Oryginalny outlet we franczyzie
Danish Design sprzedaje duńskie ubrania z bieżących kolekcji za połowę ceny. Inwestycja w koncept jest niska, a zwrot bardzo szybki.
Danish Design to sieć outletów oferująca ubrania wyłącznie duńskich marek. Firm proponuje w swoich sklepach bieżące kolekcje, które znajdują się w firmowych placówkach. To nietypowe dla outletu.
– Ubrania sprowadzamy prosto od producentów i sprzedajemy w cenach średnio o połowę niższych, niż te na metkach. W ofercie mamy kilkanaście najbardziej popularnych duńskich marek. Stylistyka jest więc różnorodna, dzięki czemu z naszej oferty mogą korzystać bardzo różni klienci – mówi Bartłomiej Korcz, właściciel Danish Design.
Dodaje, że pomysł na sprzedaż duńskich ubrań wyniknął z potrzeby zaproponowania na polskim rynku czegoś oryginalnego, czego jeszcze u nas nie ma.
– W Polsce oprócz Danish Design nie funkcjonują żadne sklepy oferujące duńskie ubrania. Pomimo że duńskie marki na naszym rynku są zupełnie nieznane, to Polakom Skandynawia generalnie kojarzy się z wysoką jakością, więc chętnie próbują nowości. A jak już się zapoznają z naszą odzieżą, to do nas wracają. Ponadto w dzisiejszych czasach każdy może zajrzeć do internetu i sprawdzić, w jakich cenach nasze rzeczy są oferowane oryginalnie, a w jakich my je sprzedajemy. Generalnie zatem każdy nowy sklep dosyć szybko się rozwija i dobrze prosperuje – tłumaczy Bartłomiej Korcz.
Jego zdaniem outlety to sklepy, których będzie przybywać. Na Zachodzie jest ich dużo i rynek dobrze funkcjonuje. Natomiast w naszym kraju świadomość odnośnie korzyści z zakupów w takich miejscach dopiero zaczyna rosnąć.
Szybki zwrot
W tej chwili firma ma dwóch franczyzobiorców, a do końca roku planuje pozyskać jeszcze kilku.
Obecnie Danish Design zachęca potencjalnych franczyzobiorców, aby dołączyli do sieci akcją promocyjną, w ramach której sklep o powierzchni od 40 do 50 m2 można całkowicie wyposażyć i wyremontować za ok. 20 tys. zł. Centrala pobiera 5 tys. zł kaucji zwrotnej na poczet towaru, powierzanego licencjobiorcy w depozyt. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci.
– Działamy na zasadach komisowych. Towar jest naszą własnością i to, co się nie sprzeda, odbieramy ze sklepów. Po naszej stronie są też koszty wysyłki i zwrotów towarów. Franczyzobiorca dostaje przesyłkę z ubraniami raz w tygodniu. Co miesiąc wymieniamy całą kolekcję. Zabieramy towar, który znajduje się w sklepie przez cztery tygodnie. Potem sprzedajemy go własnymi siłami w swoich sklepach wyprzedażowych – tłumaczy Bartłomiej Korcz.
Dzięki temu franczyzobiorca ma dużą rotację towaru, a dodatkowo nie musi się martwić o to, co się nie sprzeda.
Franczyzobiorca powinien prowadzić sklep zgodnie z know-how Danish Design. Jego wynagrodzenie to 40 proc. prowizji. Obowiązuje go stała miesięczna opłata rzędu 700 zł.
Miesięcznie franczyzobiorca Danish Design w sumie zarabia od 5 do 10 tys. zł netto. Inwestycja zwraca się maksymalnie w ciągu pół roku.
Odwrót od galerii
Sklepy Danish Design mieszczą głównie w galeriach handlowych.
– Po pandemii trochę się odwróciliśmy od galerii handlowych, szczególnie tych dużych i inwestujemy głównie w sklepy, które działają przy ulicy – mówi Bartłomiej Korcz.
Dodaje, że firma zlikwidowała kilka sklepów w dużych i drogich galeriach.
– Musieliśmy przeprowadzić zmiany w firmie, ale tej chwili już dobrze prosperujemy. Sklepy przy ulicy nie były zamykane i miały duże obroty, zwłaszcza wtedy, kiedy galerie handlowe nie mogły działać. Dobrze funkcjonowały lokale w mniejszych galeriach, osiedlowych, tzw. convenience. Chętnie otwieramy placówki w takich miejscach. Klienci robią tam bieżące zakupy, ponadto konkurencja jest mniejsza a czynsz znacznie niższy niż w dużych centrach – mówi Bartłomiej Korcz.
WIZYTÓWKA SIECI DANISH DESIGN
Sieć outletów.
- liczba placówek franczyzowych – 2
- kwota inwestycji – 20 tys. zł na remont i 5 tys. zł kaucji zwrotnej
- miesięczne zarobki – 5-10 tys. zł netto
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


