Jak zarabiać na pączkach

Pączki w sieci
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W ofercie Dobrej Pączkarni (dawniej Stara Pączkarnia) jest ok. 80 rodzajów pączków. Można je obecnie kupić w około 50 punktach w całej Polsce.

– Tegoroczne lato okazało się dla nas bardzo dobre – mówi Jacek Kloc, franczyzodawca Dobrej Pączkarni. – Nasz punkty notowały rekordowe wyniki sprzedaży. Wiele osób spędziło urlopy w Polsce, co miało wpływ na obroty punktów w miejscowościach turystycznych. Ale także placówki w innych lokalizacjach miały najlepsze wyniki w historii.

Gdzie sprzedawać pączki?

Około 20 proc. punktów Dobrej Pączkarni działa sezonowo, głównie w nadmorskich kurortach. Reszta pracuje przez cały rok. Generalnie marka chce otwierać pączkarnie w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców.

– Przede wszystkim zależy nam na województwach, w których jeszcze nie ma naszych placówek, czyli lubuskim, podlaskim, opolskim, świętokrzyskim. Chcemy też zagęścić sieć w pasie górskim, bo na razie jesteśmy tam obecni tylko w Zakopanem – informuje Jacek Kloc.

Najlepsze lokalizacje dla pączkarni to ścisłe centra miast, okolice urzędów, skwery, deptaki – miejsca gdzie jest duży ruch pieszych. Lokal może być wolnostojący lub znajdować się w ciągu handlowym. Ważne, aby miał dużą witrynę, ponieważ cała produkcja pączków – od wyrabiania ciasta, przez formowanie po smażenie odbywa się w obecności klientów. Minimalna powierzchnia to 40 m2, a optymalna 60 m2. Franczyzodawca przygotowuje projekt technologiczny, zawierający całą linię produkcyjną.

Wydatki na inwestycję

Inwestycja w pączkarnię wynosi ok. 150 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 18 tys. zł. Franczyzobiorca nie musi zatrudniać doświadczonych cukierników.

– Zapewniamy szkolenia zarówno dla licencjobiorcy, jak i dla jego personelu – podkreśla Jacek Kloc. – Przeznaczamy na nie 150 godzin.

W zależności od wielkości sprzedaży, na jednej zmianie powinno pracować od trzech do sześciu pracowników.

Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu, plus 2 proc. na marketing. Franczyzodawca szacuje, że zwrot z inwestycji powinien nastąpić w ciągu roku.

– Choć bywa, że dzieje się to o wiele szybciej – dodaje Jacek Kloc. – Obecnie myślimy o wyjściu na rynki zagraniczne. Szukamy kandydatów, którzy zdecydowaliby się na uruchomienie pączkarni na licencji poza Polską.

 

WIZYTÓWKA DOBREJ PĄCZKARNI

Sieć punktów produkujących i sprzedających pączki.

  • ok. 50 placówek
  • kwota inwestycji ok.150 tys. zł
  • opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu, marketingowa 2 proc.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €