Biznes z małą inwestycją
– Obecny rok zamykamy z nową, jeszcze atrakcyjniejszą ofertą franczyzową – mówi Damian Rybak z Żabka Polska.
Co było kluczowe w rozwoju sieci Żabka w mijającym roku?
Rok 2021, podobnie jak miniony, naznaczony był skutkami pandemii, które rzutują na niemal każdy aspekt naszego życia, także na rozwój biznesu. W pewnym stopniu większość z nas przyzwyczaiła się do nowej sytuacji, a firmy dostosowały swoje funkcjonowanie do zachodzących zmian – w Żabce od początku elastycznie i sprawnie reagujemy na procesy zachodzące w naszym otoczeniu. Naszym priorytetem od początku walki z COVID-19 jest zapewnienie franczyzobiorcom naszej sieci bezpiecznych warunków dalszego prowadzenia przez nich działalności oraz motywowanie kolejnych zainteresowanych osób do podjęcia współpracy z nami i wspólnego rozwoju w handlu. Dlatego w tym roku zdecydowaliśmy się wdrożyć dodatkowe zabezpieczenie dla przedsiębiorców funkcjonujących w ramach naszej sieci w postaci “Polisy na biznes”. Jest to rodzaj zbiorowego ubezpieczenia, którego zadaniem jest ochrona franczyzobiorców przed ryzykiem niepowodzenia ich biznesu i ewentualnym zakończeniem współpracy z nami z ujemnym saldem finansowym. Cechuje je niska wysokość składek i dostępność – jest skierowane zarówno do nowych, jak i obecnych franczyzobiorców sieci, niezależnie od stażu i liczby prowadzonych placówek. W 2021 roku swoistym uhonorowaniem podejmowanych przez nas nieustannie inicjatyw na rzecz budowania partnerskich i transparentnych relacji biznesowych, było podpisanie przez naszą sieć Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Żabka była jednym z pierwszych jego sygnatariuszy.
Co planujecie na przyszły rok?
Myśląc o przyszłości nieustannie stawiamy na rozwój i poszukiwanie nowych obszarów, w których możemy wprowadzić kolejne udoskonalenia. Szukając lokalizacji naszych sklepów, zawsze chcemy być obecni tam, gdzie potrzebują ich nasi klienci. W tym roku otworzyliśmy placówki w nowych miejscowościach – coraz częściej przychodzimy z naszą ofertą i zakupami w nowoczesnym formacie do mieszkańców mniejszych miejscowości, poniżej 20 tys. mieszkańców. Doceniają oni nasze sklepy wyróżniające się na lokalnym rynku. W 2022 roku będziemy dalej iść w tym kierunku, bo dostrzegamy oczekiwania mieszkańców mniejszych miejscowości, które są coraz bardziej zbliżone do tych mieszkańców dużych aglomeracji. Jak co roku w wakacje uruchomiliśmy nasze placówki sezonowe nad morzem i w innych miejscowościach turystycznych, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem wczasowiczów, a dla franczyzobiorców współpracujących z nami to dodatkowa możliwość rozwoju. Niedawno po raz pierwszy otwarta została także Żabka zlokalizowana na stacji paliw – obecność w takim miejscu znakomicie wpisuje się w charakter formatu placówek naszej sieci: chcemy być blisko klientów, którzy spiesząc się, będąc w drodze, mogą załatwić w jednym miejscu kilka spraw – dokonać zakupów, skorzystać z usług dodatkowych czy zjeść coś ciepłego. Z pewnością w kolejnym roku będziemy wzmacniać naszą obecność na kolejnych stacjach benzynowych.
Co zmieni się w ofercie franczyzowej?
Obecny rok zamykamy z nową, jeszcze atrakcyjniejszą ofertą franczyzową, w której przychód gwarantowany dla wszystkich nowych franczyzobiorców wynosi aż 17 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności. Dodatkowo, by świętować z przedsiębiorcami rozpoczęcie wspólnej drogi biznesowej z Żabką, otrzymują oni na start jednorazowy bonus finansowy w wysokości 10 tys. zł – do wykorzystania na dowolny cel związany z otwarciem sklepu. Jednocześnie nie ulegają zmianie inne korzyści znane z naszej oferty, a więc wciąż zapewniamy w pełni wyposażony sklep w starannie dobranej i wynajętej przez nas lokalizacji, dostęp do know-how, wsparcie logistyczne, marketingowe, serwisowe i pomoc we wszystkich możliwych trudnościach, jakie mogą napotkać osoby prowadzące placówki pod naszym szyldem. To wszystko przy wkładzie własnym wynoszącym jedynie 5 tys. zł. W zakresie wparcia dla naszych partnerów na pewno nic się nie zmieni w kolejnych miesiącach – chcemy nadal proponować im najbardziej atrakcyjną ofertę franczyzową na rynku. Nieustannie myślimy przy tym o naszych partnerach i o tym, co więcej możemy im zaoferować, aby współpraca z nami i prowadzenie sklepów pod szyldem Żabka dawało im jeszcze większe szanse rozwojowe i satysfakcję. Spodziewać się można zatem, że uatrakcyjnimy ofertę dla dołączających do nas przedsiębiorców, dostosowując ją m.in. do sytuacji gospodarczej, a zobaczymy co ta przyniesie w najbliższym czasie. Trzymamy rękę na pulsie.
Jakie innowacje szykuje sieć dla franczyzobiorców?
Franczyza Żabki jest jedną z najbardziej innowacyjnych na rynku. Zwiększamy efektywność kosztową franczyzobiorców poprzez rozwój rozwiązań mobilnych ułatwiających zarządzanie placówkami, a także segmentację asortymentową sklepów czy dopasowanie oferty do lokalizacji. Niewątpliwie takim narzędziem jest aplikacja Cyberstore, dzięki której nasi franczyzobiorcy mogą swobodnie zarządzać sklepem z poziomu swojego smartfona. Sztuczna inteligencja pozwala również zaplanować trasy dostaw i logistykę sieci, na czym korzystają współpracujący z nami przedsiębiorcy, przyczynia się ona także do obniżenia śladu węglowego. W najbliższych miesiącach skupimy się na optymalizacji procesów sklepowych i wsparciu, a także rozwoju, obszaru pracowniczego.
WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA
Sieć sklepów spożywczych
- 6 tys. franczyzobiorców
- ponad 7 tys. sklepów w 950 miastach
- kwota inwestycji ok. 5 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


