Franczyza dla inwestora

Koszty inwestycji
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pod szyldem Zdrowa Krowa działa obecnie 12 lokali (w tym jeden food truck), ale wkrótce ta liczba znacznie wzrośnie.

– W tej chwili przygotowujemy do otwarcia siedem kolejnych. Mamy też do wyboru trzy różne formaty lokali – dodaje Robert Kuc, franczyzodawca Zdrowej Krowy.

W różnych formatach

Dwa z modeli lokali Zdrowej Krowy to formaty restauracyjne. Pierwszy – slow food fast – to restauracja nawiązująca do tradycji burgerowni, od jakiej zaczynała marka. Burgery przeważają w menu, choć generalnie jest ono szersze i zawiera też np. steki. Z kolei format smile & wine proponuje zdecydowanie bogatsze menu, zawierające m.in. ofertę śniadaniową, lunche, desery, koktajle. Trzeci model – street slow food – to lokal w food courcie galerii handlowej.

– Na przełomie grudnia i stycznia otworzymy pierwszy taki lokal w galerii Libero w Katowicach – zapowiada Robert Kuc. – Będzie serwował szybko przygotowywane dania, ale nadal wysokiej jakości, przygotowywane na miejscu. Można będzie je zamówić na wynos lub zjeść przy stoliku.

Oprócz tego w tej chwili w trakcie przygotowań są też lokale w Gliwicach, Bielsku Białej, Łodzi, Gdańsku, Pucku i Strzelcach Opolskich.

W Gliwicach marka otwiera lokal własny – to będzie duża restauracja w formacie smile & wine, przy której znajdzie się też główna siedziba firmy. W Strzelcach Opolskich i Pucku restauracje otwierają franczyzobiorcy.

Dzieląc się zyskiem

W Bielsku-Białej to centrala wybrała lokalizację pod restaurację połączoną z kawiarnią i rozpoczęła prace nad adaptacją lokalu.

– Na tym etapie do inwestycji dołączył licencjobiorca – wyjaśnia Robert Kuc. – Właśnie na podobnej zasadzie szukamy franczyzobiorców dla inwestycji w Łodzi i Gdańsku.

Restauracja w Łodzi jest zlokalizowana w Fuzji – rewitalizowanej właśnie dzielnicy miasta, która ma pełnić funkcje zarówno mieszkalne, jaki i być centrum kulturalno-towarzyskim. Z kolei w Gdańsku lokal w formacie smile & wine powstaje w centrum biznesowym Olivia Business Center.

– Zawsze wybierając lokalizację zwracamy szczególną uwagę na jej spójność z naszą marką i konceptem restauracyjnym. Aranżację każdej restauracji dostosowujemy do miejsca, w której będzie się znajdować – mówi Robert Kuc. – Naszym założeniem jest, aby restauracje w Łodzi i Gdańsku były miejscem, które będzie odwiedzane przez cały dzień, zarówno przez ludzi tam pracujących, rodziny z dziećmi, jak też osoby szukające miejsca na wieczorne spotkania z przyjaciółmi.

Aktualnie obie te lokalizacje poszukują franczyzobiorcy, osoby z kapitałem, która zainwestuje w model gastronomiczny marki Zdrowa Krowa.

– Co istotne, franczyzobiorca może być tylko inwestorem, nie musi osobiście prowadzić restauracji – podkreśla Robert Kuc. – W takim przypadku my rekrutujemy menedżera lokalu, szkolimy go i wdrażamy w obowiązki. Menedżer zostaje też udziałowcem restauracji, co jest dla niego dodatkową motywacją do pracy, ponieważ ma swój udział w zyskach. W takim systemie będzie działać też nasz nowy lokal własny w Gliwicach.

Inwestycja w lokal Zdrowej Krowy to wydatek od 300 do 600 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 8 proc. od obrotu (6 proc opłata franczyzowa, 2 proc. opłata rozwojowa), do tego dochodzi 2 tys. zł netto opłaty marketingowej.

 

WIZYTÓWKA ZDROWEJ KROWY

Sieć restauracji franczyzowych, specjalizujących się w burgerach.

  • 12 lokali, 7 w trakcie przygotowań do otwarcia
  • kwota inwestycji 300-600 tys.
  • opłata miesięczna 8 proc. od obrotu, plus 2 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €