W szybkim tempie
W tym roku marka Perfect Look Clinic otworzyła 35 gabinetów. Gdzie jeszcze szuka franczyzobiorców?
W ofercie gabinetów Perfect Look Clinic są zabiegi kosmetologiczne twarzy i ciała, modelowanie sylwetki, ujędrnianie ciała, depilacja, medycyna estetyczna, a także te mniej powszechne, jak leczenie łuszczycy czy zabiegi trychologiczne. W sieci działają aktualnie 54 salony, w tym 10 własnych. W tym roku marka mocno postawiła na rozwój i uruchomiła 35 placówek.
– Do wiosny bieżącego roku pandemia nam nie doskwierała. Ludziom brakowało atrakcji, a nasze salony pozostawały przez większą część pandemii otwarte – mówi Damian Ozga, współwłaściciel marki Perfect Look Clinic. – Zamknięcie salonów na prawie miesiąc wiosną bieżącego roku, a później coraz śmielsze odmrażanie gospodarki, a tym samym innych atrakcji, np. wyjazdów zagranicznych, negatywnie odbiło się na frekwencji w salonach w okresie maj-wrzesień. Aktualnie sytuacja wraca do normy i z dnia na dzień w salonach klientów przybywa. Jak widać po dynamicznym rozwoju sieci, franczyzobiorcy wierzą w nasz model i w rozwój branży.
Najlepiej na osiedlu
Perfect Look Clinic celuje w miasta liczące ponad 20 tys. mieszkańców, choć zdarzają się też otwarcia w mniejszych miejscowościach.
– U kandydatów na franczyzobiorców mile widziane jest doświadczenie w branży, jednak i bez niego z naszą pomocą franczyzobiorcy są w stanie w krótkim czasie osiągnąć wysoki poziom wiedzy – zapewnia Damian Ozga. – Kluczowe jest zaangażowanie w biznes i pełna gotowość do współpracy z naszą centralą.
Salony są z reguły lokowane na osiedlach, w „sypialniach” miast, aby klientki miały do nich blisko. Zalecana powierzchni to między 70 a 100 m2. W zależności od wielkości i stanu lokalu franczyzobiorca powinien dysponować kwotą ok. 100 tys. zł na inwestycję. W tym zawiera się opłata wstępna (która wynosi 29 tys. zł), wyposażenie lokalu, adaptacja, branding oraz pierwsza wpłata na leasing sprzętu, niezbędnego do wykonywania zabiegów.
Wsparcie z centrali
Miesięczna opłata franczyzowa w sieci Perfect Look Clinic to 2 tys. zł netto, plus 300 zł netto przeznaczone na działania marketingowe.
– Na etapie przygotowań tworzymy projekt salonu, dostarczamy meble, branding, pomagamy w doborze sprzętu oraz uzyskaniu finansowania, przygotowujemy kampanię otwarciową, szkolimy personel – wylicza Damian Ozga. – W trakcie bieżącej współpracy dbamy o wiedzę kosmetyczek, pomagamy w pozyskaniu klienta poprzez odpowiedni dobór narzędzi marketingowych, tworzymy spójne kampanie marketingowe oraz dostarczamy grafiki, służmy również pomocą jako help desk. Dodatkowo franczyzobiorca uzyskuje dostęp do autorskiego narzędzia CRM.
Jeśli chodzi o obowiązki franczyzobiorcy, osobista praca w gabinecie jest bardzo mile widziana, ale nie niezbędna.
– Na pewno powinien wypełniać umowę franczyzową, czyli przede wszystkim dbać o wizerunek marki – podkreśla Damian Ozga.
Klienci dopisują
Franczyzodawca zapewnia, że dzięki prowadzonej wcześniej kampanii marketingowej, zazwyczaj już na otwarciu salon może liczyć na satysfakcjonująca liczbę klientów. W pierwszym miesiącu jest ich średnio ok. 200.
– Tym samym nie zdarza nam się, aby pierwszy miesiąc nie był rentowny. Wyjątkiem mogą być otwarcia w okresie pozasezonowym, czyli wakacyjnym, ale i to nie jest regułą. Mieliśmy kilka mocnych otwarć również w trakcie wakacji – zapewnia Damian Ozga. – Później wiele jest w rękach franczyzobiorców, których obowiązkiem jest dbanie o odpowiednią jakość usług.
Perfect Look Clinic ma już multifranczyzobiorców. Rekordzista prowadzi cztery salony.
WIZYTÓWKA PERFECT LOOK CLINIC
Sieć gabinetów kosmetycznych.
- 53 placówki
- inwestycja ok. 100 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa 2 tys. zł netto, marketingowa 300 zł netto
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

