Relacja z trzeciego dnia Targów Franczyza 2021

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przeczytaj relację z pierwszego i drugiego dnia Targów Franczyza

Odwiedź oficjalną stronę Targów Franczyza - Franczyza.pl

(15:00) Do zobaczenia za rok!

Targi Franczyza 2021 dobiegły końca. Jeśli ktoś nie zdążył przyjść i wybrać franczyzy dla siebie, odsyłamy do Katalogu Franczyz na Franchising.pl. Zaprenumerujcie też miesięcznik "Własny Biznes FRANCHISING" w którym co miesiąc analizujemy opłacalność kilkudziesięciu pomysłów na biznes.

(14:40) POF dla franczyzodawców

Swoje stoisko na Targach Franczyza, jak co roku, miała Polska Organizacja Franczyzodawców. POF jest animatorem rynku - promuje franczyzę i biznes na swoim. W ciągu ponad 20 lat istnienia organizacji polski rynek franczyzy wzrósł z 95 do ok. 1,3 tys. marek franczyzowych. Misją POF jest stworzenie najlepszych warunków dla rozwoju franczyzy w Polsce, zwłaszcza w dziedzinie zagadnień prawnych i finansowych.

Polska Organizacja Franczyzodawców jest członkiem Europejskiej Federacji Franczyzy (od 2010 roku) i Światowej Rady Franczyzy (od 2011 roku). Zrzesza sieci franczyzowe, które przestrzegają Europejskiego Kodeks Etyki Udzielania Franczyzy. Reprezentuje interesy swoich członków wobec organów władzy i administracji państwowej, samorządowej i na forum międzynarodowym.

(14:15) Biznes dla pasjonatów

Prorowery.pl rozwijają sieć sklepów franczyzowych, w których można kupić sprzęt zarówno dla amatorów, jak i profesjonalistów, a mianowicie: rowery, motocykle, rowery elektyczne oraz sprzęt fitnessowy, turystyczny oraz odzież sportową.

– Obecnie mamy 36 salonów. Otwieramy je w miejscowościach zamieszkałych przez co najmniej 30 tys. osób. Szukamy franczyzobiorców, którzy chcieliby otworzyć sklep pod naszym szyldem m.in. w Lublinie, Krakowie, Warszawie i Olsztynie. Naszymi partnerami najczęściej zostają pasjonacji motoryzacji i jazdy na rowerze – mówi Tomasz Bryk, dyrektor ds. rozwoju sieci handlowej Prorowery.pl

Osoba, która zdecyduje się na współpracę z marką powinna znaleźć lokal o powierzchni minimum 400 m2, posiadać umiejętność kierowania zespołem i zatrudnić wykwalifikowany personel sprzedażowy i serwisowy. 

Z przedstawicielami marki można porozmawiać na stoisku 1.05.

(13:45) Liroy na Targach Franczyza!

Piotr Marzec, czyli Liroy odwiedził dzisiaj Targi Franczyza, a konkretnie stoisko marek New York Pizza Department i ŻarWok. Co z tego będzie? Czyżby jakaś nowa współpraca? - Dzisiaj jestem tu na zaproszenie Tomasza Jencha, franczyzodawcy NYPD – uśmiechnął się znany raper i były poseł. - Ale niewykluczone, że kiedyś sam będę wystawcą na tych targach.

Pewnie wkrótce poznamy szczegóły.

(13:15) Ćwicz i załóż biznes ze Studiem Synergy

Na Targach Franczyza franczyzodawca Studia Synergy prezentuje swój nowy koncept skierowany do mniejszych miast – Studio Synergy Light. Jest on dopasowany do potrzeb miejscowości zamieszkałych przez maksymalnie 100 tys. osób. – Uważamy, że jest to interesująca oferta m.in. dla pasjonatów sportu czy trenerów personalnych – mówi Bartłomiej Stanek, dyrektor ds. franczyzy Studio Synergy.

Lokal na Studio Synergy Light powinien mieć 25-60 m2. Koszt inwestycji to opłata wstępna w wysokości 15 tys. zł, 1,3 tys. zł opłaty leasingowej miesięcznie za jedno urządzenie EMS (leasing na pięć lat) oraz koszty adaptacji lokalu, które franczyzodawca szacuje na minimum 60 tys. zł.

Potencjalny franczyzobiora marki może też zainwestować w większe Studio Synergy, w którym są dwie maszyny do treningu EMS. Koszt inwestycji wynosi wówczas mniej więcej 160 tys. zł netto (jeśli maszyny są leasingowane). Kwota obejmuje remont i adaptację lokalu do standardów sieci. Ponadto partner wnosi na rzecz centrali opłatę franczyzową w wysokości 15 tys. zł i ponosi koszty związane z zakupem maszyn do elektrostymulacji w programie Easy Start, które są zminimalizowane dzięki wsparciu franczyzodawcy. Firma pomaga w znalezieniu odpowiedniego lokalu, następnie weryfikuje potencjał dochodowy danego miejsca, profil okolicznych mieszkańców, dokonuje oceny lokalu pod kątem technicznym oraz negocjuje ceny najmu i analizuje umowę najmu. Franczyzodawca dostarcza również kompletny projekt studia według standardów sieci, zapewnia asystę przy wyborze wykonawców remontu oraz możliwość zakupu po preferencyjnej cenie elementów wyposażenia studia.

(12:45) Sklepy na zdrowie

Marka Natura & Zdrowie buduje sieć sklepów zielarskich i ekologicznych. W ich asortymencie jest ponad 10 tys. produktów naturalnych i ekologicznych, takich jak zdrowa żywność, ekologiczne i certyfikowane kosmetyki naturalne, suplementy diety czy zioła.

– Zainteresowanie ekologicznymi, naturalnymi produktami bardzo wzrosło. Przyczyniła się do tego m.in. pandemia Ludzie bardziej zwracają obecnie uwagę na swój stan zdrowia i dbają o wzmocnienie odporności organizmu, szukając wsparcia w medycynie naturalnej – mówi Arkadiusz Wrzos, dyrektor w firmie GreenPort, która jest franczyzodawca marki Natura&Zdrowie. – Na targach przeprowadziliśmy kilka bardzo obiecujących rozmów, mam nadzieję, że przełoży się to na konkretną współpracę.

Franczyza Natura&Zdrowie jest skierowana zarówno do przedsiębiorców, którzy już prowadzą sklep, jak i do osób, które dopiero chciałyby otworzyć taką placówkę.

Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Inwestycja w zatowarowanie to ok. 1 tys. zł na 1 m2.

(12:15) Otwieramy Instytut Zdrowia i Urody

Na Targach Franczyza na stoisku 2.28 można zapoznać się z zasadami współpracy z marką Yasumi. Jest to polska rodzinna firma, którą prowadzi małżeństwo Zofia i Andrzej Bydałkowie. Zajmuje się dystrybucją urządzeń kosmetycznych oraz medycznych. Yasumi to również marka kosmetyków profesjonalnych oraz  największa w Polsce sieć franczyzowa gabinetów w branży beauty. Pierwszy gabinet Yasumi otworzono w 2003 roku w Kaliszu.                            

Gabinety marki funkcjonują w różnych lokalizacjach: w centrach miast, na osiedlach domów jednorodzinnych na przedmieściach, ale również w galeriach handlowych. Salony działają w dwóch formatach: Instytuty Zdrowia i Urody oraz Yasumi Beauty Point. Ten drugi model powstał z myślą właśnie o mniejszych miastach, do 40 tys. mieszkańców. Koszty otwarcia Instytutu Zdrowia i Urody w takich miejscowościach były zbyt wysokie, a wymagane warunki lokalowe za duże. Franczyzodawca stworzył więc ofertę „szytą na miarę potrzeb”, która wiąże się z niższą kwotą inwestycji. 

Franczyzobiorcy Yasumi samodzielnie szukują lokalu do prowadzenia biznesu. Licencjodawca ocenia propozycje i rekomenduje najlepszą. W przypadku Yasumi Beauty Point potrzebny jest lokal wielkości 70-90 m2, natomiast na Yasumi Instytut Zdrowia i Urody sugerowana powierzchnia to powyżej 100 m2. W aranżacji wnętrza i jego wyposażeniu pomaga architekt marki. 
– Aktualnie szukamy franczyzobiorców przede wszystkim na wschodzie i północy Polski. Chcemy otworzyć nasze salony m.in.: w Kielcach, Ostródzie, Łomży i w Suwałkach – mówi Marzena Maria Pawlik, dyrektor sprzedaży w Yasumi Polska.

(12:00) Edukacja popłaca

Na Forum Własnego Biznesu właśnie rozpoczyna się wykład Cezarego Wosińskiego, prezesa Grupy Edukacyjnej SOWARD i Brainy Polska. Zdradzi on jak zbudować swój kapitał w branży edukacyjnej. Następnie Karina Korczyńska, prawnik, doradca we franczyzie PROFIT system opowie, na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy franczyzowej.

(11:45) Bąbelki we franczyzie

Marka Crazy Bubble od 2012 roku buduje sieć punktów, serwujących pochodzącą z Tajwanu herbatę z kulkami tapioki, czyli bubble tea. Można z nią nawiązać współpracę franczyzową lub partnerską. Partner dokłada asortyment wraz z logo marki do swojego aktualnego biznesu – restauracji, baru, kawiarni itp. Nie ponosi żadnych opłat, ale zaopatruje się w produkty u franczyzodawcy. Natomiast franczyzobiorcy mają do wyboru różne formaty: lokal z miejscem na konsumpcję czy tylko w opcji na wynos, wyspa handlowa. Najpopularniejszy jest ten ostatni, choć w sieci są też bardzo duże lokale, nawet stumetrowe. Koszt wyspy, w pełni wyposażonej to ok. 65 tys. zł netto. Franczyzodawca przywozi ją w wybrane miejsce i montuje. Organizuje też szkolenia dla licencjobiorców. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Opłata miesięczna to 700 zł netto, w całości jest przeznaczana na marketing.

Jak powstaje bubble tea można zobaczyć na stoisku 5.08.

(11:15) Pizza z Włoch

Od siedmiu lat w Gliwicach działa restauracja Tito Tito, serwująca kuchnie włoską: pizzę, pastę, sałatki, włoskie wina i piwa. – Polacy coraz bardziej doceniają dobrą kuchnię, wolą zjeść mniej, a lepiej – podkreśla Jarosław Piętak z Tito Tito. – My pracujemy na oryginalnych włoskich produktach. Raz w tygodniu mamy dostawy prosto z Sycylii, m.in. sery, wędliny, alkohol, także pomidory, które mają zupełnie inny smak od polskich. Nasza pizza powstaje w piecu opalanym drewnem.

Teraz marka chce podzielić się swoją licencją na biznes z innymi przedsiębiorcami. Jak mówi franczyzodawca, koncept może się sprawdzić w różnej wielkości miastach. – W dużych może to być restauracja z szerokim menu , w mniejszych ograniczona do pizzy. Tak właśnie zresztą my zaczynaliśmy siedem lat temu – mówi Jarosław Piętak.

Kwota wejścia w biznes zaczyna się od 100 tys. zł – przy założeniu, że mamy do czynienia z lokalem nie przystosowanym do potrzeb gastronomii. Jeśli chodzi o sprzęt gastronomiczny, pomagamy w uzyskaniu leasingu.

Z franczyzodawcą marki można porozmawiać na stoisku 5.10.

(10:45) Zapraszamy na wykładu Forum Własnego Biznesu

O godzinie 11.00 rozpoczyna się wykład Michała Wiśniewskiego pt."Cudzy pomysł na własny biznes – zasady współpracy we franczyzie". Wykłady odbywają się w sali Trojka. Wejście na forum z ważnym biletem wstępu na Targi Franczyza.

(10:15) Gdzie kupisz bilet na Targi Franczyza?

Przypominamy, że bilet na targi najlepiej kupić na stronie bilet.franczyza.pl. Cennikowa cena biletu to 30 zł, ale możesz też wejść gratis. Kod na darmowy bilet znajdziesz w październikowym wydaniu miesięcznika "Własny Biznes Franchising" (w dniach Targów szybko wyczerpuje się zapas w okolicznych salonikach prasowych). Po zarejestrowaniu się w systemie biletowym, wpiszesz kod z miesięcznika, a na Twój email trafi bezpłatny bilet. Wystarczy zapisać go w telefonie.

(9:50) Dwa dni Targów Franczyza za nami!

Przeczytajcie relację z pierwszego i drugiego dnia targów.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €