Otwieramy outlet odzieżowy
Pod szyldem 1Wordloutlet działa około 12 placówek. Do końca roku ma ich być 50. Jak otworzyć taki biznes?
1Worldoutlet to sieć sklepów outletowych. Jej właściciel, Jan Kozłowski, od czterech lat prowadzi także Bazar Odzieżowy, który oferuje odzieżą nową i używaną. Jest to połączenie second handu z outletem. Ubrania są importowane z Anglii i Irlandii. Obecnie w jej ramach działa około 30 placówek – wszystkie franczyzowe.
Ubrania z Niemiec
Na uruchomienie 1Worldoutlet Jan Kozłowski zdecydował się dwa lata temu. Chociaż zdecydowanie większym zainteresowaniem cieszy się Bazar Odzieżowy, to widzi on duży potencjał w outletach, które oferują dobrej jakości nowe ubrania, po znacznie niższych cenach niż w zwykłych sklepach.
Obecnie pod szyldem 1Wordloutlet działa około 12 placówek. Do końca roku ma ich być 50. Im więcej, tym lepiej dla franczyzodawcy, ponieważ stawki zakupu ubrań zależą od wielkości zamówień.
– Zamawiamy ubrania wyłącznie z niemieckiego Zalando. To gwarantuje wysoką jakość. Rzeczy kupione z Zalando w Polsce już się tak dobrą jakością nie cieszą – zapewnia Jan Kozłowski.
Jego zdaniem w naszym kraju konkurencja na rynku outletowych sklepów odzieżowych wciąż jest bardzo niewielka.
Biznes dla każdego
Aby rozpocząć współpracę z 1Worldoutlet nie potrzeba żadnych umiejętności, doświadczenia, ani wiedzy. Właścicielem takiego sklepu może zostać każdy. Na start wystarczy w sumie około 20 tys. zł. Jednorazowa opłata franczyzowa jest w promocyjnej wysokości do końca roku i wynosi tylko 2,5 tys. zł. W jej ramach franczyzodawca zapewni oklejenie okien i drzwi logiem, napisami, informacją o godzinach otwarcia. W zestawie jest także baner reklamowy, zawieszki informacyjne oraz 5 tys. ulotek do rozdania przed otwarciem sklepu. Franczyzobiorca może też liczyć na pierwszą dosyłkę odzieży do miejscowości, w której prowadzi sklep.
– Potem już dostawy organizuje sobie sam. Najczęściej są one dostarczane kurierem, po zamówieniu złożonym w centrali – mówi Jan Kozłowski.
Po stronie franczyzobiorcy jest także remont i przystosowanie sklepu. Lokal powinien mieć minimum 25 m2.
W trakcie współpracy franczyzobiorca sam decyduje o tym, za ile będzie sprzedawał konkretnie ubrania. Wszystko, co zarobi, jest jego zyskiem. Ma jedynie obowiązek zamawiać ubrania z centrali, w zależności od potrzeb. Jeden kilogram takich ubrań kosztuje 100 zł. Średnio miesięcznie franczyzobiorcy zamawiają 100 kg ubrań.
– Marże wyglądają różnie, nie ingerujemy w to. Ale generalnie są dosyć wysokie. Na przykład markową koszulkę kupioną u nas za 15 zł, można sprzedać za 200 zł. W zwykłym sklepie jej koszt to ok. 450 zł – mówi Jan Kozłowski.
Dodaje, że biznes jest bardzo prosty, a w dodatku odporny na kryzys.
– W czasie kiedy galerie handlowe były zamknięte, my zyskiwaliśmy. Nasze sklepy nie miały żadnych ograniczeń, działaliśmy bez przerwy, ale ponieważ ludzie nie mogli robić zakupów w galeriach, nas odwiedzali częściej – mówi Jan Kozłowski.
WIZYTÓWKA SIECI 1WORLDOUTLET
- liczba placówek – 12
- kwota inwestycji – 20 tys. zł
- opłata wstępna – 2,5 tys. zł do końca 2021 roku
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


