Słodycze bez cukru

Plan otwarć
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Ciacho bez cukru to sieć kawiarni, które oferują zdrowe słodycze: torty, ciasta, lody, shake'i i inne słodkości, niezawierające cukru i glutenu. Marka powstała w 2019 roku. Obecnie ma 12 lokali.

– Ostatnie otwarcie miało miejsce w Legnicy, a kolejne są zaplanowane jeszcze w październiku w Rzeszowie, Puławach i Kaliszu – zapowiada Karol Babicz, franczyzodawca Ciacho bez cukru. – Już wiem na pewno, że ten rok zakończymy liczbą przynajmniej 15 lokali. Na pierwszy kwartał przyszłego roku mamy już także plany otwarciowe, trwają też rozmowy z kolejnymi osobami, zainteresowanymi naszą franczyzą. Strategia rozwojowa na rok 2022 przewiduje co najmniej podwojenie liczby naszych lokali w Polsce. Obecnie jest duży popyt na produkty wysokiej jakości, i my na ten popyt odpowiadamy.

Wydatki na biznes

Produkty Ciacho bez cukru w 70 proc. sprzedawane są na wynos, konsumpcja na miejscu stanowi około 20 proc. sprzedaży, pozostała część to dostawy. Liczba miejsc dla gości zależy od wielkości lokalu.

– Już w 50-metrowym lokalu możemy wygospodarować od 8 do 12 miejsc siedzących. Struktura sprzedaży zależy od lokalizacji, wielkości lokalu i przyjętej z naszym partnerem biznesowym strategii rozwoju w danym mieście. Priorytetem jest zawsze wydajność i ergonomia procesu produkcji obsługi – podkreśla Karol Babicz.

Koszty inwestycji zależą od stanu wyjściowego lokalu. Jak mówi franczyzodawca, wydatki na sam remont do tej pory kształtowały się w widełkach od 10 do 50 tys. zł. Na wyposażenie trzeba natomiast przeznaczyć ok. 50 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna to 27 tys. zł netto. Franczyzodawca oferuje kompleksową obsługę, rozpoczynając od przekazania całego know how, standardów i receptur, przez adaptację lokalu, zapewnienie pełnego brandingu i materiałów reklamowych, szkolenia. Licencjobiorcy mają też zapewniony gotowy system sprzedaży, jednolity system promocji.

– Przygotowujemy również estymację kosztów działalności oraz przychodów i szacujemy, kiedy może nastąpić osiągnięcie progu rentowności – dodaje Karol Babicz.

Inwestycja lub pasja

Jak mówi Karol Babicz, wśród franczyzobiorców są osoby, które traktują otwarcie kawiarni typowo inwestycyjnie, ale są też tacy, którzy robią to ze względu na bliską sobie filozofię zdrowego żywienia.

– Według mnie najlepiej działają te biznesy, w których franczyzobiorca jest osobą zarządzającą całością, a jeśli ma czas to też osobiście udziela się w bieżącej pracy lokalu – uważa licencjodawca Ciacha bez cukru. – Natomiast jeśli franczyzobiorca miałby zamknąć się np. tylko w przestrzeni produkcyjnej, to mógłby nie dopilnować innych aspektów funkcjonowania biznesu.

Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 500 zł netto, plus 1 proc. od obrotu.

– Ten procent dotyczy wyłącznie sprzedaży bezpośredniej, nie obejmuje natomiast obrotu ze sprzedaży lodów oraz ze sprzedaży biznesowej – mówi franczyzodawca. – Chodzi np. o sprzedaż produktów do restauracji, klubów fitness, przedszkoli. Zachęcamy franczyzobiorców do nawiązywania takich współpracy biznesowych, ponieważ zapewnia ona stałe przychody i wpływa na wzrost rozpoznawalności marki.

 

WIZYTÓWKA CIACHO BEZ CUKRU

Sieć cukierni ze zdrowymi słodyczami.

  • 12 lokalizacja
  • opłata wstępna 27 tys. zł netto
  • opłaty miesięczne 500 zł netto plus 1 proc. od obrotu
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €