Wyniki adidas-Salomon w 2000r
Sprzedaż osiągnęła rekordowy poziom 5,8 miliarda €.
Marża brutto zrealizowana na poziomie 43,3 proc.. Dochód netto zgodny z przewidywaniami. Dywidenda na zadeklarowanym poziomie 0,92€/1 akcję.
Sprzedaż osiągnęła rekordowy poziom 5,8 miliarda €
W oparciu o wstępne dane, sprzedaż adidas-Salomon w roku 2000 osiągnęła 5,8 miliarda €, czyli najwyższy poziom w historii Grupy. Wynoszący 9% roczny wzrost jest wynikiem większej sprzedaży wszystkich marek we wszystkich rejonach świata za wyjątkiem Ameryki Północnej. Marża brutto Grupy została utrzymana na wiodącym w branży poziomie 43,3 proc. pomimo negatywnego wpływu umocnienia się dolara amerykańskiego.
Dochód netto zgodny z przewidywaniami
W roku 2000 dochód przed opodatkowaniem Grupy adidas-Salomon wyniósł 347 milionów €, co oznacza 13 proc. spadek w porównaniu z rokiem poprzednim. Spadek w dużej mierze był wynikiem wzrostu kosztów działalności, które zwiększyły się o 12 proc. i osiągnęły 2,1 miliarda €. Motorem napędowym tego wzrostu był Program Wzrostu i Wydajności (Growth & Efficiency Program) oraz wyższe wydatki na marketing w związku z Olimpiadą i mistrzostwami świata w piłce nożnej EURO 2000.
Znacznie wyższe stawki podatkowe zmniejszyły dochód netto do 182 milionów €, co oznacza 4,01€ na akcję. Wynik ten jest o 20% niższy niż rok wcześniej, jednakże odpowiada on przewidywaniom Grupy, o których informowano od stycznia 2000r.
Dywidenda utrzymana na poziomie 0,92€
Podczas Corocznego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy zwołanego na 10 maja, Rada Wykonawcza adidas-Salomon zaproponuje wypłacenie dywidendy w wysokości 0,92€ na akcję, czyli kwotę równą dywidendzie w roku poprzednim. Decyzja ta ma na celu utrzymanie stabilnego poziomu dywidendy pomimo odnotowanego w 2000r. spadku EPS (dochodu w przeliczeniu na akcję) i podkreśla, iż Kierownictwo Grupy jest pewne osiągnięcia celów finansowych wyznaczonych na 2001r. Kierownictwo postrzega rok 2001 jako okres konsolidacji i restrukturyzacji, jak również zwiększa procent wypłat w celu wynagrodzenia akcjonariuszy długoterminowych.
Pełne, roczne wyniki zostaną opublikowane 8 marca 2001r.
Jan Runau,
adidas-Salomon AG/Head of Corporate PR and Global PR
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


