Franczyzobiorcy stracą czy zyskają?

Core biznesu
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W maju tego roku Husse, producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów, uruchomił nową platformę e-commerce.  

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych efektów sprzedażowych – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.

Do tej pory większość sprzedaży firmy i akwizycji nowych klientów pochodziła z bezpośrednich działań sprzedażowych franczyzobiorców i dystrybutorów.

– Po niespełna pół roku działania nowej platformy digital generuje niecałe 10 proc. naszych przychodów. Startowaliśmy z dwukrotnie niższego poziomu – mówi Piotr Cieślik.

Nowa strategia firmy zakłada również akwizycję online, stąd duże inwestycje w nową platformę e-commerce. Dyrektor Husse zapewnia jednak, że działania online nie stanowią konkurencji dla franczyzobiorców i dystrybutorów.

– Klienci i zamówienia pozyskane tym kanałem są również obsługiwane przez franczyzobiorców oraz dystrybutorów, którzy czerpią z tego tytułu korzyści. Naszym celem jest zbudowanie prawdziwego omnichannel, w którym klienci składający zamówienia on-line, są obsługiwani przez lokalnych dystrybutorów bezpośrednio z ich magazynów, co pozwala na realizację dostaw nawet tego samego dnia. Już teraz, nierzadko dostarczamy zamówienia w ciągu kilkudziesięciu minut od złożenia, co wprawia klientów w zdumienie – mówi Piotr Cieślik.

Plany i wyzwania

W najbliższym czasie Husse planuje mocno rozwijać działania digitalowe, ale nie zapomina o swoim DNA, czyli sprzedaży bezpośredniej.

– Po pandemicznych ograniczeniach nasi dystrybutorzy, ze zdwojoną energią ruszają w teren. Bieżący roku pod tym względem nie był jeszcze najłatwiejszy ale wierzymy, że od wczesnej wiosny będziemy mogli wrócić do naszych tradycyjnych działań – mówi Piotr Cieślik.

Firma duże nadzieje wiąże też z nową linią suchych karm dla psów tłoczonych na zimno, którą wprowadziła do sprzedaży miesiąc temu. Dzięki niższej temperaturze produkcji są one w stanie zachować większą wartość składników odżywczych – podobnie jak ma to miejsce w przypadku np. tłoczonych na zimno soków. W tej chwili w ofercie są dwa tego typu produkty, ale już niedługo powinny pojawić się kolejne.

Sporym wyzwaniem dla spółki w ostatnim czasie jest presja cenowa, wynikająca zarówno ze wzrostu kosztów produkcji jak również wysokiego kursu Euro.

– W połowie roku byliśmy zmuszeni podnieść ceny naszych produktów ale nie zaobserwowaliśmy negatywnego odbioru tego ruchu przez klientów – wszyscy widzimy jak rosną ceny produktów spożywczych czy np. materiałów budowlanych, więc nasza podwyżka również spotkała się z dużym zrozumieniem – mówi Piotr Cieślik.

Dystrybutorzy na celowniku

Aktualnie w sieci Husse działa 51 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów. W przypadku franczyzy zostały pojedyncze wolne miejsca, m.in. w  Mławie, Siedlcach, Białej Podlaskiej i Ciechanowie.  Na terenach na których Husse współpracuje już z franczyzobiorcami możliwa jest jednak współpraca dystrybucyjna i ten model jest w tej chwili najpopularniejszy.

– Rekrutację w tym zakresie prowadzimy na terenie całej Polski – mówi Piotr Cieślik.

Zarówno działalność franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów z dowozem do domu oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy współpracują i funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy. Podstawową różnicą jest wielkość inwestycji – w przypadku franczyzobiorcy wynosi zwykle od 40 do 50 tys. zł. i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać franczyzobiorca. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł. 

WIZYTÓWKA SIECI HUSSE

Producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów

  • liczba partnerów: 51 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów
  • kwota inwestycji: franczyzobiorcy – 40-50 tys. zł, dystrybutorzy – 5 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €