Zyski ze zdrowych słodyczy
Sieci Fit Cake przybywa multifranczyzobiorców. Niektórzy rezerwują sobie wyłączność na konkretne miasto czy rejon już w momencie podpisywania pierwszej umowy.
Franczyzodawca Fit Cake ma w tym roku powody do zadowolenia. Od połowy czerwca otworzył 16 nowych lokali. Z planowanych na ten rok 50 kawiarni ma już 49.
– Za chwilę mamy kolejne otwarcia, więc sadzę, że w ten rok uda nam się zakończyć liczbą ponad 60 kawiarni Fit Cake – mówi Rafał Kościuk, twórca marki Fit Cake.
Chętni na kawiarnię
Fit Cake to koncept oparty na sprzedaży słodyczy bez cukru, glutenu, laktozy i tzw. złych kalorii. Sieć rozrasta się obecnie dwutorowo.
– Z jednej strony dzięki multifranczyzobiorcom, których systematycznie przybywa – wyjaśnia Rafał Kościuk. – Np. ostatnio nasz franczyzobiorca z Gdańska po roku od uruchomienia pierwszego lokalu otworzył kolejny i już planuje trzeci. Są też licencjobiorcy, którzy od razu podpisują umowę na wyłączność na danym terenie czy w konkretnym mieście. Popularne jest to zwłaszcza w Warszawie, gdzie franczyzobiorcy wybierają sobie dzielnice i zobowiązują się do otwarcia konkretnej liczby kawiarni w określonym czasie.
Druga ścieżka rozwoju sieci to oczywiście nowi partnerzy.
– Zachęca ich przykład multifranczyzobiorców – nie ukrywa właściciel marki Fit Cake. – Rozwiewa to np. ich ewentualne obawy dotyczące rentowności biznesu. Kontaktują się z nami też deweloperzy, którzy budują galerie handlowe i chcą w nich mieć kawiarnię naszej marki. W oparciu o nasze projekty przygotowują od razu lokal na potrzeby Fit Cake.
Model do wyboru
Duże zainteresowanie konceptem właściciel marki tłumaczy m.in. wprowadzeniem modułów biznesowych. Dzięki nim progi wejścia w ten biznes są bardzo zróżnicowane, a franczyzobiorca może dobrać model najlepiej pasujący do swoich aktualnych możliwości. Najtańszym wariant, bez sali konsumpcyjnej ( Mini) kosztuje 19 tys. zł, plus wydatki na remont. W tym przypadku nie potrzeba dużego lokalu, wystarczy już 26 m2. Sprzedaż prowadzona jest wyłącznie na dowóz i z odbiorem własnym. Drugi wariant to Fit Cake Standard – klasyczna kawiarnia, w której poza pomieszczeniami roboczymi znajduje się też sala konsumpcyjna. Minimalna wielkość takiego lokalu to 70 m2. Koszt inwestycji wynosi 30 tys. zł, plus remont. Według szacunków franczyzodawcy, całość powinna zamknąć się w kwocie ok. 100 tys. zł. Najdroższy wariant (Fit Cake Premium) również zmieści się w lokalu o powierzchni 70 m2, posiada jednak dodatkowe atuty, m.in. w postaci oferty lodowej i śniadaniowej. Na inwestycję trzeba mieć mniej więcej 110 tys. zł.
W każdym z modeli produkcja odbywa się na miejscu. Standardową ofertę kawiarni można poszerzyć o markę Keto Cake, czyli produkty oparte na modnej ostatnio diecie wysokotłuszczowej. Koszt dokupienia tej marki to 7 tys. zł.
Krok za granicę
W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca zapewnia m.in. analizę potencjału lokalizacji, projekt aranżacji wnętrza, kompleksowe szkolenia produktowe, operacyjne i techniczne oraz warsztaty z zakresu produkcji menu Fit Cake. Pomaga również przejść przez całą procedurę uzyskania koniecznych zgód Sanepidu.
Oprócz rozwoju na polskim rynku, Fit Cake planuje też ekspansję zagraniczną.
– Negocjujemy właśnie warunki umowy z multifranczyzobiorcą, który chce otworzyć osiem lokali w Berlinie – zdradza Rafał Kościuk. - Generalnie na zagraniczne rynki szukamy masterfranczyzobiorców. Idealnie byłoby, gdyby byli to Polacy, którzy znają tamtejsze realia. Jest już pierwsza umowa w niemieckim mieście Luneburg, angielskim Manchesterze oraz pierwsze działające lokale na Malcie. Na przełomie października i listopada lecimy do Stanów Zjednoczonych, na rozmowy dotyczące możliwości otwarcia Fit Cake w Chicago.
WIZYTÓWKA FIT CAKE
Sieć nie-cukierni ze zdrowymi słodyczami.
- 49 lokalizacji
- min. kwota inwestycji 19 tys. zł
- pow. lokalu min. 26 m2
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


