Inwestycja będzie niższa

Stava mocno obniża wymogi kapitałowe na inwestycję w oddział franczyzowy. Teraz na początek wystarczy naprawdę niewielki budżet.
Sieć Stava, specjalizująca się w dowozach posiłków z restauracji i zakupów ze sklepów, liczy obecnie 48 oddziałów w 44 miastach. Kolejne są w trakcie uruchamiania. Wszystkie są prowadzone przez franczyzobiorców.
– Od początku 2020 roku podwoiliśmy liczbę oddziałów – informuje Jarosław Chłopecki, kierownik ds. rozwoju sieci Stava. – Co tydzień zgłasza się do nas kilkadziesiąt osób zainteresowanych prowadzeniem biznesu na naszej licencji. Aby jeszcze bardziej przyspieszyć rozwój, zmieniliśmy zasady dołączenia do sieci.
Jak zaoszczędzić?
Teraz, aby otworzyć własny oddział, wystarczy mieć 10 tys. zł kapitału.
– Obniżyliśmy dziesięciokrotnie wymogi kapitałowe – podkreśla Jarosław Chłopecki.
Jak to możliwe? Otóż resztę inwestycji można finansować leasingiem, część kosztów może pokryć też franczyzodawca (np. zakup telefonów, toreb do przewozu posiłków, terminali płatniczych).
– Co istotne, franczyzobiorca nie musi mieć kapitału własnego, aby móc skorzystać z leasingu. Wspieramy go poprzez poręczenia umów lub finansowanie przez Stava opłaty wstępnej za samochody, dzięki czemu nie musi angażować z góry swojego kapitału. – dodaje Jarosław Chłopecki. – Zrezygnowaliśmy też z opłaty wstępnej, co również obniża próg wejścia w biznes.
Poza tym nie ma już także wymogu otwarcia biura od razu na początku prowadzenia działalności. Oczywiście franczyzobiorca może to zrobić – wówczas akurat 10 tys. zł wystarczy np. na kamery i sejf.
Wsparcie od franczyzodawcy
Franczyzodawca chce otwierać oddziały w miastach liczących od 40 tys. mieszkańców.
– Widzimy duży potencjał w mniejszych miejscowościach – podkreśla Jarosław Chłopecki. – Chcemy mieć w całym kraju między 100 a 120 oddziałów.
Na start oddział zazwyczaj dysponuje przynajmniej trzema autami. Oprócz pomocy w uzyskaniu finansowania, centrala gwarantuje szkolenia operacyjne i sprzedażowe, dostęp do umów sieciowych w wybranych lokalizacjach (w tym do umów z McDonald’s), stałe wsparcie opiekuna regionu w sprzedaży, logistyce, zarządzaniu, rozwiązywaniu problemów oraz wsparcie działu obsługi konsumentów.
– Oczywiście zapewniamy też jedyny w swojej klasie system IT do automatycznego przydzielania zleceń kurierom i optymalizacji logistyki dostaw – dodaje Jarosław Chłopecki.
Wysokość miesięcznej opłaty franczyzowej zależy od lokalizacji oddziału i wolumenu dostaw. Jak informuje licencjodawca, można negocjować okres zawieszenia opłat – ale zależy to od tego, jak duży był wkład finansowy franczyzobiorcy w inwestycję.
Według obliczeń Stavy, dochód z jednego samochodu waha się od 1,5 do 2,5 tys. zł, w zależności od miasta. Także w zależności od lokalizacji, oddziały są rentowne przy 30-50 dowozach dziennie.
WIZYTÓWKA MARKI STAVA
Sieć specjalizująca się w dowozie posiłków z restauracji oraz zakupów ze sklepów.
- 48 oddziałów
- kwota inwestycji od 10 tys. zł
- miasta od 40 tys. mieszkańców
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej