Zyski z food trucka

Food truck pod szyldem Hej Pizza może pracować przez cały rok. Ile trzeba w niego zainwestować?
Marka Hej Pizza rozwija sieć food trucków z ofertą zgodną z nazwą – czyli pizzą.
– Food trucki mają różną ofertę gastronomiczną, ale pizza nie jest popularna w tym formacie – mówi Krzysztof Borowiec, franczyzodawca Hej Pizza. – Dostrzegliśmy tę niszę na rynku. Dodatkowo pandemia spowodowała, że food trucki stały się jeszcze bardziej atrakcyjnym formatem gastronomicznym.
Jak twierdzi franczyzodawca, małą popularność sprzedawania pizzy w food truckach powodowała po prostu trudność jej przygotowania w warunkach przyczepy gastronomicznej.
– My rozwiązaliśmy ten problem, stosując nowoczesną technologię produkcji, sprowadzoną prosto z Włoch – zapewnia Krzysztof Borowiec.
Ciasto z centrali
Ciasto na pizzę sprzedawaną w food truckach Hej Pizza jest przygotowywane centralnie, a nastepnie specjalistycznie pakowane (ale nie mrożone) i dostarczane do punktów franczyzowych.
– Przy czym chcę podkreślić, że jest to ciasto najlepszej jakości, przygotowywane z włoskich składników, a nad całym procesem czuwa nasz specjalista Włoch, który od 40 lat zajmuje się pizzą – dodaje Krzysztof Borowiec. – Zapakowane fachowo spody mają nawet półtoramiesięczny okres przydatności do spożycia, bez stosowania żadnych ulepszaczy. Coraz więcej pizzeriii we Włoszech korzysta z tej technologii produkcji.
W food truckach znajdują się kompaktowe piece do pizzy, w których wypieka się gotowy już produkt.
– Cały proces, od momentu złożenia zamówienia przez klienta, trwa 5-6 minut – zapewnia franczyzodawca.
Przyczepy sprzedają pizzę na wynos i w dowozie. Mają też niewielkie ogródki, na kilka stolików. Obecnie licencjodawca przygotowuje przeszklone pawilony, które będzie można montować przy przyczepach zimą. Z założenia bowiem food trucki mają działać przez cały rok.
Przyczepa na miejsce
Franczyzodawca zapewnia, że koncept sprawdzi się zarówno w małych miasteczkach, jak i w metropoliach.
– Pizza jest popularna wszędzie i jest najczęściej zamawianym daniem w dostawie – przypomina Krzysztof Borowiec. – Dobrą lokalizacją dla food trucka będą np. duże osiedla mieszkaniowe, ze względu na bliskość klientów. Ale w każdym mieście trzeba podejść indywidualnie do wyboru lokalizacji, analizując rynek.
Centrala dostarcza przyczepy we wskazane miejsce. Podłącza do prądu i przygotowuje do działania. Są wyposażone m.in. we wspomniany piec do pizzy, lodówki, zamknięty obieg wody, monitoring. Mają też odbiór sanepidu. Cena gotowej do pracy przyczepy to 79 tys. zł netto. Można jednak skorzystać z leasingu – wówczas na start wystarczy 10-procentowy wkład własny.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Dopiero dd trzeciego miesiąca współpracy pobierana jest opłata franczyzowa, w wysokości 500 zł netto.
– Chcemy, aby nowy franczyzobiorca miał czas na zdobycie klientów i rozkręcenie biznesu. Zakładamy, że trzy miesiące wystarczą na osiągnięcie rentowności – wyjaśnia Krzysztof Borowiec.
Prosty biznes
Prowadzenie food trucka Hej Pizza może być dla franczyzobiorcy głównym lub dodatkowym zajęciem.
– To naprawdę prosty biznes, nie wymaga też zatrudniania wykwalifikowanego personelu, co jest ogromnym atutem w czasach, gdy trudno o dobrego pracownika. Jesteśmy w stanie w krótkim czasie przeszkolić każdego z przygotowywania naszych produktów – zapewnia Krzysztof Borowiec.
Dostawy półproduktów do punktów odbywają się raz w tygodniu, albo częściej – jeśli jest takie zapotrzebowanie. Oprócz spodów do pizzy franczyzodawca zaopatruje też licencjobiorców w sprowadzane z Włoch oryginalne wedliny, sos, ser mozzarella.
WIZYTÓWKA HEJ PIZZA
Food trucki z pizzą.
- koszt food trucka 79 tys. zł netto, z możliwością leasingu
- opłata franczyzowa 500 zł netto
- oczekiwanie na rentowność 3 miesiące
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej