Biznes na zupach

W zupiarniach Soup Culture jadalne są nie tylko zupy, ale też... naczynia, w których się je serwuje. Jak otworzyć taki biznes?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Soup Culture to marka pochodząca z Ukrainy, gdzie narodziła się siedem lat temu. Dziś ma 21 lokali w kilku krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Niemczech, Czechach, Rosji. W Polsce działają trzy punkty franczyzowe i jeden partnerski: we Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie i Bielsku- Białej.
– Serwujemy zupy oraz inne dania, podawane w jadalnych chlebowych naczyniach, wypiekanych na miejscu – wyjaśnia Angelika Szkołuda, współwłaścicielka Soup Culture. – Przygotowujemy wyłącznie posiłki wegetariańskie i wegańskie. Wszystko to czyni z nas miejsce w pełni eco-friendly. Chcemy wnosić nową jakość do street foodu.
Gdzie i za ile?
W lokalach Soup Culture zupy można zjeść na miejscu, ale są też przygotowywane w formule na wynos i w dostawie. Oprócz ponad 30 smaków zup, w menu są również grillowane wrapy, bowle i pierogi. Jako że zupiarnie mogą być prowadzone w różnych formatach - od kilkunastometrowego street foodu po większy lokal z miejscami siedzącymi – menu jest dostosowywane indywidualnie dla każdej lokalizacji.
Współpracę z marką można nawiązać w systemie partnerskim oraz na zasadach franczyzy. System partnerski funkcjonuje tylko w Polsce. Mogą z niego skorzystać już działające lokale gastronomiczne. Jedyny koszt, jaki ponoszą, to 20 tys. zł netto. Ta kwota obejmuje zakup pieca, w którym wypiekane są naczynia oraz szkolenia z produkcji ciasta.
Z kolei franczyzobiorcy Soup Culture – jak już wspomnieliśmy – mogą otwierać lokale w różnych formatach.
– Naprawdę można zmieścić się na niewielkim metrażu. Piec służący do wypieku naczyń jest mały, wielkości 40 na 40 cm, nie zajmuje więc dużo miejsca – podkreśla Angelika Szkołuda.
Lokale można otwierać przy ulicach miast, w centrach handlowych i rozrywkowych, na uczelniach, w biurowcach, jako punkty mobilne na eventach. Kwota inwestycji zależy oczywiście od wybranego formatu lokalu, ale to minimum 70 tys. zł (w tym piec, którego franczyzodawca jest producentem). Jednorazowa opłata wstępna wynosi 10 tys. zł, opłata miesięczna 5 proc. od obrotu plus 500 zł na marketing. Franczyzodawca gwarantuje szkolenie z przygotowywania ciasta i zup, obsługi pieca, wszystkie receptury, projekt wystroju wnętrza, pomaga w znalezieniu lokalu, wspiera marketingowo.
– Nasz koncept sprawdzi się nie tylko w dużych miastach. Najbardziej lubią nasze dania uczniowie, studenci, pracownicy korporacji, turyści – wylicza Angelika Szkołuda.
WIZYTÓWKA SOUP CULTURE
Międzynarodowa sieć zupiarni.
- 21 lokali na świecie
- 4 lokale w Polsce
- kwota inwestycji min. 70 tys. zł
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...