Oryginalny outlet we franczyzie

Średni zarobek
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Danish Design to sieć outletów oferująca ubrania wyłącznie duńskich marek. Firm proponuje w swoich sklepach bieżące kolekcje, które znajdują się w firmowych placówkach. To nietypowe dla outletu.

– Ubrania sprowadzamy prosto od producentów i sprzedajemy w cenach średnio o połowę niższych, niż te na metkach. W ofercie mamy kilkanaście najbardziej popularnych duńskich marek. Stylistyka jest więc różnorodna, dzięki czemu z naszej oferty mogą korzystać bardzo różni klienci – mówi Bartłomiej Korcz, właściciel Danish Design.

Dodaje, że pomysł na sprzedaż duńskich ubrań wyniknął z potrzeby zaproponowania na polskim rynku czegoś oryginalnego, czego jeszcze u nas nie ma.

– W Polsce oprócz Danish Design nie funkcjonują żadne sklepy oferujące duńskie ubrania. Pomimo że duńskie marki na naszym rynku są zupełnie nieznane, to Polakom Skandynawia generalnie kojarzy się z wysoką jakością, więc chętnie próbują nowości. A jak już się zapoznają z naszą odzieżą, to do nas wracają. Ponadto w dzisiejszych czasach każdy może zajrzeć do internetu i sprawdzić, w jakich cenach nasze rzeczy są oferowane oryginalnie, a w jakich my je sprzedajemy. Generalnie zatem każdy nowy sklep dosyć szybko się rozwija i dobrze prosperuje – tłumaczy Bartłomiej Korcz.

Jego zdaniem outlety to sklepy, których będzie przybywać. Na Zachodzie jest ich dużo i rynek dobrze funkcjonuje. Natomiast w naszym kraju świadomość odnośnie korzyści z zakupów w takich miejscach dopiero zaczyna rosnąć.

Szybki zwrot

W tej chwili firma ma dwóch franczyzobiorców, a do końca roku planuje pozyskać jeszcze kilku.

Obecnie Danish Design zachęca potencjalnych franczyzobiorców, aby dołączyli do sieci akcją promocyjną, w ramach której sklep o powierzchni od 40 do 50 m2 można całkowicie wyposażyć i wyremontować za ok. 20 tys. zł. Centrala pobiera 5 tys. zł kaucji zwrotnej na poczet towaru, powierzanego licencjobiorcy w depozyt. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci.

– Działamy na zasadach komisowych. Towar jest naszą własnością i to, co się nie sprzeda, odbieramy ze sklepów. Po naszej stronie są też koszty wysyłki i zwrotów towarów. Franczyzobiorca dostaje przesyłkę z ubraniami raz w tygodniu. Co miesiąc wymieniamy całą kolekcję. Zabieramy towar, który znajduje się w sklepie przez cztery tygodnie. Potem sprzedajemy go własnymi siłami w swoich sklepach wyprzedażowych – tłumaczy Bartłomiej Korcz.

Dzięki temu franczyzobiorca ma dużą rotację towaru, a dodatkowo nie musi się martwić o to, co się nie sprzeda.

Franczyzobiorca powinien prowadzić sklep zgodnie z know-how Danish Design. Jego wynagrodzenie to 40 proc. prowizji. Obowiązuje go stała miesięczna opłata rzędu 700 zł.

Miesięcznie franczyzobiorca Danish Design w sumie zarabia od 5 do 10 tys. zł netto. Inwestycja zwraca się maksymalnie w ciągu pół roku.

Odwrót od galerii

Sklepy Danish Design mieszczą głównie w galeriach handlowych.

– Po pandemii trochę się odwróciliśmy od galerii handlowych, szczególnie tych dużych i inwestujemy głównie w sklepy, które działają przy ulicy – mówi Bartłomiej Korcz.

Dodaje, że firma zlikwidowała kilka sklepów w dużych i drogich galeriach.

– Musieliśmy przeprowadzić zmiany w firmie, ale tej chwili już dobrze prosperujemy. Sklepy przy ulicy nie były zamykane i miały duże obroty, zwłaszcza wtedy, kiedy galerie handlowe nie mogły działać. Dobrze funkcjonowały lokale w mniejszych galeriach, osiedlowych, tzw. convenience. Chętnie otwieramy placówki w takich miejscach. Klienci robią tam bieżące zakupy, ponadto konkurencja jest mniejsza a czynsz znacznie niższy niż w dużych centrach – mówi Bartłomiej Korcz.

WIZYTÓWKA SIECI DANISH DESIGN

Sieć outletów.

  • liczba placówek franczyzowych – 2
  • kwota inwestycji – 20 tys. zł na remont i 5 tys. zł kaucji zwrotnej
  • miesięczne zarobki – 5-10 tys. zł netto

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €