody sieci wzrosły o 16,7 proc. w ciągu roku.
– W grudniu zanotowaliśmy wzrost przychodów aż o 57,3 proc. – mówi Sylwia Wiski.
Tylko w miesiącach pełnego lockdownu firma notowała spadki. Ale już od lipca 2020 roku jej przychody stale rosną.
Obecnie sieć liczy 44 franczyzobiorców, wliczając w to działające już oddziały oraz takie, które ruszą lada chwila. W tym i ubiegłym roku do sieci dołączyło 21 nowych franczyzobiorców. To aż o 87 proc. więcej niż w styczniu 2020 roku.
Południe na celowniku
MBE szuka franczyzobiorców w całej Polce, ale szczególnie na południu, gdzie obecnie widzi spory potencjał biznesowy, a zagęszczenie jej placówek nie jest duże.
– Tak naprawdę każde miasto od 50 tys. mieszkańców jest dobre pod kątem potencjału lokalnego małego i średniego biznesu – mówi Sylwia Wiski.
Do sieci może dołączyć każdy, kto jest gotowy wziąć odpowiedzialność za prowadzenie swojego biznesu i oczekuje od franczyzodawcy otwartości, swobody i możliwości rozwoju.
– Zgłaszają się do nas zarówno osoby, które po raz pierwszy otwierają swój biznes, jak i tacy, którzy mają już duże doświadczenie w prowadzeniu działalności i szukają stabilnego biznesu, który zapewni im pewne źródła przychodu – mówi Sylwia Wiski.
Franczyzodawca zapewnia franczyzobiorcom wszystkie instrukcje, czyli szkolenia, wskazówki otwarcia, narzędzia, technologie, kontrakty z dostawcami, marketing oraz wsparcie opiekuna. Po stronie franczyzobiorcy z kolei jest wzięcie tych narzędzi i instrukcji i zbudowanie swojego biznesu
począwszy od przygotowania placówki po zarządzanie nią, obsługę i pozyskiwanie partnerów biznesowych.
Inwestycja początkowa w dużej mierze zależy od budżetu franczyzobiorcy i opcji finansowania, na które się zdecyduje.
– Z każdym kandydatem przeprowadzamy indywidualnie symulację finansową i szukamy najlepszych
możliwych rozwiązań – mówi Sylwia Wiski.
Koszty uruchomienia to 20-33 tys. zł. Bieżące opłaty franczyzowe naliczane są procentowo od przychodu.
WIZYTÓWKA SIECI MBE
Sieć minicentrów logistyczno-wysyłkowych.
- liczba placówek franczyzowych – 44
- koszty uruchomienia biznesu – 20-33 tys. zł
- lokalizacja – miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

