Jak otworzyć lodziarnię?

Najpopularniejszym formatem wśród franczyzobiorców Lodów Piccolo jest przyczepa gastronomiczna. Ale marka oferuje też inne formaty lodziarni.
Autorskie Lody Piccolo mają 21 placówek. Serwują rzemieślniczo robione lody, przygotowywane przez rodzinną firmę z wieloletnią tradycją.
– Właśnie rozszerzyliśmy asortyment naszych punktów o bubble tea, która jest ciekawym uzupełnieniem oferty na okres zimowy. Może bowiem być serwowana także na ciepło – mówi Michał Stykowski, specjalista ds. współpracy marki Autorskie Lody Piccolo.
Mobilnie lub stacjonarnie
Najpopularniejszym formatem lodziarni pod szyldem Lody Piccolo jest przyczepa gastronomiczna. Wybiera ją 60 proc. franczyzobiorców. Większość przyczep działa sezonowo, w miejscach turystycznych, w parkach, przy deptakach. Koszt przyczepy to 69 tys. zł, za wersję podstawową. Są w niej dwa konserwatory z lodami, które pomieszczą 16 smaków. Asortyment można poszerzyć o gofry, kawę, czy wspomnianą bubble tea – ale wprowadzenie każdego produktu kosztuje dodatkowe 5 tys. zł.
Inną możliwością jest lokal stacjonarny. Może być taki tylko z okienkiem podawczym – potrzeba na to min. 15 m2 – albo większa lodziarnia, z miejscami siedzącymi. Inwestycja zaczyna się od 49 tys. zł, które jest przeznaczane na sprzęt. Trzeba do tego doliczyć koszty remontu.
– Stacjonarna kawiarnia działa przez cały rok i przez cały rok przynosi dochody – podkreśla Michał Stykowski. – Ma bogatsze menu. Są w nim lody, wyroby cukiernicze, ciastka, kawa, naleśniki, pancake'i. Teraz na zimę będziemy otwierać taki stacjonarny lokal w Łodzi. Jest niewielki, bo ma 45 m2, ale pomieści trzy stoliki.
Jeszcze więcej
Lody Piccolo są elastycznym konceptem i formatów współpracy oferują jeszcze więcej.
– Mamy rower gastronomiczny, który może być zabierany na eventy, albo postawiony wewnątrz galerii handlowej czy jakiegoś lokalu – wylicza Michał Stykowski. - Jest też food truck i właśnie ten format chcemy mocniej wykorzystywać w przyszłym sezonie.
Koncept ma też propozycję dla właścicieli już funkcjonujących lokali gastronomicznych – mogą wstawić u siebie konserwator z lodami i w ten sposób poszerzyć swoją ofertę, np. na lato.
– Konserwatory są bardzo szybkie w montażu i ich wstawienie wiąże się z minimalnym kosztem – zapewnia Michał Stykowski.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci, ani żadnych opłat miesięcznych.
WIZYTÓWKA LODÓW PICCOLO
Franczyzowa sieć lodziarni.
- 21 placówek
- minimal;na kwota inwestycji 49 tys. zł
- brak opłat wstępnych i miesięcznych
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej