Rekordowy rok
– Od początku roku uruchomiliśmy kilkadziesiąt punktów franczyzowych Bafra Kebab. Obecny rok jest rekordowy pod względem otwarć – mówi Krzysztof Olesiak, prezes firmy Sweet Gallery.
Bafra Kebab nie zwalnia tempa, co oznacza, że Polacy rozsmakowali się w kebabach?
Tak. Od początku roku otworzyliśmy kilkadziesiąt punktów franczyzowych. W tej chwili sieć liczy ponad 80 punktów. Liczba punktów zmienia się każdego dnia, bo codziennie z centrali w Warszawie wyjeżdża nowy punkt franczyzowy. Kolejni franczyzobiorcy czekają na otwarcie. Do końca 2021 roku będzie 140 punktów Bafra Kebab na terenie całej Polski. Obecny rok jest rekordowy pod względem otwarć. Jest to wynik przemyślanego modelu biznesowego, który opiera się na sprzedaży z okienka w formie „take away”.
Gdzie głównie otwieracie punkty?
Znaczna liczba punktów otwiera się w małych miejscowościach liczących zaledwie kilka tysięcy mieszkańców. Dostrzegliśmy tam niszę. Małe miejscowości to obecnie bardzo chłonny rynek, co również dotyczy gastronomii. Istnieje tam duży deficyt różnego rodzaju usług, a także miejsc spotkań towarzyskich. Nasze punkty niejednokrotnie właśnie pełnią taką funkcję. Punkty sprzedaży Bafra Kebab, oprócz roli gastronomicznej integrują lokalną społeczność. Dotychczas w małych miejscowościach zlokalizowanych jest 60 punktów Bafra Kebab. Konkurencja w ogóle nie istnieje albo jest dużo słabsza niż w przypadku dużych miast. Dodatkowym motorem sprzedaży jest wprowadzona w tym roku sprzedaż na wynos. Taka forma skłania klientów do większych zakupów nie tylko dla siebie, ale również dla rodziny czy znajomych.
Lepiej jest niż w dużych miastach?
W dużych miastach trudniej się wyróżnić i na każdym kroku klienci bombardowani są przeróżnymi ofertami lokali gastronomicznych. Miejsc oferujących kebaby jest bardzo dużo, dlatego ważna jest odpowiednia lokalizacja i jakość produktu. Działamy w plenerze, na zewnątrz obiektów handlowych w pobliżu głównego wejścia, gdzie jesteśmy najlepiej widoczni. Zapewniamy lokalizację, wyszukujemy odpowiednie miejsce, a następnie negocjujemy stawki najmu i na bieżąco czuwamy nad kwestiami formalnymi przez cały okres współpracy franczyzowej. Odpowiednie miejsce to w dużej mierze pierwszy krok do sukcesu. Z tego powodu mamy sprofilowane lokalizacje naszych punktów zarówno dla dużych miast, jak i pozostałych miejscowości.
W związku z tym, gdzie powstają punkty w dużych miastach?
Najczęściej w otoczeniu galerii i retail parków, a także w parkach, przy dworcach i skwerach. Mamy zespół kilkunastu osób, komercjalizatorów, którzy jeżdżą po Polsce i wyszukują najlepsze lokalizacje. Co więcej rezerwujemy miejsca na terenie obiektów handlowych już w trakcie budowy. Osoby zainteresowane otwarciem punktu Bafra Kebab podpisują umowę franczyzową, w której określona jest jego lokalizacja. Partnerzy najczęściej wybierają lokalizację najbliżej ich miejsca zamieszkania, ale są osoby, które prowadzą biznes w odległości nawet 200 km od ich domu.
Jak to możliwe?
Nasze punkty wyposażone są w kamery, system IT oraz kasoterminale, co umożliwia zdalne obserwowanie sytuacji w punkcie oraz kontrolowanie sprzedaży. Dzięki temu franczyzobiorca widzi godzinę pierwszej i ostatniej transakcji oraz ogólny stan kasy w danej chwili. Ma cały czas podgląd na personel, zachowanie pracowników i obsługę klienta. Taki model umożliwia łączyć biznes Bafra Kebab z pracą na etacie lub inną działalnością zawodową. Mamy sporą grupę franczyzobiorców, którzy prowadzą kilka punktów w znacznej od siebie odległości. Największa odległość to kilkadziesiąt kilometrów.
To co trzeba zrobić, żeby otworzyć punkt Bafra Kebab?
Trzeba dysponować kwotą 40 tys. zł na start. Pozostała część kwoty jest leasingowana. Oferujemy punkt z pełnym wyposażeniem, gotowy do pracy. Pracujemy na takim samym sprzęcie jak profesjonalne restauracje.
Ile można na takim punkcie zarobić?
Średni dochód miesięczny punktu wynosi 15-20 tys. zł, natomiast są takie, które w miesiącu generują kilkadziesiąt tysięcy złotych, a nawet więcej. Oferujemy kompleksową wiedzę na każdym etapie prowadzenia działalności. Franczyzobiorców wspierają również regionalni opiekunowie, którzy są tzw. „help deskiem”. Są to osoby, które wcześniej pracowały w punktach Bafra Kebab, przeszły szkolenie, zdobyły doświadczenie i dobrze znają ofertę sieci. Mają więc szeroką wiedzę o każdym aspekcie biznesu.
Jak sieć Bafra Kebab poradziła sobie w pandemii?
Bardzo dobrze. Staliśmy się wręcz beneficjentem sytuacji. Działalność na zewnątrz poza zamkniętymi obiektami potwierdziła siłę naszego konceptu, który jak widać jest odporny na wszelkie obostrzenia związane z ograniczeniem aktywności i zamknięciami. W przeciwieństwie do tradycyjnej gastronomii, nasze punkty działały nieprzerwanie, a wręcz otwieraliśmy kolejne. Co więcej, sporo osób niepewnych swojej przyszłości zawodowej zainwestowało w koncept, traktując go jako zabezpieczenie finansowe. W tamtym czasie sieć Bafra Kebab bardzo mocno przyspieszyła rozwój i do tej pory nie zwalnia tempa.
Rozmawiała Magdalena Kurda
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


