Którą markę pizzerii wybrać?

Szybko i sprawnie
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

– 40 proc. wszystkich naszych franczyzobiorców otwiera z nami kolejne placówki, a jest też partner, który ma ich aż cztery. Oznacza to, że partnerzy ufają nam i chcą się rozwijać w ramach naszych struktur. To dla nas najlepsza rekomendacja – przyznaje Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, która jest właścicielem sieci pizzerii Stopiątka i Stopiątka Fabryka.

Celem małe miasta

W tym roku Stopiątka rozpoczęła rozwój w miastach poniżej 20 tys. mieszkańców, gdzie placówki często generują przychody podobne do obrotów lokali znajdujących się w dużo większych miastach. Tego typu miejsca stanowią niszę dla gastronomii i są najlepszym miejscem na spędzanie wolnego czasu. W małych miastach nadal istnieje deficyt restauracji, do których mieszkańcy chcą przychodzić.

– Trafiamy w potrzeby mieszkańców małych miejscowości. Z naszych danych wynika, że w mniejszych miastach sprzedaż na sali i w dostawie rozkłada się po połowie, trochę inaczej w porównaniu z dużymi miastami. Tam szala przeważa na stronę sprzedaż z dostawą – mówi Marcin Ciesielski.

Pizza z fabryki

W 2021 roku na rynku pojawił się mniejszy format pizzerii – Stopiątka Fabryka. To w pełni zautomatyzowany model nastawiony na szybką realizację zamówień przy minimalnym udziale pracowników. Większość czynności wykonywana jest w ciągu technologicznym, którego istotnym elementem jest piec przelotowy, czyli taśma produkcyjna inspirowana urządzeniami fabrycznymi. Produkcja pizzy odbywa się na ruchomej taśmie pokonując poszczególne etapy produkcji pizzy: wałkowanie ciasta, dodawanie składników, pieczenie i ostatecznie pakowanie. Pracownik nadzoruje pracę urządzenia, przyjmuje płatność i wydaje zamówienie.

Całkowity koszt inwestycji w Stopiatkę Fabryka wynosi ok. 160 tys. zł netto. 50 proc. kwoty stanowi wkład własny, natomiast druga połowa pochodzi z finansowania zewnętrznego. Powierzchnia placówki wynosi 50-60 m2. Lokale nie mają sali konsumpcyjnej, więc nie muszą być duże.

Trzeba umieć się zareklamować

Przez ostatnie 1,5 roku Stopiątka koncentrowała się na rozbudowie kanału delivery i wzmocnieniu widoczności marki w internecie. Rozwój własnego zaplecza IT i zdalnej sprzedaży podniósł wyniki o 15-20 proc. Marcin Ciesielski podkreśla, że marketing w internecie i pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to istota promowania wszystkich punktów Stopiątki. Działania reklamowe realizowane są już od pierwszego dnia funkcjonowania każdej placówki. Centrala prowadzi je na rzecz całej sieci, jak i poszczególnych pizzerii. Dzięki temu klienci online automatycznie trafiają do najbliższych placówek, także tych nowych, które dopiero budują bazę klientów.

– W ten sposób nasze pizzerie nie tylko wychodzą na zero po pierwszym miesiącu, ale zarabiają konkretne pieniądze. Kierujemy ruch do autorskich rozwiązań, a nie do zewnętrznych dostawców obciążonych prowizją. Stąd też decyzja o stworzeniu własnej aplikacji mobilnej. Chodzi o to, żeby biznes jak najszybciej generował zyski na wysokim poziomie. Dzięki temu nasi franczyzobiorcy mogą otwierać kolejne punkty – mówi Marcin Ciesielski.

Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątka wynosi od 120 tys. zł netto, plus koszty remontu. Pizzeria uruchamiana jest zazwyczaj w 2-3 miesiące od podpisania umowy franczyzowej. Sieć dopasowuje wielkość lokalu do potencjału rynku lokalnego i ceny powierzchni. O wyborze lokalizacji firma decyduje wspólnie z franczyzobiorcą. Pod uwagę brane jest natężenie ruchu, okoliczna konkurencja, a także ceny oraz jakość jej oferty oraz potencjał zakupowy miasta i dzielnicy.

 

WIZYTÓWKA STOPIĄTKA FABRYKA

Sieć zautomatyzowanych pizzerii.

  • koszt inwestycji: 160 tys. zł
  • wkład własny: 50 proc. kwoty
  • lokal: 50-60 m2
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €