Inwestycja w zdrowie

Inwestycja w salon
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Dwa salony Thai Organic mieścić się będą w Warszawie i po jednym w Kielcach oraz w Szczecinie. W Szczecinie zostanie otwarty też salon Orient Massage, a kolejny tej marki w Gdyni. Ponadto ruszyła Pijalnia Ziół Natura Organica wraz z ogródkiem w Kielcach. W ubiegłym roku natomiast, który był trudny zważywszy na początek pandemii powstało po 10 salonów z każdej sieci. 

Franczyzodawca realizuje koncepcję sieci opartej na technice wyspecjalizowanych masażystek z Bali i Tajlandii, które jak twierdzi, uchodzą za najlepsze na świecie. Ich wiedza i doświadczenie z zakresu anatomii człowieka pozwalają dopasować technikę masażu do indywidualnych potrzeb klientów. Dzięki temu oferowane zabiegi są jeszcze bardziej efektywne. Masaże stanowią nie tylko element relaksu, ale również terapii i rehabilitacji. Dlatego personel salonów składa się z masażystek wyłącznie z udokumentowaną wiedzą, certyfikatami i świadectwem ukończenia szkół masażu na Bali i w Tajlandii.

– Wraz z naszymi ekspertami wdrożyliśmy program budowy naturalnej odporności organizmu opierając się na filozofii dalekowschodniej, czerpiąc z niej niezwykle bogatą gamę metod i terapii wpływających na nasze zdrowie, wygląd i wewnętrzną harmonię – zapewnia Piotr Buchalski, franczyzodawca Thai Organic i Orient Massage.

Widoczne różnice

Orient Massage i Thai Organic różnią się aranżacją wnętrza i kosztami inwestycji. Orient Massage to holistyczne spa z osobnymi pomieszczeniami dla klientów. Natomiast placówki Thai Organic mają więcej otwartej przestrzeni, a stanowiska do masażu dzielą bambusowe ściany. Inspiracje wnętrz pochodzą z tropikalnej wyspy Bali oraz Tajlandii. Nadano im jednocześnie nowoczesny, świeży, stylowy design ukierunkowany na łagodzenie stresu i odprężenie organizmu. Do aranżacji wnętrz Thai Organic użyto naturalnych materiałów takich jak beton, drewno, bambus, czy len. Dominują barwy i tekstury natury.

Sieci korzystają także z naturalnych kosmetyków i olejów organicznych własnej marki Orient’ Nature, tłoczonych na zimno, bogatych w witaminy i minerały. Wśród nich są m.in. produkty oparte na oleju sojowym, słonecznikowym, migdałowym, czy avocado. Kosmetyki pochodzą z małych azjatyckich manufaktur, z którymi Piotr Buchalski bezpośrednio współpracuje.

Ważną częścią salonów Orient Massage i Thai Organic są strefy relaksu, czyli Pijalnie Ziół Natura Organica, oferujące kolekcje ziół, herbat, napojów, wyciągów i ekstraktów ziołowych o właściwościach prozdrowotnych wpływających na codzienną budowę naturalnej, trwałej odporności organizmu.

Pijalnie Ziół mogą funkcjonować również niezależnie od salonów Orient Massage i Thai Organic. Sprawdzają się w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, klubach fitness, hotelach, pensjonatach, sklepach, salonach masażu czy innych miejscach z recepcją.

Pieniądze na salon

Koszt inwestycji w model Orient Massage wynosi od 60 tys. zł do 300 tys. zł. W przypadku Thai Organic, górna granica inwestycji wynosi 250 tys. zł. Natomiast organizacja biznesu pod marką Pijalnia Ziół Natura Organica zaczyna się już od 4 tys. zł. Według danych firmy miesięczny przychód pojedynczego salonu Orient Massage i Thai Organic wynosi od 30 tys. zł do 100 tys. zł. W przypadku Pijalni Ziół Natura Organica franczyzobiorca zarabia od 1 tys. zł do 4 tys. zł.

Proces przygotowania placówek do uruchomienia trwa od 1 do 3 miesięcy. Tyle zajmują formalności związane z załatwieniem dwuletniej wizy i pozwolenia na pracę dla osób z Bali, a także aranżacja lokalu. Wszystkie kwestie dotyczące procesu rekrutacji masażystek, przelotu, ZUS-u i podatków, załatwia franczyzodawca. Salony działają w miejscowościach od 15 tys. mieszkańców. Otwarcie salonu poprzedza szkolenie wstępne i bieżące, które obejmuje zarządzanie biznesem oraz personelem, a także z zakresu wiedzy o produktach, czyli kosmetykach oraz ziołach. Dodatkowo, w trakcie prowadzenia działalności partnerzy mają bieżące wsparcie koordynatorów sieci.

Magdalena Kurda
Autor
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie