Otwarcia i nowe pomysły

Szybkie tempo
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Tylko w ostatnich tygodniach sieć Netto powiększyła się o 15 sklepów: w Białobrzegach, Bielsku-Białej, Biłgoraju, Lęborku, Łabiszynie, Łukowie, Makowie Podhalańskim, Mławie, Opolu Lubelskim, Porębie, Rudzie Śląskiej, Sokółce, Toruniu, Wrocławiu i Wysokiej. 14 z nowo otwartych placówek powstało w lokalizacjach przejętych po Tesco.

Wszystkie sklepy otwierane są w formacie 3.0. Charakteryzuje się on naciskiem na komfort zakupów, który gwarantują m.in. szerokie alejki i neutralne oświetlenie, a także odpowiednio stonowana, nowoczesna kolorystyka wnętrz.

Spośród 3 tys. produktów, które można znaleźć w stałej ofercie Netto, ok. 1 tys. to produkty marek własnych.

Automaty na stacjach

Anwim pilotażowo ustawia na stacjach Moya automaty vendingowe. Pierwszy taki automat został zainstalowany na samoobsługowej stacji w Rumi. Urządzenie składa się z dwóch segmentów. Pierwszy moduł umożliwia zakup artykułów spożywczych i produktów higienicznych. Na klientów czekają tu produkty marki Moya: żelki, batony, woda, soki czy napój energetyzujący Moya Energia. W automacie dostępne są również słodycze, gumy do żucia, napoje innych marek, maseczki czy płyn wirusobójczy. Jest też ekspres do kawy. Natomiast drugi moduł maszyny to automat z płynem do spryskiwaczy Moya.

– Niewątpliwymi zaletami samoobsługowych stacji paliw są niższe ceny, a także wyższy poziom bezpieczeństwa, który wynika z braku kontaktu z innymi osobami. Od teraz w punkcie Moya express w Rumii klienci mogą nabyć także produkty spożywcze, w tym gorące napoje. To jednak nie wszystko, ponieważ zainstalowaliśmy dystrybutor z płynem do spryskiwaczy, za pomocą którego można nalać ten środek bezpośrednio do zbiornika samochodowego. To nie tylko praktyczne rozwiązanie, lecz także ekologiczne, ponieważ eliminujemy drogie i trudne w utylizacji pojemniki – zapewnia Agata Stanicka, zastępca dyrektora operacyjnego w spólce Anwim.

Płatności w automatach vendingowych realizowane są wyłącznie bezgotówkowo. Jeżeli testy nowego rozwiązania przebiegną pomyślnie, planowane jest rozszerzenie projektu na 14 kolejnych stacji Moya express.

Auchan stawia na franczyzę

Sieć Auchan otworzyła dziesiąty sklep franczyzowy, w Rzeszowie. Franczyzobiorcą placówki jest firma Rzeszka, która prowadzi już w sumie cztery sklepy pod szyldem Auchan. Jeszcze w tym roku mają ruszyć kolejne placówki marki na licencji. Do końca 2025 roku ma ich być w sumie 300.

We franczyzie Auchan chce rozwijać trzy formaty: Moje Auchan (o powierzchni 200-500 m2), Auchan Supermarket (o powierzchni 500-2,5 tys. m2) oraz hipermarkety. Plany zakładają jednak, że dominującymi formatami będą placówki pierwszego i drugiego typu. Sklepy działające w formacie Moje Auchan mają stanowić ponad 60 proc. sieci, a Auchan Supermarket około 30 proc. Tylko 5 proc. ma przypadać na hipermarkety.

W markecie jak na poczcie

Sieć marketów budowlanych Leroy Merlin Polska zdecydowała się na otwarcie sklepów w niedziele objęte zakazem handlu. Począwszy od 7 listopada w każdą niedzielę będzie otwartych wszystkie 71 sklepów marki – w oparciu o wyjątek dotyczący placówek pocztowych.

Jak czytamy w komunikacie firmy „otwarcie sklepów jest związane z działaniami konkurencji oraz chęcią zapewnienia równych szans w dostępie klientów do możliwości zaspokojenia potrzeb związanych z domem i ogrodem”.

Na podobny ruch już wcześniej zdecydowały się sieci Bricomarche i Castorama. Warto jednak przypomnieć, że trik na placówkę pocztową będzie możliwy tylko do końca stycznia 2022 roku. Ostatnie zmiany w ustawie o zakazie handlu w niedziele i święta ograniczają bowiem korzystanie z tego wyjątku.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €