Dwa to lepiej niż jeden
– Nawet 80 proc. naszych nowych franczyzobiorców decyduje się na otwarcie jednocześnie dwóch konceptów – mówi Tomasz Jench, franczyzodawca New York Pizza Department i ŻarWok.
Jak sprawdza się Państwa pomysł, na łączenie dwóch konceptów – pizzerii New York Pizza Department oraz ŻarWoka?
Ten pomysł bardzo dobrze funkcjonuje i zapewnia bardzo dobrą sprzedaż. Mamy już pierwsze informacje zwrotne od franczyzobiorców, którzy zdecydowali się na połączenie obu konceptów. Np. w Gorzowie Wielkopolskim dzięki otwarciu ŻarWoka obroty naszego franczyzobiorcy wzrosły o ponad 200 proc.
Ilu licencjobiorców decyduje się na obie marki?
Jeśli chodzi o nowych franczyzobiorców, to decyduje się na to 70-80 proc. z nich. Teraz właśnie otworzyliśmy lokal w Warszawie i choć franczyzobiorca początkowo zdecydował się tylko na NYPD, to po szkoleniu – gdy zobaczył jak prosty jest koncept ŻarWok – postanowił dołączyć też tę drugą markę. Nic dziwnego. Połączenie dwóch konceptów pozwala nie tylko poszerzyć ofertę, ale też zoptymalizować koszty działalności
Natomiast spośród „starych” licencjobiorców wielu chciałoby dołączyć do swojej oferty ŻarWoka, ale nie wszyscy mają takie możliwości lokalowe. W tej chwili mamy 42 funkcjonujące lokale NYPD oraz osiem ŻarWoka. Jeśli chodzi natomiast o podpisane umowy franczyzowe, to jest ich już w sumie 55. Ostatnio nasze tempo rozwoju było bardzo duże, otwieraliśmy po 2-4 lokale miesięcznie.
Jaka jest grupa docelowa ŻarWoka?
ŻarWok serwuje kuchnię american chineese. Target konceptu jest podobny do targetu naszych pizzerii. To głównie osoby młode, młode rodziny. Choć trzeba zauważyć, że z bardziej zasobnym portfelem. Od klientów pizzerii – którzy są raczej tradycyjni i stali w swoich wyborach - różni ich też fakt, że lubią eksperymentować z jedzeniem, chętnie próbują nowych dań. Od początku w ofercie ŻarWoka były dania wegetariańskie, ale z czasem dołączyliśmy też wegańskie, bo klienci o nie pytali.
Jak duży jest wydatek na otwarcie ŻarWoka i NYPD?
ŻarWok to koncept funkcjonujący tylko w dostawie. Nie ma więc wydatków na salę restauracyjną, obsługę. Jeśli chielibyśmy go otworzyć jako samodzielny lokal, to kwota inwestycji wynosi ok. 40 tys. zł. Bardziej opłacalne jest natomiast dołączenie Żarwoka czy to do pizzerii New York Pizza Department, czy to do innego lokalu gastronomicznego – bo taką możliwość też dajemy. Wówczas kwota inwestycji w samego ŻarWoka spada do 13 tys. zł. Natomiast w przypadku NYPD kwota inwestycji zależy od wybranego modelu lokalu, ale minimalnie to 30 tys. zł
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA NYPD I ŻARWOKA
Sieć pizzerii i lokali w formule dark kitchen, z kuchnią american chineese.
- 42 lokale NYPD
- 8 lokali ŻarWok
- inwestycja w NYPD od 30 tys. zł, w ŻarWoka od 13 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

