Dochodowe orientalne spa we franczyzie

Wykwalifikowany personel
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W salonach SPA marki Orient Massage i Thai Organic są zatrudnione masażystki z Bali i Tajlandii, które jak twierdzi franczyzodawca, uchodzą za najlepsze na świecie. Ich wiedza i doświadczenie z zakresu anatomii człowieka pozwalają dopasować technikę masażu do indywidualnych potrzeb klientów. Dzięki temu oferowane zabiegi są jeszcze bardziej efektywne. Masaże stanowią nie tylko element relaksu, lecz także terapii i rehabilitacji. Dlatego personel salonów składa się z masażystek wyłącznie z udokumentowaną wiedzą, certyfikatami i świadectwem ukończenia szkół masażu na Bali i w Tajlandii. – Wraz z naszymi ekspertami wdrożyliśmy program budowy naturalnej odporności organizmu opierając się na filozofii dalekowschodniej, czerpiąc z niej niezwykle bogatą gamę metod i terapii wpływających na nasze zdrowie, wygląd i wewnętrzną harmonię – zapewnia Piotr Buchalski, franczyzodawca Orient Massage i Thai Organic.

Sylwester Sałasiński i Patrycja Falkiewicz, franczyzobiorcy salonów Orient Massage i Thai Organic widzą coraz większe zainteresowanie orientem i tamtejszym podejściem do zdrowia. Jak podkreślają, balijski masaż skupia się nie tylko na fizyczności ciała, lecz także na duchowości i umyśle. Orient Massage i Thai Organic łączy szereg technik i sprawdzonych terapii pochodzących z krajów dalekiej Azji. Do wyboru są klasyczne masaże i zabiegi upiększające, regenerujące i relaksujące oraz bardziej zaawansowane zabiegi z elementami pasywnej jogi i rozciągania, a także rytualnymi kąpielami. – Poza masażem jest aromaterapia, nastrojowa muzyka, podgrzewane łóżka, tak więc oddziałujemy na wszystkie zmysły. Relaks podczas masażu jest intensywniejszy niż w przypadku klasycznych salonów masażu i łatwiej odpłynąć myślami – zapewnia Sylwester Sałasiński. Jak dodaje, popularność usług widać też m.in. po wydłużonych terminach oczekiwania na wizytę. – Mamy klientów o każdej porze dnia. Placówki otwarte są w godzinach 12.00-22.00 z wypełnionym grafikiem na cały dzień. Mamy pełne obłożenie. Na początku obawiałam się, że wcześniejsze godziny będą puste. Tymczasem mamy rezerwacje od pierwszej godziny. Trudno przyjść prosto z ulicy. Masaż może przepaść nawet przez niewielkie spóźnienie. Wszystkie wizyty poumawiane są co do minuty – mówi Patrycja Falkiewicz. 

Najbardziej popularne usługi

Według informacji franczyzobiorców, klienci najczęściej korzystają z klasycznych masaży balijskich relaksacyjnych oraz z dwugodzinnych masaży połączonych z rytuałami. – Usługa zaczyna się od klasycznego masażu, następnie jest peeling całego ciała z masażem i kąpiel witaminowa – wylicza Sylwester Sałasiński. Przyznaje, że wśród klientów dominują panie, niemniej jednak coraz częściej masaże doceniają panowie. Popularną grupą są też pary, dla których wizyta w salonie jest formą randki, a także osoby prowadzące sportowy tryb życia i potrzebują zregenerować mięśnie. Jego Thai Organic funkcjonuje na jednym z wrocławskich osiedli przy centrum handlowym, natomiast Orient Massage w centrum Zielonej Góry. W obu miejscach, zarówno w salonie Orient Massage i Thai Organic, grupy klientów są podobne w wieku między 30 a 50 lat. 

W którą markę zainwestować?

Orient Massage i Thai Organic różnią się aranżacją wnętrza i kosztami inwestycji. Orient Massage to holistyczne spa z osobnymi pomieszczeniami dla klientów. Natomiast placówki Thai Organic mają więcej otwartej przestrzeni, a stanowiska do masażu dzielą bambusowe ściany. Inspiracje wnętrz pochodzą z tropikalnej wyspy Bali oraz Tajlandii. Nadano im jednocześnie nowoczesny, świeży, stylowy design ukierunkowany na łagodzenie stresu i odprężenie organizmu. Do aranżacji wnętrz Thai Organic użyto naturalnych materiałów takich jak beton, drewno, bambus czy len. Dominują barwy i tekstury natury.

Sieci korzystają także z naturalnych kosmetyków i olejów organicznych własnej marki Orient’ Nature, tłoczonych na zimno, bogatych w witaminy i minerały. Wśród nich są m.in. produkty oparte na oleju sojowym, słonecznikowym, migdałowym, czy avocado. Kosmetyki pochodzą z małych azjatyckich manufaktur, z którymi Piotr Buchalski bezpośrednio współpracuje.

Okazja na dodatkowy zarobek

Ważną częścią salonów Orient Massage i Thai Organic są strefy relaksu, czyli Pijalnie Ziół Natura Organica, oferujące kolekcje ziół, herbat, napojów, wyciągów i ekstraktów ziołowych o właściwościach prozdrowotnych wpływających na codzienną budowę naturalnej, trwałej odporności organizmu.

Pijalnie Ziół mogą funkcjonować również niezależnie od salonów Orient Massage i Thai Organic. Sprawdzają się w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, klubach fitness, hotelach, pensjonatach, sklepach, salonach masażu czy innych miejscach z recepcją. – Punkty mogą być uzupełnieniem innych placówek w formie poczekalni czy strefy relaksu. W naszych pijalniach można także zrobić zakupy i zaopatrzyć się w zioła, herbaty, napoje ziołowe, wyciągi oraz ekstrakty o właściwościach prozdrowotnych – wymienia Piotr Buchalski.     

Planowany rozwój marki

Pierwszy salon Orient Massage powstał cztery lata temu, obecnie jest ich 13. Franczyzodawca w 2020 roku wprowadził na rynek dwa nowe koncepty – Thai Organic (3 salony) i Pijalnię Ziół Natura Organica, która aktualnie posiada 10 salonów. 

W listopadzie będą kolejne otwarcia. Dwa salony Thai Organic mieścić się będą w Warszawie i po jednym w Kielcach oraz w Szczecinie. W Szczecinie zostanie otwarty też salon Orient Massage, a kolejny tej marki w Gdyni. Ponadto ruszyła Pijalnia Ziół Natura Organica wraz z ogródkiem w Kielcach.

W ciągu najbliższych miesięcy powstanie od 10 do 15 salonów Orient Massage i Thai Organic oraz 20-30 Pijalni Ziół Natura Organica. Piotr Buchalski ma też ambitne plany na ekspansję międzynarodową. – Moim celem jest stworzenie w ciągu 6-8 lat największej w Europie sieci salonów masażu i holistycznych Spa – dodaje Piotr Buchalski.

Pieniądze na start

Koszt inwestycji w model Orient Massage wynosi od 60 tys. zł do 300 tys. zł. W przypadku Thai Organic, górna granica inwestycji wynosi 250 tys. zł. Natomiast organizacja biznesu pod marką Pijalnia Ziół Natura Organica zaczyna się już od 4 tys. zł.  

Przygotowanie placówek do uruchomienia trwa od 1 do 3 miesięcy. Tyle zajmują formalności związane z załatwieniem dwuletniej wizy i pozwolenia na pracę dla osób z Bali, a także aranżacja lokalu. Wszystkie kwestie dotyczące procesu rekrutacji masażystek, przelotu, ZUS-u i podatków, załatwia franczyzodawca. Orient Massage i Thai Organic zatrudniają pracowników bezpośrednio dla konkretnego franczyzobiorcy. Każda masażystka podpisuje czteroletni kontrakt z miesięczną przerwą na odnowienie wizy, która przyznawana jest na dwa lata. W takiej sytuacji sieć zapewnia zastępstwo, aby utrzymać pełny komplet zatrudnienia. – Element zatrudnienia masażystek budzi największe zainteresowanie wśród potencjalnych franczyzobiorców. Dlatego wszelkie formalności prawno-administracyjne związane z pracownikami z zagranicy są po naszej stronie. W naszej gestii są także kwestie związane z przedłużaniem wiz. Franczyzobiorcy jedynie zarządzają personelem i regulują koszty wynagrodzenia – wylicza Piotr Buchalski.

Biznes również dla małych miast

Salony działają w miejscowościach od 15 tys. mieszkańców. Otwarcie salonu poprzedza szkolenie wstępne i bieżące, które obejmuje zarządzanie biznesem oraz personelem, a także z zakresu wiedzy o produktach, czyli kosmetykach oraz ziołach. Dodatkowo, w trakcie prowadzenia działalności partnerzy mają bieżące wsparcie koordynatorów sieci.

Według danych firmy miesięczny przychód pojedynczego salonu Orient Massage i Thai Organic wynosi od 30 tys. zł do 100 tys. zł. W przypadku Pijalni Ziół Natura Organica franczyzobiorca zarabia od 1 tys. zł do 4 tys. zł.

 

WIZYTÓWKA ORIENT MASSAGE

  • koszt inwestycji: 60-300 tys. zł
  • liczba salonów: 13

WIZYTÓWKA THAI ORGANIC

  • koszt inwestycji: do 250 tys. zł
  • lokalizacja: miasta powyżej 15 tys. mieszkańców
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €