Otwieramy sieciową kawiarnię

Koszty inwestycji w kawiarnię
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Cofix ma obecnie ponad 300 lokali, głównie w Izraelu i Rosji, ale też w Kazachstanie i na Białorusi. Marka chce też rozwijać sieć nad Wisłą, z pomocą franczyzy.

– Naszym wyróżnikiem jest cena – podkreśla Błażej Małoszuk, główny menedżer Cofix na Europę Centralą. – Najmniejsza kawa kosztuje u nas 6 zł, czyli tyle co np. w automacie w sklepie. Ale jest przygotowana z wysokiej jakości ziaren i przez profesjonalnego baristę. Oferujemy więc najwyższą jakość za uczciwą cenę. Generalnie mamy cztery grupy cenowe: 6, 9 12 i 15 zł.

Różne możliwości

Na początek Cofix postawił na otwieranie lokali własnych w Warszawie.

– Chodzi o zbudowanie rozpoznawalności marki – wyjaśnia Błażej Małoszuk. – Aby brand stał się rozpoznawalny, potrzebne jest kilkanaście kawiarni w stolicy. Obecnie mamy ich trzy, wkrótce otwieramy trzy kolejne.

Jeśli chodzi o dalszą rozbudowę sieci, koncept zaplanował ją dwutorowo. Po pierwsze – poprzez pozyskiwanie franczyzobiorców oraz masterfranczyzobiorców i otwieranie lokali na początek w największych polskich miastach. Druga ścieżka to rebranding już działających kawiarni, które zechcą zmienić logo na Cofix. W tym przypadku wielkość miasta nie ma znaczenia.

– To naprawdę duża szansa na rozwój dla lokali, które nie mają pomysłu jak zwiększyć zyski i lepiej zaistnieć na rynku – przekonuje Błażej Maloszuk. – Nie muszą sami tworzyć nowego menu, szukać dostawców, wymyślać nowoczesnych kampanii marketingowych, szukać dróg dotarcia do nowych klientów. My im to zapewniamy. Tchniemy w lokal nowego ducha. Ale musimy widzieć, że partner też jest zaangażowany, że chce pracować.

W przypadku kawiarni decydujących się na rebranding, centrala marki będzie partycypować w jego kosztach. Kwota, jaką Cofix może dołożyć, to od 50 do 100 tys. zł.

Ile na start?

Jeśli chodzi o nowo otwierane lokale, franczyzodawca szacuje, że wydatki na inwestycję powinny zamknąć się w widełkach od 200 do 500 tys. zł. Po zaakceptowaniu lokalizacji franczyzodawca przygotowuje kosztorys, wyceniając wszystkie konieczne do wykonania prace oraz potrzebny sprzęt. Przygotowuje też wszelkie niezbędne projekty, w tym technologiczny dla sanepidu. Przy zakupie sprzętu franczyzobiorcy korzystają z rabatów, wynegocjowanych przez centralę. Franczyzodawca pomaga też w rekrutacji pracowników, organizuje szkolenia.

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Cofix standardowo wynosi 30 tys. zł netto, ale w tej chwili koncept jej nie pobiera. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu.

– Jednak zaczynamy ją pobierać dopiero od momentu, gdy kawiarnia uzyska ustalony wcześniej obrót, który zawsze jest wyższy niż poziom rentowności – zapewnia Błażej Maloszuk.

Natomiast od początku licencjobiorca płaci opłatę marketingową, w wysokości 2 proc. od obrotu.

Franczyzodawca zakłada, że oczekiwanie na rentowność trwa średnio sześć miesięcy.

 

WIZYTÓWKA MARKI COFIX

Międzynarodowa sieć kawiarni.

  • ponad 300 kawiarni na świecie
  • 3 kawiarnie w Polsce
  • opłata franczyzowa 6 proc. od obrotu
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €