Ruszają z franczyzą
Rośnie popularność kameralnych studiów treningowych. MeetFit Studio Treningowe właśnie rozpoczęło budowę sieci franczyzowej. Jakie są warunki współpracy?
MeetFit Studio Treningowe startuje z ofertą franczyzy. Firma działa na rynku od czerwca 2019 roku. Jej właścicielem jest Krzysztof Kotwica – z wykształcenia inżynier, a z zamiłowania amator aktywności fizycznej.
– Odkąd pamiętam uprawiam sport i sprawia mi on mnóstwo satysfakcji, dlatego po studiach postanowiłem iść jednak w tę stronę. Znalazłem pracę w studiu treningowym w Krakowie oraz zacząłem intensywne szkolenie się w temacie treningu funkcjonalnego. Po blisko trzech latach pracy jako trener zdobyte doświadczenie postanowiłem przełożyć na własny biznes – opowiada Krzysztof Kotwica.
Krzysztof w MeetFit prowadzi treningi personalne oraz zarządza całym studiem. Jako dalszą ścieżkę rozwoju planuje otwarcie swojego drugiego studia treningowego oraz rozwijanie sieci franczyzowej, oferującej opiekę na najwyższym poziomie w zakresie ruchu i zdrowego stylu życia.
– Na tle konkurencji wyróżnia nas kompleksowe podejście do klienta. W naszym studiu dostanie on nie tylko trening pod okiem specjalisty, lecz także opiekę dietetyka oraz fizjoterapeuty – mówi Krzysztof Kotwica.
Według właściciela MeetFit rynek studiów treningowych rozwija się bardzo dynamicznie, a pandemia nie dotknęła mniejszych miejsc aż tak mocno jak duże kluby fitness. Ponadto klienci zaczęli doceniać treningi w kameralnej atmosferze.
– Ludzie coraz częściej zamieniają duże kluby na kameralne studia. Lepiej się czują w takich miejscach – mówi Krzysztof Kotwica.
Częstotliwość treningów zależy od potrzeb i budżetu klienta. Jeden trening personalny to koszt rzędu 100 zł. Korzystanie z indywidualnej opieki na treningach personalnych można łączyć z treningami grupowymi, aby sumaryczna kwota była przystępna dla mniej zamożnego klienta lub po prostu, jeśli ktoś lubi lekką rywalizację w grupie.
– Założeniem MeetFit jest poprawa sprawności fizycznej podopiecznych oraz nauka świadomego odżywiania – mówi Krzysztof Kotwica.
Inwestycja w lokal
MeetFit szuka franczyzobiorców w całej Polsce. Najchętniej firma otworzy placówki franczyzowe w miastach z liczbą mieszkańców powyżej 150 tys.
– Mniejszych miejscowości też nie wykluczamy, jeśli brakuje w nich podobnych obiektów. Duże miasta to duża konkurencja, dlatego ciężko się w nich przebić – mówi Krzysztof Kotwica.
Obecnie firma prowadzi rozmowy z dwoma potencjalnymi franczyzobiorcami. Pierwszych pięciu franczyzobiorców może liczyć na preferencyjne warunki współpracy – brak opłaty wstępnej oraz niskie miesięczne opłaty, rzędu od 1 tys. do 1,5 tys. zł w zależności od miasta.
Aby otworzyć studio MeetFit, należy mieć lokal (wynajęty lub na własność) oraz odpowiednią ilość gotówki na wykończenie oraz wyposażenie go w sprzęt treningowy. Lokal powinien mieć minimum 100 m2. Właściciel oferuje pomoc w znalezieniu lokalu oraz wytyczne co do jego wykończenia, tak aby spełniał on wymogi sanepidu i był zgodny z koncepcją wizualną MeetFit. Za dodatkową opłatą możliwe jest zlecenie wykończenia studia. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzodawca może zaoszczędzić mnóstwo czasu i nerwów, ponieważ wchodzi do gotowego studia.
– Aby otworzyć studio MeetFit, potrzeba minimum 150 tys. zł – mówi Krzysztof Kotwica.
Czas zwrotu oraz przyszłe dochody z inwestycji franczyzodawca wylicza dla konkretnego przypadku. Zapewnia jednak, że po roku działalności firma jest już na dobrej pozycji i przynosi zadowalające zyski.
Współpracę z MeetFit mogą nawiązać zarówno trenerzy, którzy chcą prowadzić stabilny biznes oraz wystrzec się błędów początkującego przedsiębiorcy, jak i osoby kompletnie nie związane z branżą, które chcą w taki biznes zainwestować pieniądze. W obu przypadkach franczyzodawca daje niezbędne know-how do prowadzenia rentownego studia treningowego.
MeetFit w czasie lockdownów działało bez przerwy. Część klientów na początku zrezygnowała z treningów, ale teraz wrócili.
– Prowadzenie studia treningowego jest stabilnym biznesem, zazwyczaj miesięczne przychody studia wahają się o maksymalnie 10 proc. Przyszły franczyzobiorca musi jednak być gotowy na spadki przychodów dochodzące nawet do 20 proc. w okresie wakacyjnym. Problem ten dotyczy całej branży fitness – mówi Krzysztof Kotwica.
WIZYTÓWKA MEETFIT
Studio treningowe.
- kwota inwestycji – minimum 150 tys. zł
- wielkość lokalu – minimum 100 m2
- lokalizacja – miasta od 150 tys. mieszkańców
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


