Marketing musi być efektywny
– Klienci wiedzą, jak powinien wyglądać dobry marketing. Na rynku wygrywają ci, którzy mają dużo usług i potrafią mierzyć ich efekty – mówi Arkadiusz Szustak, menedżer Ad Awards.
Agencja reklamowa Ad Awards rok temu ruszyła z franczyzą. Czy ten model się sprawdził?
Zdecydowanie. Mamy już siedmiu aktywnych franczyzobiorców a lada chwila dołączy do nas dwóch kolejnych. Ci franczyzobiorcy, którzy już działają, robią to z sukcesem i zarabiają po kilka albo kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. Przy tym uważam, że stworzyliśmy wyjątkowy na rynku marketingu online model franczyzy, który się sprawdził. Polega on na tym, że nasi franczyzobiorcy zajmują się zdobywaniem klientów dzięki rekomendacji naszej oferty i utrzymywaniem z nimi relacji. Natomiast usługi marketingowe realizują dla klientów już nasi wewnętrzni specjaliści. Dzięki takiemu podejściu jeden franczyzobiorca może obsługiwać dużych klientów, bez konieczności zatrudniania sztabu specjalistów, którzy ich obsłużą. Może się skupić na sprzedaży oraz utrzymywaniu relacji z klientami. My dzięki franczyzobiorcom mamy możliwość bezpośredniej obsługi klientów. Taki sposób pozyskiwania i obsługi klientów przez lata funkcjonowania na rynku nam się sprawdził i chcemy go kontynuować. Nie jesteśmy jednak w stanie robić tego własnymi siłami. Dlatego potrzebujemy franczyzobiorców w każdym województwie. Nasi klienci natomiast korzystają na tym, że obsługuje ich sztab specjalistów praktycznie z każdej dziedziny marketingu online. Mają więc do wyboru bardzo szeroki wachlarz usług.
Czym można dzisiaj wygrać na rynku marketingu online?
Kluczowa jest właśnie kompleksowość. Na rynku działa mnóstwo firm, które skupiają się tylko na jakimś wycinku marketingu – na przykład pozycjonowaniu stron, ale zaniedbują przy tym social media czy zakupy google. My wszystkie usługi związane z marketingiem online mamy pod jednym dachem. Dzięki kompleksowemu wachlarzowi usług i naszemu doświadczeniu potrafimy dla każdej spółki uszyć marketing na miarę, dopasowany do jej potrzeb i specyfiki działania. W marketingu jedno narzędzie wspiera drugie, a wiele działań jest połączonych i tylko patrząc holistycznie można maksymalizować efekty.
Czy łatwo dzisiaj pozyskać klientów? Jaka jest konkurencja w branży marketingowej?
Konkurencja jest ogromna i coraz większa. Wynika to ze wzrostu zainteresowania marketingiem online. W czasie pandemii społeczeństwo mocno się scyfryzowało i zapotrzebowanie na zaistnienie w sieci za pomocą specjalistycznych narzędzi jest większe. Zaczęło więc powstawać coraz więcej firm, często jednoosobowych, które proponują usługi marketingowe. Nie zawsze mają jednak odpowiednie zasoby, doświadczenie i zakres usług, które umożliwiają wysokiej jakości obsługę.
Jednocześnie klienci są coraz bardziej świadomi i domagają się coraz bardziej kompleksowej obsługi na wyższym poziomie. Wiedzą, jak zaawansowany marketing powinien wyglądać i oczekują dużej dawki efektywności. Trudniej więc ich zadowolić, ale nie dla nas. Mamy dużo usług, których efekty są miarodajne i łatwo policzalne. Zarabiamy wspólnie z klientami na marketingu.
Rozmawiała Dominika Pronarska
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


