Zdrowo i po tajsku

Koncept Thai Vege Gluten Free podpisał pierwszą umowę franczyzową. Kolejnym chętnym może zaproponować lokale do wynajęcia, także za granicą.
Stworzony przez Łukasza Smerkowskiego koncept Thai Vege Gluten Free to połączenie kuchni roślinnej, bezglutenowej i tajskiej.
– Kuchnia tajska opiera się na podobnych zasadach, jak chińska dieta pięciu przemian – mówi Łukasz Smerkowski, franczyzodawca Thai Vege Gluten Free. – Zakłada ona, że to, co jemy, musi być w zgodzie z naturą żywiołów rządzących światem. Pięciu żywiołom odpowiada pięć smaków: kwaśny, ostry, słodki, gorzki, słony. Trzeba natomiast umieć odpowiednio je skomponować. Jako że dania tajskie są dość ostre, postaraliśmy się o również to, aby przystosować je polskich kubków smakowych.
Pierwszy lokal powstał w 2014 roku w Gliwicach. Po kilku latach zbierania doświadczeń właściciel marki postanowił rozwijać koncept poprzez franczyzę. Właśnie znalazł pierwszego licencjobiorcę.
– Podpisaliśmy umowę z franczyzobiorcą, który wkrótce otworzy lokal w Tychach – informuje Łukasz Smerkowski. – Prowadzimy też rozmowy z osobą, zainteresowaną uruchomieniem naszego konceptu w Gdańsku.
Na miejscu i w dostawie
Marka chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 80 tys. mieszkańców. W tych największych, jak Warszawa, Kraków czy Wrocław, franczyzodawca widzi miejsce dla kilku lokali. Franczyzobiorcy mogą otworzyć lokal z salą konsumpcyjną lub nastawić się na realizację zamówień tylko w dostawie.
– Najlepiej jednak połączyć jedno z drugim – radzi franczyzodawca.
Do oferty lokalu można dodać też catering dietetyczny.
– Nie jest to obowiązkowe, ale pozwala na zdobycie grupy stałych klientów – zachęca Łukasz Smerkowski. – Jeśli franczyzobiorca zdecyduje się na catering, powinien nawiązać współpracę z dietetykiem.
Najlepiej znaleźć pomieszczenia po gastronomii – to pozwoli zaoszczędzić na wydatkach na starcie. Franczyzodawca szacuje, że w takim przypadku – czyli zakładając tylko niewielki remont - na inwestycję trzeba zaplanować 60-70 tys. zł. Jeśli lokal należy przygotować od podstaw, kwota inwestycji odpowiednio wzrośnie.
Jeśli chodzi o pracowników, to kluczową osobą jaką należy zatrudnić, jest szef kuchni.
– Doświadczenie u kucharza będzie atutem, choć zależy w jakim segmencie gastronomii – podkreśla Łukasz Smerkowski. – Musi on poznać dietę pięciu przemian, umieć dopierać przyprawy, które w naszej kuchni są bardzo istotne. Pomagamy w rekrutacji i oczywiście zapewniamy szkolenia, aby szef kuchni mógł poznać nasze receptury i nauczyć się przygotowywania posiłków.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu.
Franczyzodawca ma obecnie do zaproponowania kolejnym licencjobiorcom konkretne lokalizacje – także za granicą.
– Zgłosiła się do nas firma, która jest właścicielem centrów handlowych, z propozycją wynajęcia lokalizacji w swoich galeriach – wyjaśnia Łukasz Smerkowski. – Mamy do zaproponowania lokale w Mławie, Lubinie, Krakowie, Tomaszowie Mazowieckim, Białymstoku, Olsztynie, Wołominie, Opolu, Piotrkowie Trybunalskim, Zabrzu, a także za granicą: w Libercu, Budapeszcie i Wilnie.
WIZYTÓWKA THAI VEGE GLUTEN FREE
Lokale z tajską kuchnią roślinną i bezglutenową.
- miasta powyżej 80 tys. mieszkańców
- kwota inwestycji od 60-70 tys. zł
- opłata wstępna 20 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej