Prosta droga do własnego biznesu

Krótki przewodnik po Targach Franczyza, które odbywają się od czwartku do soboty (20-22X) w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
Tego miejsca nie pomylisz z jakimkolwiek innym. Należy do najlepszych lokalizacji w Warszawie. Jeśli przyjechałeś pociągiem, łatwo trafisz z Dworca Centralnego. Pięciominutowy spacer dobrze Ci zrobi i pozwoli jasno myśleć o biznesie. Są też dobre wieści dla kierowców – gigantyczny parking wokół Pałacu Kultury i Nauki to jedno z niewielu miejsc w Warszawie, gdzie zawsze znajdzie się miejsce do zaparkowania. Koszt parkowania auta osobowego to 8 zł za każdą rozpoczętą godzinę. Tzw. bilet hotelowy (24h) dla osobówki to wydatek 120 zł. Mieszkańcy Warszawy dotrą tu w kilkanaście minut metrem, tramwajem lub autobusem.
Wejście i szatnia
Wejście na Targi Franczyza znajduje się od ul. Marszałkowskiej. Rozpoznasz je po pionowej fladze z logo targów między kolumnami. Kilkanaście schodków i jesteś w obszernym hallu Pałacu Kultury. Przed Tobą recepcja z ogromnym ekranem, na którym znajdziesz najważniejsze informacje. Nim podejdziesz do kasy lub recepcji pomyśl o skorzystaniu z szatni (schodami w dół). Po co ci kurtka pod pachą przez kilka najbliższych godzin?
Bilety
Nie ryzykuj stania w kolejce do kasy i kup bilet online przed przyjściem na targi. Cena biletu to 30 zł, ale możesz też wejść gratis. Kod na darmowy bilet znajdziesz w październikowym wydaniu miesięcznika "Własny Biznes Franchising" (w dniach Targów szybko wyczerpuje się zapas w okolicznych salonikach prasowych). Po zarejestrowaniu się w systemie biletowym, wpiszesz kod z miesięcznika, a na Twój email trafi bezpłatny bilet. Wystarczy zapisać go w telefonie. Twój bilet będzie ważny przez wszystkie dni targów!
Katalog marek
Koniecznie weź katalog targów. Znajdziesz w nim dokładną mapę, spis wszystkich wystawców oraz szczegółowy plan wykładów Seminariów Własnego Biznesu, na które wejdziesz gratis z ważnym biletem.
Jak poruszać się po targach
Pierwszy trudny wybór to wejście – zacząć z lewej czy z prawej strony? Układ sal na targach pozwala wejść jednym wejściem, a wyjść drugim, po przeciwnej stronie.
Zacznijmy od lewej. Przy drzwiach pracownicy ochrony zeskanują kod QR z Twojego biletu. Jesteś w sektorze gastronomicznym, który obejmuje salę na wprost wejścia (tu znajdziesz też salę, w której będą odbywać się Seminaria Własnego Biznesu) oraz po prawej. Z gastronomii przejdziesz płynnie do sektora, w którym swoje stoiska mają firmy z branży finansowej, edukacyjnej, uroda i fitness, a także specjalizujące się w świadczeniu usług dla konsumentów oraz firm. Następnie poruszając się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, trafisz do sali pełnej wystawców z branży spożywczej. Niedaleko wyjścia z kolei ulokowane są stoiska firm z branży modowej.
Lista wystawców
Przygotowałeś się do targów, prawda? Przejrzałeś listę marek i wiesz już, które stoiska chciałbyś odwiedzić? Pobierz Katalog Wystawców. Oto kilka wskazówek, jak rozmawiać z wystawcami:
O co pytać?
Poproś wystawcę o podstawowe warunki współpracy w ramach franczyzy, która Cię interesuje. Zapytaj o wszystkie składowe inwestycji, aby właściwie ocenić swoje możliwości. Dowiedz się, czy kwota inwestycji dotyczy tylko uruchomienia punktu czy również pierwszego okresu działalności. Zapytaj, po jakim czasie po uruchomieniu punktu powinieneś zacząć zarabiać. Ustal, jakie wsparcie oferuje franczyzodawca przy starcie biznesu. Zapytaj, jakiego poziomu zaangażowania oczekuje Twój przyszły franczyzodawca. W niektórych systemach, franczyzobiorca powinien osobiście prowadzić swój biznes.
Trzy dni dla własnego biznesu
Pytaj, notuj, wyciągaj wnioski. Nie zdążyłeś porozmawiać ze wszystkimi? Wróć w piątek lub sobotę, Twój bilet ważny jest przez wszystkie dni targów.
Pamiętaj, że wybierasz biznes, którym będziesz zajmował się przez kilka najbliższych lat.
Przeanalizuj, omów z rodziną, a przede wszystkim dobrze policz.
A potem zdecyduj.
I działaj.
Zrób biznes!
Przeczytaj również inne artykuły dotyczące tegorocznych Targów Franczyza:
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej