Franczyzobiorcy stracą czy zyskają?

Husse uruchomiło nową platformę e-commerce. Jak ta zmiana wpłynie na franczyzobiorców marki?
W maju tego roku Husse, producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów, uruchomił nową platformę e-commerce.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych efektów sprzedażowych – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.
Do tej pory większość sprzedaży firmy i akwizycji nowych klientów pochodziła z bezpośrednich działań sprzedażowych franczyzobiorców i dystrybutorów.
– Po niespełna pół roku działania nowej platformy digital generuje niecałe 10 proc. naszych przychodów. Startowaliśmy z dwukrotnie niższego poziomu – mówi Piotr Cieślik.
Nowa strategia firmy zakłada również akwizycję online, stąd duże inwestycje w nową platformę e-commerce. Dyrektor Husse zapewnia jednak, że działania online nie stanowią konkurencji dla franczyzobiorców i dystrybutorów.
– Klienci i zamówienia pozyskane tym kanałem są również obsługiwane przez franczyzobiorców oraz dystrybutorów, którzy czerpią z tego tytułu korzyści. Naszym celem jest zbudowanie prawdziwego omnichannel, w którym klienci składający zamówienia on-line, są obsługiwani przez lokalnych dystrybutorów bezpośrednio z ich magazynów, co pozwala na realizację dostaw nawet tego samego dnia. Już teraz, nierzadko dostarczamy zamówienia w ciągu kilkudziesięciu minut od złożenia, co wprawia klientów w zdumienie – mówi Piotr Cieślik.
Plany i wyzwania
W najbliższym czasie Husse planuje mocno rozwijać działania digitalowe, ale nie zapomina o swoim DNA, czyli sprzedaży bezpośredniej.
– Po pandemicznych ograniczeniach nasi dystrybutorzy, ze zdwojoną energią ruszają w teren. Bieżący roku pod tym względem nie był jeszcze najłatwiejszy ale wierzymy, że od wczesnej wiosny będziemy mogli wrócić do naszych tradycyjnych działań – mówi Piotr Cieślik.
Firma duże nadzieje wiąże też z nową linią suchych karm dla psów tłoczonych na zimno, którą wprowadziła do sprzedaży miesiąc temu. Dzięki niższej temperaturze produkcji są one w stanie zachować większą wartość składników odżywczych – podobnie jak ma to miejsce w przypadku np. tłoczonych na zimno soków. W tej chwili w ofercie są dwa tego typu produkty, ale już niedługo powinny pojawić się kolejne.
Sporym wyzwaniem dla spółki w ostatnim czasie jest presja cenowa, wynikająca zarówno ze wzrostu kosztów produkcji jak również wysokiego kursu Euro.
– W połowie roku byliśmy zmuszeni podnieść ceny naszych produktów ale nie zaobserwowaliśmy negatywnego odbioru tego ruchu przez klientów – wszyscy widzimy jak rosną ceny produktów spożywczych czy np. materiałów budowlanych, więc nasza podwyżka również spotkała się z dużym zrozumieniem – mówi Piotr Cieślik.
Dystrybutorzy na celowniku
Aktualnie w sieci Husse działa 51 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów. W przypadku franczyzy zostały pojedyncze wolne miejsca, m.in. w Mławie, Siedlcach, Białej Podlaskiej i Ciechanowie. Na terenach na których Husse współpracuje już z franczyzobiorcami możliwa jest jednak współpraca dystrybucyjna i ten model jest w tej chwili najpopularniejszy.
– Rekrutację w tym zakresie prowadzimy na terenie całej Polski – mówi Piotr Cieślik.
Zarówno działalność franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów z dowozem do domu oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy współpracują i funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy. Podstawową różnicą jest wielkość inwestycji – w przypadku franczyzobiorcy wynosi zwykle od 40 do 50 tys. zł. i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać franczyzobiorca. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł.
WIZYTÓWKA SIECI HUSSE
Producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów
- liczba partnerów: 51 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów
- kwota inwestycji: franczyzobiorcy – 40-50 tys. zł, dystrybutorzy – 5 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej