Otwieramy salon optyczny
Kodano Optyk zaczyna rozwój poprzez franczyzę. Jak otworzyć własny salon optyczny?
Kodano Optyk to polska marka, która istnieje na rynku od 2016 roku.
– Sieć sklepów rozwijamy od ponad pięciu lat, jednak najbardziej dynamiczny okres pod względem wzrostu liczby salonów notujemy w 2020-2021 r. – mówi Karol Kożusznik, kierownik ds. rozwoju Kodano Optyk.
Na bieżący rok marka ma zaplanowane 28 otwarć, co na koniec grudnia da liczbę 50 salonów własnych.
– Niemal każdy z salonów zarabia od momentu jego otwarcia – zapewnia Karol Kożusznik. – Notujemy ogromne zainteresowanie naszymi usługami i ofertą. Branża optyczna jest jedną z tych, które skorzystały na pandemii COVID. Zamknięcie w domach, praca zdalna, tablety, telefony i cała elektronika, z której ludzie nie mogą zrezygnować, powoduje nasilanie się wad wzroku, a co za tym idzie potrzebę pomocy w ich korekcji.
Inwestycja w salon
Teraz Kodano Optyk zaczyna rozwój poprzez franczyzę.
– Nasza oferta skierowana jest niemal do każdego. Nie wymagamy wiedzy, doświadczenia czy wykształcenia optycznego. Głównym walorem kandydata któremu przekażemy cenne know-how, dostęp do najlepszych cen zakupowych, wsparcia sprzedażowego, marketingu jest jego chęć do pracy, do prowadzenia własnej działalności oraz żyłka przedsiębiorczości – mówi Karol Kożusznik.
Marka bierze pod uwagę wszystkie miasta, liczące powyżej 20 tys. mieszkańców. Salon na pewno warto otworzyć się w centrum handlowym, w centrum miasta - ale ostateczny wybór lokalizacji powinien być poprzedzony solidną analizą rynku.
– Jest wiele czynników, na które należy zwrócić uwagę. Mamy doświadczenie w doborze dobrych lokalizacji i wiele możemy doradzić. Żaden z salonów pod szyldem Kodano Optyk do tej pory nie został zamknięty i nie zapowiada się, aby do takiego zamknięcia miało dojść w najbliższym czasie – zapewnia Karol Kożusznik.
Inwestycja w salon rozpoczyna się od 80 tys. zł netto. Maksymalna kwota, która może być potrzebna to – według zapewnień franczyzodawcy – ok. 250 tys. zł netto. Ostateczny koszt zależy od lokalizacji, stopnia aranżacji lokalu, jego stanu wyjściowego, poziomu zatowarowania.
– Jeśli chodzi o wymaganą powierzchnię, to rozpoczynać możemy od lokalu wielkości ok. 35-40 m2 – dodaje Karol Kożusznik. – To lokal, w którym mieści się ekspozycja oraz gabinet badań. Optymalna wielkość zależy od konkretnej lokalizacji - miasta, liczby ludności, konkurencji. Salon zaprojektujemy i wyposażymy zgodnie z aranżacją obowiązującą w naszej sieci.
Do sieci Kodano Optyk mogą również dołączyć już działające salony optyczne.
– Koszt rebrandingu zależy od stanu lokalu, ale na pewno jest dużo mniejszy niż nowa inwestycja – wyjaśnia Karol Kożusznik. – Istnieje też możliwość dołączenia pod swoją marką do naszej grupy zakupowej – wówczas partner otrzymuje dostęp do unikalnego cennika, w naszej opinii najlepszego na rynku, co oczywiście łatwo zweryfikować.
Czas na zwrot
W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca nie tylko pomaga ocenić lokalizację i oszacować koszt inwestycji. Zapewnia także szkolenia produktowe oraz sprzedażowe oraz wsparciem regionalnych kierowników sprzedaży.
– Franczyzobiorca otrzyma również dostęp do najlepszych cen na rynku oprawek i szkieł najlepszych marek, a my dodatkowo zapewnimy 60-procentowe marże na towarze, uwzględniając efektywne promocje sieciowe – podkreśla Karol Kożusznik.
Jedyna opłata jaką ponosi franczyzobiorca, to opłata operacyjna w wysokości 500 zł, która pokrywa koszty związane z wysyłkami, kontaktem i bieżącym wsparciem. Według szacunków franczyzodawcy, inwestycja może się zwrócić nawet w pół roku, ale średni czas oczekiwania to od 18 do 24 miesięcy.
WIZYTÓWKA KODANO OPTYK
Sieć salonów optycznych.
- 42 salony własne
- inwestycja 80-250 tys. zł
- opłata miesięczna 500 zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży apteki i art. zdrowotne
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

