Zainteresowanie treningami rośnie
– Nasi franczyzobiorcy, aby obsłużyć wszystkich chętnych, otwierają kolejne kluby lub zwiększają powierzchnię obecnych – mówi Bartłomiej Kołodziejek z 36 MINUT.
Co nowego w 36 MINUT?
Sieć cały czas prężnie się rozwija – pandemia nie spowolniła naszych działań, lecz zmusiła nas do odkrycia nowych ścieżek, a to otworzyło przed nami sporo możliwości. Opracowujemy i wprowadzamy nowe narzędzia, które usprawnią funkcjonowanie klubów w obrębie sieci. Pracujemy też nad platformą e-learningową dla naszych partnerów i trenerów.
Obecnie jeszcze silniej komunikujemy prozdrowotny aspekt aktywności w kontekście naszego konceptu. Zauważyliśmy, że pandemia zmieniła podejście ludzi do aktywności i zdrowia. Jako społeczeństwo staliśmy się bardziej świadomi jej ważnej roli w profilaktyce chorób cywilizacyjnych, budowaniu odporności, a także procesie powrotu do formy. Rozwijamy też intensywnie współpracę z przedstawicielami twardej branży medycznej. W efekcie tych działań z naszych maszyn mogą korzystać m.in. pacjenci placówek Centrum Kompleksowej Rehabilitacji, którzy mają za sobą operację albo właśnie się do niej przygotowują. Coraz mocniej wysuwa się na pierwszy plan rola fizjoterapeuty. Jego obecność, która od początku była ważnym elementem naszego konceptu, obecnie jest kluczowa i stanowi fundament naszego biznesu.
Jak sieć 36 MINUT odnajduje się w pandemicznej rzeczywistości?
Ze względu na zakres świadczonych przez nas usług w naturalny sposób kluby 36 MINUT mają status podmiotów leczniczych, a to oznacza, że są otwarte dla klubowiczów bez względu na sytuację pandemiczną w kraju. Niezależnie jednak od okoliczności radzimy sobie bardzo dobrze. Ludzie cały czas chcą podejmować działania prozdrowotne.
Dzisiaj na pewno nie jest łatwo branży sportowej, z którą również się identyfikujemy. Sprzyja nam jednak to, że nasz koncept jest kameralny. Nigdy nie nastawialiśmy się na tłumy w klubach. Co więcej, od samego początku kładliśmy nacisk na bezpieczeństwo i higienę, np. każdy klubowicz wraz z karnetem otrzymuje ręczniki, które wykorzystuje podczas treningu, żeby zredukować kontakt ciała z urządzeniem. Wprowadziliśmy też dodatkowe rozwiązania, które zapewniają klubowiczom jeszcze większe bezpieczeństwo, jak obowiązek dezynfekcji dłoni przed skorzystaniem z urządzeń, rękawiczki czy zapisy na zajęcia, tak by jednocześnie ćwiczyła określona liczba osób. Tam, gdzie była taka konieczność, zwiększyliśmy dystans między maszynami.
Czy klientów sieci przybywa?
Nasze kluby cechuje kameralność – mamy z góry określoną maksymalną liczbę klubowiczów. Optymalna liczba treningów w 36 MINUT to 6-8 w miesiącu. Niestety, zdarza się, że musimy odmawiać chętnym na treningi, a przecież zainteresowanie naszą ofertę rośnie. Nasi franczyzobiorcy, aby zwiększyć dostępność oferty, otwierają kolejne kluby, zwiększają ich powierzchnię lub decydują się na dodatkowy obwód maszyn do ćwiczeń. Naszym celem jest zapewnienie klientowi indywidualnej opieki. Wizyta w klubie to nie tylko trening – klubowicz ma czas, żeby wypić kawę, zrelaksować się, poczuć się komfortowo i – co szczególnie ważne – porozmawiać z fizjoterapeutą na ważne tematy dotyczące jego zdrowia. Na to wszystko potrzeba przestrzeni, a ta bywa ograniczona. Naszym priorytetem nie jest zatem liczba klubowiczów, lecz takie ukierunkowanie działania klubu, żeby klienci zostali najlepiej obsłużeni i „zaopiekowani”.
Jakie macie plany na przyszłość?
Nasz koncept w pewnym sensie wyprzedził swoje czasy. Od początku bazował na nowoczesnej technologii spod znaku Milon, obejmującej nie tylko doskonałe maszyny, lecz także oprogramowanie i aplikacje do mierzenia postępów ćwiczącego. Idąc jednak z duchem czasu, chcemy jeszcze bardziej się digitalizować, nadal jednak skupiając się na naszym kliencie i indywidualnym podejściu do niego. Digitalizacja dotyczy wszystkich branż, dlatego i u nas każdy nowo przyjęty franczyzobiorca otrzymuje dostęp do aplikacji, która prowadzi go krok po kroku od momentu podpisania umowy do uruchomienia klubu.
Cennym narzędziem jest platforma e-learningowa, którą niedawno uruchomiliśmy, co pozwoliło nam rozbudować ofertę szkoleniową dla partnerów i ich kadry. Bezustannie pogłębiamy analizy dotyczące rentowności klubów. Duży nacisk kładziemy też na integrację społeczności franczyzobiorców i trenerów sieci – cyklicznie organizujemy spotkania dla partnerów, m.in. co kwartał zjazdy pod szyldem Akademii 36 MINUT, podczas których – w formule warsztatowej – pracujemy nad wzmacnianiem pozycji marki w naszym kraju. Rozszerzamy ponadto pakiet usług dodatkowych oferowanych przez kluby i wspieramy partnerów w ich wdrażaniu.
Jakie są warunki współpracy z 36 MINUT?
Opłaty są zależne od kilku czynników. W największym uogólnieniu można uznać, że na start potrzeba ok. 100 tys. zł (z czego 51 tys. zł to koszt wyposażenia klubu, a 49 tys. – opłata przyłączeniowa, obejmująca cztery pakiety: „Marketing”, „Szkolenia”, „Maszyny” i „Architekt”). W większości przypadków koszty są uzależnione od stanu lokalu. Aby dać obraz realnej inwestycji, możemy powiedzieć, że maksymalna kwota w 2021 roku wyniosła 250 tys. zł, a najniższa 100 tys. zł. W sumie w ubiegłym roku uruchomiliśmy 14 klubów – 9 w modelu franczyzowym i 5 placówek własnych. Oznacza to, że mamy już 45 lokali – w tym 15 własnych i 30 franczyzowych.
W jakich lokalizacjach wciąż szukacie partnerów?
Wychodzimy poza Wielkopolskę, gdzie obecnie mamy najwięcej klubów. Szukając nowych lokalizacji, skupiamy się obecnie na Dolnym Śląsku i Pomorzu. Co jednak ważne i wymaga podkreślenia – w każdym regionie ludzie chcą żyć zdrowo, więc nie ograniczamy się regionalnie, docieramy do wszelkich miejsc, czego dowodem jest klub w Żywcu, który rozpoczął działalność w połowie grudnia.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA 36 MINUT
Sieć klubów treningowych.
- minimalna kwota inwestycji: 100 tys. zł
- liczba placówek: 15 własnych i 30 franczyzowych
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

