Fit Cake w drodze do setki

Kawiarnie w całej Polsce
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć Fit Cake funkcjonuje na rynku od blisko sześciu lat. Zajmuje się produkcją i sprzedażą ciast bez cukru, bezglutenowych i wege deserów, bezlaktozowych lodów, ma też dużą ofertę produktów keto.

– Na początku tego roku mieliśmy 24 lokale. W ciągu trzech kwartałów podwoiliśmy tę liczbę i niedawno otworzyliśmy pięćdziesiątą kawiarnię. Można uznać to za duży sukces, ale najważniejsze jest to, że mimo tak szybkiego przyrostu udało nam się zachować jakość i przyjęte w sieci standardy – mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel Fit Cake.

Zapowiada, że do końca roku marka uruchomi jeszcze co najmniej 10 nie-cukierni – bo tak franczyzodawca określa lokale marki.

Zainteresowanie rośnie

Sieć Fit Cake wywodzi się z Białegostoku, ale objęła już swoim zasięgiem całą Polskę. W wielu miastach działa więcej niż jeden punkt, np. w Białymstoku, Gdańsku, Zielonej Górze, Warszawie, Poznaniu. Zdaniem właścicieli marki w każdej miejscowości ok. 20 proc. mieszkańców to ludzie ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi: alergicy, chorzy na cukrzycę, osoby stosujące specjalną dietę. Potrzebują oni oferty dostosowanej do tych potrzeb.

– Nasza grupa docelowa jest bardzo duża, a podczas pandemii, kiedy wszyscy zaczęliśmy zwracać szczególną uwagę na zdrowie, jeszcze się powiększyła. Stąd też wynika zwiększone zainteresowanie inwestorów naszym konceptem – podkreśla Rafał Kościuk.

Jak zapewnia franczyzodawca, kontakt z co drugą osobą, zainteresowaną licencją Fit Cake, kończy się podpisaniem umowy. Marka udziela też wyłączności terytorialnej, jeśli przedsiębiorcy są zainteresowani otwarciem większej liczby lokali w danym mieście (czy dzielnicy większej aglomeracji).

Stopniowy rozwój

Zdaniem licencjodawcy, na popularność konceptu ma wpływ m.in. modułowy model biznesowy. Pozwala on na stopniowe wchodzenie w biznes, bez angażowania na początku dużych pieniędzy. Otwarcie Mini Fit Cake (lokal bez sali konsumpcyjnej) to wydatek 19 tys. zł, plus koszty adaptacji pomieszczeń.

– Wielu partnerów zaczyna od tego najniższego poziomu. Ale z czasem wszyscy przechodzą na wyższy level – Standard, czyli decydują się na uruchomienie sali konsumpcyjnej – wyjaśnia Rafał Kościuk. – Dokupują dodatkowe opcje, np.: fit śniadania, Fit IceCream, Keto Cake. Z czasem Standard zamienia się w Premium. Aktualnie trzy czwarte lokali to nie-cukiernie w wersji Premium.

Wersja Premium to wydatek rzędu 110 tys. zł. Jak podkreśla licencjodawca, co piąty franczyzobiorca decyduje się na otwarcie więcej niż jednej nie-cukierni.

Nowości w Fit Cake

Fit Cake systematycznie poszerza ofertę.

– Klienci lubią nowości, a my lubimy eksperymentować i zaskakiwać – mówi Ewelina Choińska, współwłaścicielka Fit Cake i autorka przepisów. – Niedawno wprowadziliśmy do sprzedaży czekolady. Mamy ich cztery rodzaje. Pracujemy też nad nową submarką: Fit Cream, czyli wyborem rożnego rodzaju kremów i masełek. I jak zwykle będą to produkty z najwyższej półki, bez cukru, glutenu, laktozy.

Marka zamierza utrzymać szybkie tempo rozwoju.

– Jeśli utrzymamy jakość produktów i obsługi, sto punktów działających w ramach naszej sieci będzie tylko kwestią czasu. I raczej tygodni niż miesięcy – optymistycznie patrzy w przyszłość Rafał Kościuk.

Marka zamierza rozwijać się także poza granicami Polski.

 

WIZYTÓWKA FIT CAKE

Sieć franczyzowych nie-cukierni, ze zdrowymi słodyczami.

  • liczba placówek: 50
  • minimalna kwota inwestycji 19 tys.
  • minimalna powierzchnia lokalu 26 m2
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €