Inwestycja w sklep odzieżowy

Duża sieć
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Kacper Steszuk, zanim zdecydował się na własną działalność, przez kilkanaście lat pracował w firmach odzieżowych, rozwijając różne brandy. Cztery lata temu, razem ze wspólnikiem, postanowił wykorzystać zdobytą przez lata wiedzę i zacząć działać na własny rachunek.

Wszystko w jednym miejscu

Ich firma Modna otwiera wyłącznie franczyzowe sklepy różnych marek. 

– Wynajmujemy duże lokale, min. 400 m2 i tam umieszczamy sklepy wszystkich marek, z którymi współpracujemy. Na naszym celowniku są głównie małe miasteczka, od 15 tys. mieszkańców. Uważamy, że one też zasługują na markowe sklepy – tłumaczy Kacper Steszuk.

Jego firma przed pandemią miała 15 sklepów, a teraz jest ich w sumie 40.

– Ostatnie dwa lata wykorzystaliśmy na dynamiczny rozwój, ponieważ wierzymy w kierunek rozwoju, który obraliśmy. Pomogło nam też to, że nasze sklepy znajdują się głównie przy ulicach, a nie w galeriach handlowych. Dzięki temu nie miały żadnych przerw w działalności a i wynajmujący lokale stanęli na wysokości zadania, w przeciwieństwie do galerii. Mogliśmy też liczyć na pomoc ze strony franczyzodawców – mówi Kacper Steszuk.

Oczywiście początek pandemii wiązał się z dużym spadkiem obrotów. One pojawiały się w czasie wszystkich kolejnych lockdownów, ale z każdym kolejnym były coraz mniejsze.

– Ostatnie cztery miesiące są bardzo dobre, ale wciąż nie wiadomo, co przed nami – mówi Kacper Steszuk.

Egzamin na piątkę

Marką, z którą współpracę Modna ceni sobie szczególnie, jest Greenpoint. Pod tym szyldem firma prowadzi już siedem placówek, a do końca roku będzie ich 10.

– Zdecydowaliśmy się na Greenpoint, bo ta marka pasowała do naszego konceptu i była przystępna cenowo. Pierwszy sklep otworzyliśmy na przełomie 2018 i 2019 roku. Najwięcej kolejnych pojawiło się już w czasie pandemii – mówi Kacper Steszuk.

Dodaje, że franczyzodawca Greenpointa sprawdził się bardzo dobrze w czasie koronawirusa.

– My jako franczyzobiorcy mogliśmy liczyć na duże wsparcie. Różni franczyzodawcy różnie na ten kryzys zareagowali, ale Greenpoint zdał egzamin celująco. Kwestie finansowe były regulowane na bieżąco i na czas. Nie mieliśmy żadnych problemów – tłumaczy Kacper Steszuk.

Jego zdaniem Greenpoint to bardzo stabilna marka, co ma duże znaczenie w dzisiejszych czasach.

– We współpracy z tą firmą nie ma przypadków – wszystko jest przemyślane i uszyte na miarę – mówi Kacper Steszuk.

Ponadto kolekcja jest doskonale skrojona do wymagań grupy docelowej. Klientki, które odwiedzają Greenpoint wiedzą, że zawsze znajdą tam coś dla siebie.

– W planach mamy kolejne otwarcia z Greenpointem. Tym co nas najbardziej w tym zakresie ogranicza jest znalezienie lokalizacji, w której jeszcze sklepu tej marki nie ma – mówi Kacper Steszuk.

Obecnie Greenpoint ma 95 własnych sklepów oraz 85 franczyzowych. Franczyzobiorcy nie muszą płacić żadnych opłat franczyzowych. Kwota inwestycji zależy od doboru lokalizacji.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €