Biznes z małą inwestycją

Damian Rybak, dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Co było kluczowe w rozwoju sieci Żabka w mijającym roku?

Rok 2021, podobnie jak miniony, naznaczony był skutkami pandemii, które rzutują na niemal każdy aspekt naszego życia, także na rozwój biznesu. W pewnym stopniu większość z nas przyzwyczaiła się do nowej sytuacji, a firmy dostosowały swoje funkcjonowanie do zachodzących zmian – w Żabce od początku elastycznie i sprawnie reagujemy na procesy zachodzące w naszym otoczeniu. Naszym priorytetem od początku walki z COVID-19 jest zapewnienie franczyzobiorcom naszej sieci bezpiecznych warunków dalszego prowadzenia przez nich działalności oraz motywowanie kolejnych zainteresowanych osób do podjęcia współpracy z nami i wspólnego rozwoju w handlu. Dlatego w tym roku zdecydowaliśmy się wdrożyć dodatkowe zabezpieczenie dla przedsiębiorców funkcjonujących w ramach naszej sieci w postaci “Polisy na biznes”. Jest to rodzaj zbiorowego ubezpieczenia, którego zadaniem jest ochrona franczyzobiorców przed ryzykiem niepowodzenia ich biznesu i ewentualnym zakończeniem współpracy z nami z ujemnym saldem finansowym. Cechuje je niska wysokość składek i dostępność – jest skierowane zarówno do nowych, jak i obecnych franczyzobiorców sieci, niezależnie od stażu i liczby prowadzonych placówek. W 2021 roku swoistym uhonorowaniem podejmowanych przez nas nieustannie inicjatyw na rzecz budowania partnerskich i transparentnych relacji biznesowych, było podpisanie przez naszą sieć Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Żabka była jednym z pierwszych jego sygnatariuszy.

Co planujecie na przyszły rok?

Myśląc o przyszłości nieustannie stawiamy na rozwój i poszukiwanie nowych obszarów, w których możemy wprowadzić kolejne udoskonalenia. Szukając lokalizacji naszych sklepów, zawsze chcemy być obecni tam, gdzie potrzebują ich nasi klienci. W tym roku otworzyliśmy placówki w nowych miejscowościach – coraz częściej przychodzimy z naszą ofertą i zakupami w nowoczesnym formacie do mieszkańców mniejszych miejscowości, poniżej 20 tys. mieszkańców. Doceniają oni nasze sklepy wyróżniające się na lokalnym rynku. W 2022 roku będziemy dalej iść w tym kierunku, bo dostrzegamy oczekiwania mieszkańców mniejszych miejscowości, które są coraz bardziej zbliżone do tych mieszkańców dużych aglomeracji. Jak co roku w wakacje uruchomiliśmy nasze placówki sezonowe nad morzem i w innych miejscowościach turystycznych, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem wczasowiczów, a dla franczyzobiorców współpracujących z nami to dodatkowa możliwość rozwoju. Niedawno po raz pierwszy otwarta została także Żabka zlokalizowana na stacji paliw – obecność w takim miejscu znakomicie wpisuje się w charakter formatu placówek naszej sieci: chcemy być blisko klientów, którzy spiesząc się, będąc w drodze, mogą załatwić w jednym miejscu kilka spraw – dokonać zakupów, skorzystać z usług dodatkowych czy zjeść coś ciepłego. Z pewnością w kolejnym roku będziemy wzmacniać naszą obecność na kolejnych stacjach benzynowych.

Co zmieni się w ofercie franczyzowej?

Obecny rok zamykamy z nową, jeszcze atrakcyjniejszą ofertą franczyzową, w której przychód gwarantowany dla wszystkich nowych franczyzobiorców wynosi aż 17 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności. Dodatkowo, by świętować z przedsiębiorcami rozpoczęcie wspólnej drogi biznesowej z Żabką, otrzymują oni na start jednorazowy bonus finansowy w wysokości 10 tys. zł – do wykorzystania na dowolny cel związany z otwarciem sklepu. Jednocześnie nie ulegają zmianie inne korzyści znane z naszej oferty, a więc wciąż zapewniamy w pełni wyposażony sklep w starannie dobranej i wynajętej przez nas lokalizacji, dostęp do know-how, wsparcie logistyczne, marketingowe, serwisowe i pomoc we wszystkich możliwych trudnościach, jakie mogą napotkać osoby prowadzące placówki pod naszym szyldem. To wszystko przy wkładzie własnym wynoszącym jedynie 5 tys. zł. W zakresie wparcia dla naszych partnerów na pewno nic się nie zmieni w kolejnych miesiącach – chcemy nadal proponować im najbardziej atrakcyjną ofertę franczyzową na rynku. Nieustannie myślimy przy tym o naszych partnerach i o tym, co więcej możemy im zaoferować, aby współpraca z nami i prowadzenie sklepów pod szyldem Żabka dawało im jeszcze większe szanse rozwojowe i satysfakcję. Spodziewać się można zatem, że uatrakcyjnimy ofertę dla dołączających do nas przedsiębiorców, dostosowując ją m.in. do sytuacji gospodarczej, a zobaczymy co ta przyniesie w najbliższym czasie.  Trzymamy rękę na pulsie.

Jakie innowacje szykuje sieć dla franczyzobiorców?

Franczyza Żabki jest jedną z najbardziej innowacyjnych na rynku. Zwiększamy efektywność kosztową franczyzobiorców poprzez rozwój rozwiązań mobilnych ułatwiających  zarządzanie placówkami, a także segmentację asortymentową sklepów czy dopasowanie oferty do lokalizacji. Niewątpliwie takim narzędziem jest aplikacja Cyberstore, dzięki której nasi franczyzobiorcy mogą swobodnie zarządzać sklepem z poziomu swojego smartfona. Sztuczna inteligencja pozwala również zaplanować trasy dostaw i logistykę sieci, na czym korzystają współpracujący z nami przedsiębiorcy, przyczynia się ona także do obniżenia śladu węglowego. W najbliższych miesiącach skupimy się na optymalizacji procesów sklepowych i wsparciu, a także rozwoju, obszaru pracowniczego.

WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA

Sieć sklepów spożywczych

  • 6 tys. franczyzobiorców
  • ponad 7 tys. sklepów w 950 miastach
  • kwota inwestycji ok. 5 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €