Klienci wrócili do restauracji

– Goście teraz chętnie przeznaczają więcej pieniędzy na wyjście do restauracji – mówi Wojciech Lewandowski, menedżer ds. franczyzy i sprzedaży Pierogarni Stary Młyn.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Polacy chętnie wrócili do restauracji?
Muszę powiedzieć, że jesteśmy bardzo zadowoleni. Od kiedy pozwolono otworzyć restauracje aż do dziś sezon oceniamy naprawdę dobrze. Może liczbowo gości jest nieco mniej, ale za to wysokości rachunków są większe. I wcale nie chodzi o wzrost cen. Goście po prostu więcej pieniędzy przeznaczają na wyjście do restauracji. Działamy więc pełną parą i w komplecie lokali. Wkrótce otwieramy kolejny lokal własny, przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi..
Starannie dobieracie lokalizacje dla swoich restauracji?
Tak. Stawiamy na lokalizacje w centrach miast, przy rynkach, na starówkach. Pomagamy franczyzobiorcom w poszukiwaniu odpowiedniego lokalu, analizujemy i oceniamy ich propozycje, uczestniczymy w negocjacjach wysokości czynszu. Lokal na restaurację powinien mieć minimum 150 m2 powierzchni, a najlepiej 250-350 m2. Plus ogródek gastronomiczny, optymalnie wielkości 100 m2.
Ile trzeba zainwestować we własną restaurację?
Jak wiadomo, ceny poszły w górę. Szacujemy, że średnie wydatki na inwestycję to ok. 6 tys. zł za 1 m2. Minimalny wydatek to 750 tys. zł. Maksymalnie na otwarcie wydaliśmy nieco ponad 2 mln zł. Pobieramy jednorazową opłatę za przystąpienie do sieci, w wysokości 20 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 7 proc. od obrotu.
A jakiego wsparcia udzielacie franczyzobiorcom?
Poza wspomnianą pomocą przy wyborze lokalizacji, przeprowadzamy franczyzobiorców przez cały proces przygotowania lokalu. Przygotowujemy model finansowy oraz projekt architektoniczny, pomagamy w wyposażeniu lokalu i rekrutacji personelu. Zapewniamy szkolenia, w tym szkolenie dla franczyzobiorcy, w jednostce macierzystej na poszczególnych stanowiskach. Asystujemy podczas otwarcia i pierwszych dni działania pierogarni, na bieżąco służymy konsultacjami i doradztwem. Licencjodawcy korzystają z wynegocjowanych przez nas rabatów u dostawców produktów i usług. Otrzymują też od nas wyłączność terytorialną. Prowadzimy również akcje marketingowe, na taką skale, na jaką pojedynczy lokal nie mógłby sobie pozwolić.
Pierogarnie działają w wielu atrakcyjnych turystycznie miejscach. Czy turyści to wasza główna grupa docelowa?
Owszem, turyści to ważna grupa naszych klientów. Ale nie nazwałbym jej główną. Przede wszystkim kierujemy ofertę do lokalnych mieszkańców, którzy odwiedzają nasze restauracje przez cały rok. Nasza główna grupa docelowa to osoby w wieku 25 plus oraz rodziny z dziećmi.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA PIEROGARNI STARY MŁYN
Sieć restauracji z kuchnią polską.
- 6 lokali własnych
- 3 placówki franczyzowe
- opłata wstępna 20 tys. zł netto
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...