Fitness się opłaca

– Praca zdalna i ograniczona możliwość ruchu w ostatnim roku sprawiły, że zainteresowanie klubami fitness rośnie – mówi Krzysztof Kotwica, właściciel MeetFit Studio Treningowe.
Mamy za sobą półtora roku pandemii, w czasie której ucierpiała też branża fitness. MeetFit Studio Treningowe rozwija się i rusza z franczyzą. Czy to dobry moment na start?
Pandemia i związane z nią obostrzenia zdecydowanie nie sprzyjają prowadzeniu biznesu, natomiast myśląc długoterminowo, wbrew pozorom jest to idealny moment na inwestycję w branżę fitness. Praca zdalna, ograniczona możliwość ruchu w ostatnim roku spotęgowały liczbę osób zmagających się z otyłością i innymi problemami zdrowotnymi, co teraz przekłada się na większe zainteresowanie klubami fitness. Wiele osób zaczynających swoją przygodę z treningiem kojarzy siłownię jedynie z niebezpiecznym dźwiganiem dużych ciężarów i budowaniem masy mięśniowej lub odchudzaniem się poprzez bieganie na bieżni. W MeetFit łamiemy stereotypy. Kameralna i przyjacielska atmosfera sprzyjają początkującym, którzy często stresują się przebywaniem w dużym klubie fitness w otoczeniu bardziej doświadczonych i wytrenowanych osób.
W MeetFit podopieczni poznają trening, dzięki któremu staną się sprawniejszymi i zdrowszymi ludźmi, a wysportowana sylwetka będzie efektem ubocznym, a nie celem samym w sobie. Odpowiednio dobrana progresja ćwiczeń przez prowadzącego trenera pozwoli przez długi czas cieszyć się ruchem i zdobywaniem sprawności w każdym wieku. Studia treningu personalnego to bardzo prężnie rozwijający się trend w ostatnich latach. Nasze studia są doskonale wyposażone oraz oferują kompleksową opiekę trenera, dietetyka i fizjoterapeuty. Marka MeetFit nie opiera się na chwytach marketingowych, nowoczesnych urządzeniach oferujących doskonałe efekty po 30 minutach ćwiczeń i chęci jak największego zarobku kosztem jakości usług. Stawiamy na jakość, szacunek i szczere podejście do klienta oraz sprawdzone metody treningowe. Wyznacznikiem jakości i zadowolenia klientów jest średni okres korzystania z naszych usług oraz liczba poleceń.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na rozwój we franczyzie?
Chcemy stworzyć rozpoznawalną w Polsce markę świadczącą usługi treningowe na najwyższym poziomie. Oczywiście planujemy otwierać też własne studia – kolejne powstanie wiosną 2022 roku. Natomiast wymaga to dużych nakładów finansowych. Nie chcemy korzystać z dużej ilości kredytów, dlatego pomyśleliśmy o rozwoju modelu franczyzowego. Franczyza zmniejsza ryzyko dla nas jako franczyzodawcy, oraz daje możliwości inwestycji w branżę fitness osobom, które się na niej nie znają, a widzą potencjał jej rozwoju w najbliższych latach.
Czy duża jest konkurencja na rynku studiów treningu personalnego? Czym się wyróżnia MeetFit?
W ostatnich latach powstało bardzo dużo studiów treningu personalnego, co dowodzi, że zainteresowanie tą usługą jest coraz większe. W tym momencie wszystkie studia to pojedyncze obiekty. My chcemy stworzyć sieć, która będzie oferować określony standard usług i stanie się rozpoznawalną marką, dzięki czemu potencjalni klienci automatycznie będą darzyć nas zaufaniem, zanim nawet zaczną korzystać z naszych usług. Zakładając, że dobra jakość usług to podstawa prowadzenia działalności, MeetFit ma się wyróżniać na rynku kompleksowym podejściem do danej osoby, poprzez opiekę różnych specjalistów w jednym miejscu oraz tworzeniem małych kameralnych lokali wykończonych i wyposażonych, tak aby umożliwić komfortowy trening.
Jakie jest zainteresowanie Polaków treningami w formie, którą oferuje MeetFit?
Z naszych osobistych obserwacji zapotrzebowanie na trening personalny i fachowe podejście do klienta jest coraz większe. Świadczy o tym bardzo duże zainteresowanie naszymi usługami i konieczność otwarcia drugiego studia w tym samym mieście. Nasi podopieczni chwalą sobie różnorodność ćwiczeń, treningi są dla nich motywujące, ponieważ zawsze staramy się stawiać im ciekawe wyzwania. Dzięki naszym treningom, podopieczni czują się lepiej i mają więcej energii do życia.
Czy ich popularność pana zdaniem będzie rosła w najbliższych latach i dlaczego?
Treningi personalne, czyli jak my to nazywamy korepetycje z ruchu, to usługa coraz chętniej wybierana przez Polaków. Pęd życia wymusza na nas efektywne wykorzystanie czasu, dlatego coraz więcej osób decyduje się na formę aktywności przeprowadzoną przez specjalistę z danego zagadnienia. Trening umówiony z trenerem poza zaletami efektywnego wykorzystania czasu motywuje nas do przyjścia i utrzymania systematyczności, dzięki czemu efekty pojawiają się szybciej. Dużo trudniej jest odwołać trening personalny, jeśli wiemy, że trener na nas czeka w porównaniu z tym, który miało wykonać się samemu. Kiedy ćwiczymy sami, łatwiej jest odpuścić i znaleźć milion wymówek. Branża fitness z roku na rok rośnie, natomiast w tym momencie z wszelkich klubów fitness korzysta jedynie 8 proc. Polaków. Widzimy olbrzymi potencjał rozwoju.
Jakie Państwo mają plany odnośnie rozwoju sieci w Polsce? Jak duża będzie sieć? Ilu partnerów firma chce pozyskać i w jakich lokalizacjach najchętniej?
Docelowo chcielibyśmy, aby MeetFit był obecny w każdym mieście powyżej 100 tys. mieszkańców. Liczba 40 lokalizacji w Polsce jest naszym celem, natomiast przed jego osiągnięciem nie wykluczamy ekspansji w Europie Zachodniej.
Rozmawiała Dominika Pronarska
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej