Z którym franczyzodawcą otworzyć sklep spożywczy?

5 tys. zł na start
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Chcesz prowadzić sprawdzony biznes na licencji? Pomysł można znaleźć na Targach Franczyza, które odbędą się w dniach 14-16 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. To największe wydarzenie na rynku franczyzy w Europie Środkowej i Wschodniej. Przyszli franczyzobiorcy i partnerzy mogą tu poznać zasady współpracy z najbardziej znanymi markami na rynku franczyzy.

O franczyzobiorców zabiegać będą przedstawiciele wielu branż. Pojawią się również firmy z sektora artykułów spożywczych i przemysłowych. Swoje propozycje współpracy zaprezentują takie koncepty, jak: Auchan, Intermarche, Carrefour, Delikatesy Centrum i Żabka.

Cztery modele do wyboru

Auchan rozwija system franczyzowy w Polsce od 2019 roku. Pierwszą placówką był sklep Moje Auchan przy Alei Wilanowskiej w Warszawie. Firma oferuje cztery modele współpracy. Pod logo marki można otworzyć hipermarket (powierzchnia powyżej 2,5 tys. m2), supermarket (od 500 do 2,5 tys. m2) albo sklep osiedlowy (od 200 do 500 m2). Firma jest otwarta na każdą lokalizację. Od listopada 2020 roku Auchan otwiera także sklepy we współpracy z siecią BP. W sumie Auchan ma w Polsce ponad 100 sklepów stacjonarnych. Do 2025 roku chce mieć 300 sklepów franczyzowych.

Biznes z Muszkieterami

Z kolei Intermarche to sieć działająca od 20 lat, która należy do Grupy Muszkieterów.

– Jesteśmy stałym bywalcem Targów Franczyza. To wyjątkowa okazja, żeby spotkać się bezpośrednio z osobami, które są zainteresowane uruchomieniem własnego biznesu. Liczymy, że każdego dnia odbędziemy kilka poważnych rozmów z osobami, które są zainteresowane naszym konceptem – mówi Bartłomiej Tarłowski, kierownik ds. rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Intermarche. Dodaje, że dużą wartością targów jest możliwość bezpośredniej rozmowy. Intermarche zaprasza na to wydarzenie swoich franczyzobiorców, od których można dowiedzieć się, jak ten biznes prowadzić.

Sklepy Intermarche działają na powierzchni handlowej od 400 do 2 800 m² i mają w swojej ofercie od 15 tys. do 25 tys. artykułów spożywczych, kosmetycznych, chemicznych oraz przemysłowych, a do tego posiadają własne piekarnie, wędzarnie oraz oferują rozbiór mięsa, co pozwala klientom na zakup tradycyjnych wyrobów. Aby dołączyć do Grupy Muszkieterów należy posiadać wkład własny wynoszący min. 400 tys. złotych. Jest to kapitał początkowy dla zakładanej spółki sklepowej, pozwalający na uzyskanie dobrych warunków finansowania przyszłego biznesu. Sklepy Intermarche mieszczą się zwłaszcza w mniejszych i średnich miejscowościach, ale także w dużych aglomeracjach.

Niska inwestycja franczyzobiorcy

Nie zabraknie też Żabki, która jest partnerem strategicznym Targów Franczyza 2021. Pod tym logo działa już ponad 6 tys. przedsiębiorców w 950 polskich miastach. Koszt inwestycji w sklep Żabka wynosi 5 tys. zł. Za te pieniądze sieć oddaje do dyspozycji franczyzobiorcy sklep o wartości blisko 300 tys. zł. Żabka pokrywa koszty remontu lokalu, czynsz oraz zapewnia pełne wyposażenie placówki: zatowarowanie, system IT i monitoring, regały, chłodnie i oświetlenie. Po stronie franczyzobiorcy jest opłata za śmieci, wodę i inne bieżące koszty związane z funkcjonowaniem placówki, w tym wypłatę wynagrodzenia dla pracowników. Sklepy Żabka powstają w aglomeracjach miejskich, ale i w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców. Placówki sprawdzają się tam, gdzie jest zapotrzebowanie na szybkie i wygodne zakupy, a więc blisko domu albo pracy, ale także w miejscach, gdzie klienci szukają dodatkowych usług, takich jak  mała gastronomia, hot-dogi, gorąca kawa, ciepłe przekąski. W Żabkach można też nadawać i odbierać przesyłki, opłacać rachunki czy grać w Lotto. To  dodatkowe źródło dochodów dla franczyzobiorców i coś, co wyróżnia sieć spośród konkurencji, szczególnie w małych miastach.

Supermarket, minimarket czy sklep conveniece?

Swój koncept w Pałacu Kultury i Nauki zaprezentuje także marka Carrefour, która proponuje kilka formatów sklepów: convenience, mini markety, supermarkety oraz koncept przeznaczony do mniejszych miejscowości, sklepów wiejskich czy stacji paliw. Firma oferuje współpracę na zasadzie franczyzy albo ajencji. W ramach tego drugiego modelu to Carrefour pozostaje głównym inwestorem, oddając ajentom sklepy w pełni przygotowane do działania. Wówczas próg wejścia to zaledwie kilka tysięcy złotych. Unikalnym rozwiązaniem na polskim rynku są też inwestycje Carrefour w sklep franczyzowy, na które mogą liczyć potencjalni partnerzy. Dzięki temu mogą zyskać nawet do 100 proc. wyposażenia, wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną, system i sprzęt informatyczny, profesjonalną logistykę a nawet remonty.

W sieci Carrefour Polska działa około 1 tys. sklepów własnych oraz franczyzowych.

Franczyzodawca z ponad tysiącami sklepów

Potencjalni franczyzobiorcy podczas Targów Franczyza będą mogli zapoznać się także z ofertą Delikatesów Centrum. Marka ma ponad 1100 sklepów franczyzowych. Kwota inwestycji jest ustalana indywidualnie. Na zwrot można liczyć w ciągu półtora roku. Opłaty wynikające ze współpracy to jednorazowa opłata franczyzowa, która jest regulowana na początku współpracy, roczna opłata płatna zawsze na początku roku oraz miesięczna opłata. Ta ostatnia może wynosić od 0,4 proc. do 0,8 proc. obrotu.

Targi Franczyza 2021 odbędą się 14-16 października w PKiN. Przeczytaj również inne artykuły dotyczące tegorocznych targów:

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €